שחקני הנערים במחנה "דובדבן" – תוכנית ערכים ומנהיגות נוער בספורט
EN threads facebook youtube instagram tiktok
שחקני הנערים במחנה "דובדבן" – תוכנית ערכים ומנהיגות נוער בספורט
שישי , 19/08/2022

שחקני הנערים במחנה "דובדבן" – תוכנית ערכים ומנהיגות נוער בספורט

15 שחקנים מקבוצות נערים השונות, עברו מחנה מנהיגות בן 3 ימים, בשיתוף עם עמותת "לאורו – העצמה חינוכית וערכית", שהוקמה ופועלת בהשראתו ולאורו של סמ"ר רונן לוברסקי. התוכנית הינה תוכנית שנתית והשחקנים ימשיכו לאורך השנה לעבור סדנאות מנהיגות ויפעלו ליישום זאת בקבוצות. צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

התוכנית הייחודית "דובדבן" יצאה לראשונה לדרך במועדון הכדורגל מכבי חיפה. זוהי תכנית של מנהיגות וערכים בספורט שנכתבה בהשראתו של לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, שהיה אוהד הקבוצה ונהרג בשנת 2018 במהלך פעילות מבצעית ברמאללה. לזכרו של רונן קמה עמותת "לאורו", שהוציאה לפועל את התוכנית.

15 שחקנים מקבוצות נערים א', ב', ו-ג' משתתפים בתוכנית, שהחלה במחנה מרוכז בן שלושה ימים שנערך בכפר גלים. במסגרת המחנה עבדו עם השחקנים אנשי מקצוע ופיתחו עימם את נושא המנהיגות, האחריות ושמירה על הערכים. השחקנים עברו בנוסף שיחות קבוצתיות עם גוסטבו בוקולי ועם סגן מפקד יחידית העילית "דובדבן" סא"ל מ'. באירוע הסיום של המחנה, השתתפו גם הורי השחקנים וכיבדו בנוכחות אימו ואחיו של רונן לוברסקי. כל אחד מהמשתתפים קיבל תעודת סיום ובנוסף מצפן.

במהלך כל העונה השחקנים יקבלו ליווי אישי על בסיס שבועי מאנשי המקצוע, במקביל לתפקוד המנהיגותי שלהם בקבוצות. במהלך עשרת חודשי התוכנית, ישתתפו השחקנים המגוון פעילויות ויקבלו ליווי, על מנת להפוך למודלים לחיקוי ושחקנים מובילים ברמה הערכית, תרבותית וחברתית. התוכנית תתמקד בפיתוח אישי של השחקן, הגברת תחושת האחריות שלו כלפי עצמו, הסביבה והקהילה ופיתוח היכולת שלו ליזום וליצור שינוי. כל צוות של שחקנים יפתח פרויקט משמעותי בתקופת התוכנית, אותו יוציא לפועל בקבוצה, במועדון או בקהילה.

מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, אמר: "במועדון כדורגל מכבי חיפה מוצאים חשיבות עליונה בקידום שחקני מחלקת הנוער וזאת על מנת להתוות דרך ארץ ולחנך את הדור הצעיר לתרבות ספורט ולמצוינות בכדורגל. פרויקט מנהיגות ע״ש רונן לוברסקי הוא דוגמא מצויינת לפיתוח כישורי מנהיגות התואמים את ערכי המועדון. המטרה המרכזית של הפרויקט הינה הכשרת השחקנים לפיתוח יכולות מנהיגות ואחריות חיוביים והשפעתם בתוך קבוצות המחלקה. ברצוני להודות למשפחת לוברסקי ולחברי עמותת 'לאורו' על ההובלה של הפרויקט ביחד עם הצוות המקצועי ומאמני הקבוצות והשחקנים שלקחו חלק ביוזמה".

מנהל תחום הספורט בעמותת "לאורו", סא"ל במיל' מתי ברדוגו, אמר לאתר הרשמי: "זו תוכנית שנכתבה בהשראת חייו ומותו של סמ"ר רונן לוברסקי, לוחם ביחידת דובדבן. עקרונות התוכנית הם בהשראת תכנים ממחברות שנמצאו בחדרו של רונן ז"ל ובהם הדהדו ערכים של אחריות, דבקות במטרה, מצוינות, רעות וענווה. המשפט 'כמה נתת מעצמך השבוע' אשר חקוק על מצבתו, הוא המוטו של כל פעילויות העמותה. התוכנית הייחודית הפועלת בשיתוף עם מועדון הכדורגל מכבי חיפה, נוצרה על מנת לבנות מנהיגות נוער בקבוצות ספורט, כדי לחולל שינוי חברתי חיובי עמוק בעל השפעה לתקופת זמן ארוכה. זוהי תכנית תקדימית בארץ ויצאה לפועל אחרי למידה רצינית וארוכה בתחום המנהיגות וערכים. בהזדמנות זו חשוב לומר תודה לאנשי מכבי חיפה איציק עובדיה, עופר פביאן, אמיר סופר וערן ויסברד ולאנשי העמותה איציק שטאובר, אפרת ברקת, שלומית גיא, עידו דיאמנט ואסף רואש".