הזר הירוק הראשון - קפריסאי
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הזר הירוק הראשון - קפריסאי
מאת: יצחק הברמן , |  שלישי , 02/08/2022

הזר הירוק הראשון - קפריסאי

הוא נולד בניקוסיה, גדל באפואל כבש רביעייה בראש והיה בקבוצה ההיסטורית של עונת 54/55, שלבשה לראשונה את המדים הירוקים. סאבא ג'ורג'יוס מקפריסין, היה הזר הראשון בתולדות מכבי חיפה

רק אוהדי מכבי חיפה מגיל 75 ומעלה מסוגלים אולי לזכור את סאבא (קוצ'ו) ג'ורג'יוס, החלוץ הקפריסאי-יווני שהפך לזר הראשון של הירוקים. ועוד בעונה ההיסטורית 1954/55, בה מכבי החלה ללבוש מדים ירוקים וגם זכתה בניצחון ראשון מאז ומעולם על מכבי תל אביב.

קוצ'ו נולד בניקוסיה הבירה בשנת 1931 למשפחת פועלים יוונית. סבו היה יהודי. כבר בגיל 16 החל לשחק בקבוצה הבכירה, אפואל ניקוסיה, והתבלט דווקא כאשר נבחרות צה"ל והעיר פתח תקווה הגיעו לשחק באי השכן. שמו של הקשר הגיע גם לעיר הכרמל ואחד מבכירי עסקניה, הקבלן אביגדור הרשקוביץ, התגנב למשחקה של הקבוצה הקפריסאית וראה אותו כובש חמישה שערים במשחק גביע ועוד ארבעה בנגיחות ראש בצמד משחקים נוסף.

הרשקוביץ ידע לספר שסגר עם החלוץ וקבוצתו ואז החלה מסכת שמועות רכילות מצד קבוצות ישראליות לגבי אופי השחקן ואישיותו. בחיפה עשו הכול כדי להחתימו ורק תקופת עונש מנעה ממנו להגיע מידית. גם על כך הרשקוביץ התגבר ואז נכנסו שתי קבוצות נוספות לתמונה בניסיון להפריע.

ג'ורג'יוס הגיע בסופו של דבר למכבי חיפה והספיקו לו 176 דקות בלבד כדי להבקיע את שערו הראשון בליגת העל, מול הפועל חדרה (1:3), שער במצב שוויון כאשר החיפאים בחיסרון שחקן.

בסך הכול "קוצ'ו" כבש 10 שערים ב-36 משחקי ליגה ועוד 3 שערים במשחקי גביע המדינה ולנצח יהיה חקוק בספרי ההיסטוריה של המועדון כשחקן הזר הראשון ששיחק במכבי חיפה.