מרכינים ראש עם לכתו של אמציה לבקוביץ' זכרו לברכה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מרכינים ראש עם לכתו של אמציה לבקוביץ' זכרו לברכה
חמישי , 04/11/2021

מרכינים ראש עם לכתו של אמציה לבקוביץ' זכרו לברכה

מועדון הכדורגל מכבי חיפה מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של שחקן ומאמן העבר, אמציה לבקוביץ'. אמציה אימן במכבי חיפה בשנים 1988-1990 וזכה עימה בתואר האליפות השלישי, בעונת 88/89. אנו מחזקים ומשתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך

אמציה לבקוביץ' הלך הלילה לעולמו והוא בן 83.

אמציה לבקוביץ ז"ל ייזכר במכבי חיפה כמאמן שהצליח להביא הישגים.

אחרי שחזר משליחות ביטחונית ביבשת השחורה, שם גם אימן נבחרת שאסור היה לפרסם את שמה, ואחרי שזכה עם הפועל באר שבע בשתי אליפויות רצופות באמצע שנות השבעים, הצליח להביא תארים גם לעיר הכרמל.

ועם תחילת העונה, נחתה על הקבוצה מהלומה מכיוון ההתאחדות לכדורגל  שוועדת המשמעת שלה השיתה עליה עונש קשה של הפחתת שתי נקודות בפועל, לפני פתיחת עונת 1988/89 עקב עבירות על תקנון התשלומים.

עם מינוס שתיים, חיפה פתחה את העונה והסתבר שלבקוביץ' בנה תלכיד קבוצתי מעולה מהבסיס של הקבוצה המיתולוגית שזכתה באליפויות הראשונות. נותרו רק זאהי ארמלי, אברהם אבוקרט, ציון מרילי, איתן אהרוני, צדוק מלכה ואליה הוחזר יוסי קרמר הוותיק, ששיחק שנתיים במכבי תל אביב, ניר קלינגר הפך למנהיג והיו גם את הצעירים ראובן עטר, עופר מזרחי, דוד לוי, איתי מרדכי, ירון גבעול, השוער גיורא אנטמן, שנרכש ושלושה ארגנטינאים אלמונים, פטריסיו סייג, פביאן גרימברג ופביאן לגמן.

לבקוביץ, לשעבר בלם בנבחרת ישראל, החדיר בשחקניו שכדורגל הוא בראש וראשונה משחק שמתחיל בהגנה. ואכן, לחיפה  הייתה הגנת ברזל שספגה 19 שערים בלבד במהלך העונה, ולא יותר משני שערים למשחק. אמנם, ההתקפה לא הייתה להיט וכבשה רק 49 שערים, כמות נמוכה לקבוצה שמתיימרת להוכיח שהיא גם אטרקטיבית. איש לא בא אליו בטענות בגלל אישיותו המיוחדת, המקצועית והמרגיעה.

עם הקבוצה הזאת חיפה זכתה באליפות השלישית שלה וטביעת האצבע של לבקוביץ' ועוזרו הנאמן, ג'וני הרדי, הורגשה היטב. הוא ידע לשמור על שקט תעשייתי, למרות שניסו להוציאו משווי משקלו במאמרים לא אוהדים ובהתרסה ש"ככה לא משחקת אלופה".

בסוף העונה חיפה החמיצה הזדמנות  לזכות ב"דאבל". במשחק הגמר נגררה לבעיטות הכרעה מול בית"ר ירושלים (אחרי 3:3 בתום שעתיים) ועל אף שגילתה עליונות ברורה, הגביע נסע לעיר הבירה.

לבקוביץ שאף, בעונה השנייה שלו, לזכות בתואר נוסף אולם שינויים בהרכב שנכפו עליו, שלא באשמתו, מנעו זאת מהקבוצה. במקום זאת העדיף לשלב מספר צעירים כמו טל בנין שהגיע לשלוש שנים ואייל ברקוביץ שקיבל דקות ראשונות.

מכבי חיפה תזכור את אמציה לבקוביץ' כמאמן שהשתלב במהירות במועדון, אדם שידע להקשיב בסבלנות אין קץ למי שפנה אליו, גם אם מדובר באחרון האוהדים וכאיש מקצוע מעולה שתרם למכבי חיפה מהידע העצום שרכש כשחקן בכיר וכמאמן.

יהי זכרו ברוך.