סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 08/11/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

ההזדמנות שהוחמצה, הניצחון המפתיע והאכזבה. איציק הברמן מסכם את משחקי קבוצות מחלקת הנוער בסוף השבוע. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

שחקני קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה ידעו שהמוליכה הפועל תל אביב נוצחה בפעם הראשונה וקיימת אפשרות לצמצם את הפער ממנה, שעמד על תשע נקודות, אולם קבוצתו של גיא בוגנים, הקבוצה הכי לא צפויה בליגה, לא השכילה לנצל את המצב ונאלצה לשוב מירושלים בידיים ריקות. המארחת, הפועל ירושלים מהמקום השמיני עלתה ראשונה ליתרון (דקה 30), חיפה התאמצה ואיזנה מרגלי אורי מרדכי כעבור שלוש דקות. חמש דקות לפני השריקה למחצית שוב ירושלים בכותרות ועד לסיום התוצאה לא השתנתה למרות לחץ חיפאי כבד. 2:1 שלא שינה מאומה עבור הירוקים.

סטטוס קוו גם בליגת העל לנערים ב'. מכבי "יהויכים" חיפה מנצחת וצוברת נקודות, שמונה מחזורים ללא הפסד, אבל גם הראשונה, מכבי פתח תקווה אינה מורידה את הרגל מהגז ופער שש הנקודות שהיה ערב המחזור ה-12 נותר בעינו. לקבוצתו של עודד ברנע 24 נקודות לעומת 30 של המוליכה. בשבת הצפינה חיפה לקריית שמונה ולא התקשתה לנצח 0:3. במחצית הראשונה, המארחת עשתה קולות של קבוצה אשר אינה מתכוונת לוותר, בשנייה הגנתה קרסה ונכנעה ללא תנאי. עדי צור (50) התכבד בפגישה הראשונה עם הרשת המקומית, חברו רוי חג'ג' שנכנס מחליף חגג עם צמד לקראת הסיום (70 ובתוספת הזמן).

 

למרות ששיחקה בבית בקצף, לא ידעו במכבי חיפה גולדשנפלד "קצף"  (נערים ג' במחוז המרכז) אם הנקודה שצברו מול סגנית המוליכה, בני יהודה (0:0) משפרת במשהו את מצבה. קבוצתו של רועי גוזלן נתקלה ביריב איכותי, בלתי מנוצח העונה, שביקש לנצח, התנהל משחק עם התקפות דו-צדדיות שלא הוכרע. כעת לחיפה 13 נקודות בלבד והיא מרוחקת שבע נקודות ממכבי פתח תקווה ומכבי נתניה. לכאורה, מרחק רב אלא שלשתיים בראש משחק עודף ואם חיפה תנצח כאשר הן תנוחנה, עם ארבע נקודות כבר ניתן להריח משהו. אגב, גם חיפה בלתי מנוצחת בשמונת המחזורים, מפריעות לה ארבע תוצאות תיקו, מול קבוצות הרואות את גבה.

מאכזב יותר מצבה של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה (מחוז מרכז) אשר מתקשה לחבר שני ניצחונות רצופים. אחרי כל ניצחון מגיע הפסד או תיקו, הקבוצה טרם זכתה בניצחון חוץ (שלושה הפסדים ותיקו) ופועל יוצא מכך שקבוצתו של יורם בסר אינה מתקדמת במעלה הטבלה ומצויה במרחק שמונה נקודות ממכבי נתניה ומכבי פתח תקווה. השבת יצאה לקריית שלום למשחק יוקרתי מול מכבי תל אביב המדורגת שמינית וזו ניצחה 0:2 את חיפה שדורגה חמישית.

מהפך בליגת מחוז מרכז 1 לקבוצות ילדים ב'. בדרבי פתח-תקוואי ספגה המוליכה, מכבי הפסד בכורה להפועל 2:0 (אחרי שהנחילה למכבי "שמואל" חיפה הפסד ראשון לפני שבוע) ועל המציאה עטה חיפה, קבוצתו של אורי אזולאי שניצחה בבית את מ.כ. גני תקווה 0:6 שהתברגה במקום השני וכעת הפער בינה למוליכה החדשה, הפועל פתח תקווה עומד על נקודה בלבד לעומת שלוש לפני שבוע. וכבר בשבת הקרובה החיפאים מתארחים באם המושבות אצל הפועל.

כן מכבי תל אביב, כן קריית שלום. קבוצת מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') דוהרת כקטר שאיבד את הבלמים. קבוצתו של מתן אלמליח ציפתה למשחק שקול מול מכבי תל אביב "עוז", עד לפני המשחק ביניהן במקום השני ובלתי מנוצחת, כאשר התפזר ענן המשחק התברר שחיפה השאירה מאחור קבוצה פעורת פה שספגה 6:1 והרחיק אותה חמש נקודות מהמוליכה הירוקה המושלמת (21 נקודות משבעה משחקים).

 

כמעט מושלמת (22 נקודות מתוך 24) ובמקום הראשון במחוז המרכז, קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה הממשיכה אף היא לגלות עליונות על יריבותיה. אפילו החיות בספארי, הסמוך למגרש ברמת גן, הפסיקו כל פעילות והתפעלו מהדרך בה ניצחו חניכיו של מוריס לביא את הדולקת בעקבותיה מהמקום השלישי, הפועל רמת גן שהניפה דגל לבן נוכח ה-2:6 החיפאי. כעת לחיפה 22 נקודות ואחריה מכבי נתניה (19).

