ביקור בבית הכנסת "עץ החיים" באתונה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ביקור בבית הכנסת "עץ החיים" באתונה
רביעי , 27/07/2022

ביקור בבית הכנסת "עץ החיים" באתונה

נציגי המועדון ערכו ביקור בבית הכנסת העתיק באתונה, פגשו ניצולת שואה וביקרו באנדרטה לזכר הנרצחים בשואה. סגן הנשיא, עוזי מור הודה למארחים ואמר: "יש רגעים שהם גדולים ומרגשים מספורט וזה הרגע הזה". צילום: ראובן כהן האתר הרשמי

ביקור מרגש באתונה. נציגי המועדון הוזמנו לביקור בבית הכנסת "עץ החיים", שקיים מאז 1904, וחלקו כבוד ליהודי יוון אשר נספו בשואה, עם ביקור באנדרטת השואה.

בבית הכנסת קיימת מנורה עתיקה שדולקת 118 שנה, מהיום בו הוקם בית הכנסת ולמרות שהנאצים ניסו להשמיד את הקהילה היהודית, המנורה המשיכה ונשארה דלוקה ללא הפסקה.

בביקור בבית הכנסת פגש אותם חבר הקהילה והקונגרס היהודי, מר ליאון שלטל, שאמר: "כבוד עצום לקבל אתכם. אני שמח שהגעתם לחלוק כבוד לזכר יהודי יוון שנספו בשואה".

ניצולת השואה, אמי מקיו, שמרבית משפחתה נספתה, שיחזרה את סיפורם של 60 אלף יהודי יוון שנרצחו על ידי הנאצים, מתוך קהילה של 80 אלף יהודים. "השליחות שלי הינה לספר את הסיפור שלי ושל היהודים, בבתי הספר ביוון, באקדמיה" אמרה מקיו והוסיפה: "חשוב שכולם יכירו את הסיפור".

הביקור לאחר מכן באנדרטת השואה היה מרגש מאוד. האנדרטה, שהוקמה בשנת 2010, עשויה שישה מבניי אבן, זכר לששת המיליונים שנרצחו בשואה.

סגן נשיא המועדון, עוזי מור, הניח זר לזכר הנספים, מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, קרא יזכור וחבר הדירקטוריון, צביקה וייצנר אמר קדיש.

עוזי מור אמר ליד האנדרטה לאנשי הקהילה היהודית: "זה כבוד גדול בשבילנו להגיע לכאן. יש רגעים שהם גדולים ומרגשים מספורט וזה הרגע הזה. זה מתחבר לערכים שלנו. זו חובתנו להעביר מדור לדור את הסיפור של העם היהודי. תודה לכם".

איציק עובדיה אמר: "מקום מרגש. אי אפשר להישאר אדיש אל מול האנדרטה בצורת טלאי צהוב, שישה מבנים לזכר ששת המיליונים. תודה לכם על הביקור המרגש".

צביקה וייצנר שיחזר את סיפורה של אימו, שניצלה בזכות אוסקר שינדלר ועל החוויה שלו כילד במפגש עם חסיד אומות העולם: "הגענו לכאן לנצח על המגרש, אבל לא פחות חשוב לנו הסיור כאן והמפגש עם הקהילה וניצולי השואה".

בביקור לקחו חלק כאמור עוזי מור, איציק עובדיה וצביקה וייצנר וכן המנהל הספורטיבי, גל אלברמן, המנהל האדמיניסטרטיבי, רועי שני, דובר המועדון, דודו בזק וכן שגרירי המועדון: ציון מרילי, זאהי ארמלי ואיתן אהרוני.

אנשי הקהילה איחלו בהצלחה למכבי במשחק ובכלל במפעל ליגת האלופות.