נא להכיר: סלביה פראג
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נא להכיר: סלביה פראג
חמישי , 21/10/2021

נא להכיר: סלביה פראג

מכבי תארח הערב (חמישי, 19:45, סמי עופר) את סלביה פראג במסגרת שלב הבתים של הקונפרנס ליג. כנסו והכירו מעט את היריבה הצ'כית. צילום: סלביה פראג, האתר הרשמי

שוברת שיאים בצ'כיה

סלביה פראג רואה את עצמה כאחת משתי הקבוצות הגדולות בבירת צ'כיה, והיא חווה בשנים האחרונות את התקופה הטובה ביותר שלה מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת. היא זכתה באליפות בארבע מתוך חמש העונות האחרונות, כולל שלושה תארים רצופים בין 2019 ל-2021. את העונה שעברה סיימה סלביה ללא הפסד ואף הבקיעה 85 שערים ב-34 מחזורים.

בסך הכל, נקבע שיא של 54 משחקי ליגה ללא הפסד, והוא נקטע לצערה הרב של סלביה דווקא בדרבי הגדול מול ספרטה בתחילת אוקטובר. היה זה ההפסד הראשון שלה מאז מרץ 2020. הפיאסקו הזה דרדר את סלביה למקום השלישי בטבלה, והוא מעמיק את התחושה כי המועדון עלול להיקלע למשבר. לכן ההצלחה בקונפרנס ליג חשובה לו אפילו יותר בימים אלה והמשחק מול מכבי חיפה הופך לקריטי.

 

הצלחה מסחררת באירופה

זה חשוב במיוחד, כי אוהדי סלביה התרגלו להצלחות גדולות במסגרות האירופיות בשנים האחרונות. ב-2018/19, העפילה הקבוצה לרבע גמר הליגה האירופית, ואפילו גברה בדרך על סביליה. ב-2019/20 היא העפילה בפעם השניה בתולדותיה לשלב הבתים בליגת האלופות, הוגרלה לבית המוות ונתנה פייט מצוין לברצלונה, אינטר ובורוסיה דורטמונד. בעונה שעברה היא טיפסה שוב לרבע גמר הליגה האירופית ועברה בדרך את לסטר ואת ריינג'רס.

לכן לקראת העונה הנוכחית היו ציפיות גבוהות והיא לא עמדה בהן. סלביה הודחה במוקדמות ליגת האלופות בידי פרנצווארוש, ואז עפה גם במוקדמות הליגה האירופית למרות שהיתה פייבוריטית נגד לגיה וארשה. את שלב הבתים בקונפרנס ליג היא התחילה בניצחון על אוניון ברלין ואז הפסידה לפיינורד ברוטרדאם.

הסיכויים לעבור הלאה תלויים כעת בשני המפגשים נגד מכבי חיפה וכשלון אירופי, ביחד עם ההפסד הכואב בליגה, עלול להכניס את המאמן המוערך יינדז'יך טרפישובסקי, למצבו הקשה ביותר מאז החל את הקדנציה ב-2017.

הכוכב הצנוע שניצח את הולנד

באפריל נתלה על לוח המודעות בבניין דירות אחד בפראג הפתק שהפך לוויראלי ברחבי הרשת: "מצטערים על הרעש אתמול בלילה, אבל אחי הבקיע מול ארסנל". ולא סתם הבקיע. תומאש הולש כבש את שער השיוויון מול התותחנים בזמן פציעות בלונדון, ברבע גמר הליגה האירופית. לא רע בשביל בלם שהיה אלמוני למדי עד אז, אבל 2021 היתה שנה אדירה עבור הולש. הוא שובץ לא פעם בקישור, הפך לשחקן דומיננטי מאוד בנבחרת, והגיע לשיאו כשכבש ובישל ב-0:2 על הולנד בשמינית גמר יורו 2020. השחקן הרב גוני הזה השתדרג למעמד של כוכב בגיל 28 וסלביה מאוהבת בו.

 

בלם ממוצא סורי

אייהם אוסו היה ההפתעה הגדולה של סלביה בשוק ההעברות בקיץ. הבלם בן ה-21 הוחתם מהאקן השבדית, אחרי שבילה עד אז את הקריירה בהשאלות בליגה השניה. אבל בסלביה מאמינים בו והוא הפך לבאנקר בהרכב בפתיחת העונה. מדובר בשחקן מהיר, פיזי ועוצמתי, עם כושר מנהיגות. אוסו הוא קפטן נבחרת שבדיה עד גיל 21. באופן תיאורטי, הוא רשאי לבחור לייצג את סוריה, מולדת הוריו. אוסו היה האשם המרכזי בהפסד בדרבי לספרטה, אחרי שספג כרטיס אדום במחצית הראשונה ועכשיו זה הזמן לשקם את המוניטין בעיני האוהדים.

 

הפליימייקר הושווה לחאג'י

ניקולאה סטאנצ'ו, עושה המשחק הרומני של סלביה, לא בדיוק מימש את הפוטנציאל, אבל הושווה בתחילת דרכו לגיאורגה חאג'י. שחקן יצירתי, תחבולן ולא צפוי, עם אופי לא פשוט. הוא קיבל את החולצה מספר 10 של נבחרת רומניה ביורו 2016, כיכב באנדרלכט ושיחק גם בספרטה פראג. הוא גרם לסערה תקשורתית גדולה כאשר בחר לחתום דווקא בסלביה, אחרי תקופה קצרה בסעודיה, וקבע שיא אישי עם 16 שערים בעונה שעברה. סטאנצ'ו הוא שחקן מהנה מאוד לצפייה ביום טוב ומסוגל להכריע משחקים גם לבדו.