לא תאמינו, דרמות מתרחשות גם בליגות טרום א'. הנה מכבי "יואל" חיפה (מחוז מפרץ) נאבקת בגבורה ביריבותיה, על אף ששחקניה צעירים בשנה, ומסתבר שהמאמן אפי סבג לא מרפה. לפני שבוע הפסד מפתיע במעלות והשבוע, מול הפועל רמת מנשה/מגידו מהמקום השני, כמעט תבוסה ביתית לחיפה. כבר היה 0:5 ואז התעוררות ירוקה שגררה אפילו את הורי שחקני שתי הקבוצות לויכוחים סוערים. כי חיפה כבשה ארבעה שערים ללא מענה, נוצחה 5:4 ויצאה מרוצה יחסית. נותרה במקום השלישי.

 

שלושה ניצחונות לקבוצות השלוחה בנהלל

נורות אזהרה אדומות ומהבהבות מעל לראשה של קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מנהלל. ההפסד להפועל נוף הגליל 2:0 (שער חובה בכל מחצית) סוגר שרשרת בת שישה משחקים ללא ניצחון וארבעה ללא כיבוש שער זכות וכעת קבוצתו של לירן אהרון עם עשר נקודות בלבד, קרוב קרוב לתחתית.

קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד של ענבל נמני-קנפו השיגה את ניצחונה הגבוה ביותר העונה, עת הביסה במגרשה בנהלל את הפועל דיר חנא 0:7. מתחילת המשחק נרשמה תנועה חד סטרית של השחקנים בירוק שביטאו את יתרונם בשער מהיר כבר בדקה החמישית מבעיטת עונשין אותו ביצע בדייקנות אמיר יאסין. ריאד עיראקי (25) והבטמו טדסה (38) חתמו את המחצית. לאחריה מיהר עידן חביה (44) לקבוע 0:4 ודקה אחריו שער שני ליאסין. רועי אביטבול (52) וגטאצ'או ביטאווה (70) נעלו את תוצאת המשחק שקבעה מסמרות בצמרת הטבלה. הפסדה של מ.כ. נווה-יוסף גרם לכך ששלוש קבוצות נמצאות עם 19 נקודות לפי הסדר הבא: הפועל כפר סבא, נווה-יוסף והפועל חיפה, רביעית חיפה/נהלל עם שתי נקודות בלבד והכול פתוח.

קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה אותה מאמן אריק מלכה  נכנסה אחרונה למעגל משחקי השבת (יום שני) ולא נכנסה להלם כאשר אורחתה, הפועל קריית ים כבשה שער זריז כבר בדקת הפתיחה. שמואל אסטו הגיב בצמד (27,6) ובמחצית השנייה נותרה רק קבוצה אחת במגרש שהוסיפה שלושה שערים מרגלי יאיר לוינסון (69), אורי רונן (72) וירדן רמות (80) והשלימה ניצחון מוחץ 1:5.

קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד שבה למסלול הניצחונות כאשר גברה בנהלל על מכבי כפר סבא 0:2 משעריהם של מוחמד אבו-חליל וניתאי עמרם. קבוצתו של משה אמארה בסימן חמש. מקום חמישי וחמש נקודות מהפסגה שם נמצאת הפועל רעננה.

הפסד שני ברציפות לקבוצתו של שון שיון, ילדים ב' במכבי חיפה גולדשנפלד, הפעם בבית מול בית"ר טוברוק 2:0. המנוצחת מדורגת במקום העשירי.

חצי הפתעה בילדים ג'. מכבי חיפה גולדשנפלד אשר דורגה ערב משחקה הביתי מול מכבי עמק חפר במקום השביעי, לא נתנה כבוד לקבוצה מהמקום השלישי, גברה עליה 0:1  וכעת קבוצתו של לירן סבג עם 13 נקודות. אם תנצח במשחק השלמה בסוף החודש, תוכל לטפס עד למקום השלישי ולאיים על מ.כ. נווה-יוסף והפועל רעננה (19 נקודות לכל אחת). שתי הקבוצות האלה הן היחידות שגברו בקושי על שחקני העמק .

תיקו שני ברציפות לקבוצתו של אלכס סליפקו, טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד. זו סיימה ללא הכרעה (3:3) את מפגש הבית מול הפועל הוד השרון המדורגת שלושה שלבים לפניה. אחרי המשחק רק שניים.

באמצע השבוע נערכה הגרלת הגביע (הראשונה מארחת). המשחקים יתקיימו ב-25.12.2021

נוער: מכבי "הרדי" חיפה- הפועל קריית שמונה

נערים א': מכבי פתח תקווה- מכבי "עלמני" חיפה

נערים ג' (שמינית גמר): הפועל כרמיאל- מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף"

ילדים א' (שמינית גמר): מכבי "מיכאל" חיפה- הפועל קריית שמונה

ילדים א' (שמינית גמר): מכבי חיפה גולדשנפלד- הפועל רמות מנשה/מגידו

ילדים ב' (שמינית גמר): מכבי "שמואל" חיפה- מכבי פתח תקווה דרום

ילדים ג' (שמינית גמר): מכבי "עודד" חיפה- הפועל באר שבע

טרום א' (שמינית גמר): מכבי עמק חפר- מכבי "ישעיהו" חיפה

טרום א' (שמינית גמר): מכבי חיפה גולדשנפלד- הפועל חדרה