ליגת האלופות לנוער נפתחת היום
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת האלופות לנוער נפתחת היום
שלישי , 06/09/2022

ליגת האלופות לנוער נפתחת היום

מכבי "הרדי" חיפה תפתח היום (17:00 שעון ישראל, בנפיקה קמפוס) את משחקיה בליגה הטובה בעולם לנוער, מול בנפיקה ליסבון. הפורטוגלים מגיעים כאלופים המכהנים של המפעל

ליגת האלופות לנוער יוצאת היום לדרך וההתרגשות במכבי "הרדי" חיפה עצומה. הירוקים, שמשתלבים במפעל כפועל יוצא של ההעפלת הקבוצה הבוגרת לצ'מפיונס ליג, נמצאים גם הם בליסבון וישחקו בשעה 17:00 (שעון ישראל) מול קבוצת הנוער של בנפיקה ליסבון.

היריבה הפורטוגלית מגיעה כאלופת אירופה המכהנת (ניצחה בגמר 0:6! את רד בול זלצבורג) ולאחר שזכתה בגביע הבין יבשתי לנוער לפני שבועיים, אחרי ניצחון 0:1 על אלופת דרום אמריקה פניארול (אורוגוואי).

הפורטוגלים זכו שלוש פעמים באליפות פורטוגל עד גיל 19 בעונות 12\13 17/18 21/22 ובנוסף בנפיקה הייתה סגנית אלופת אירופה לנוער בשנים 13/14 16/17 19/20

גם קבוצת הנוער שלנו השתתפה במפעל היוקרתי שלוש פעמים בתולדותיה (מאז שהמפעל הוקם ב-2013) כך שזאת הפעם הרביעית בה מכבי "הרדי" חיפה תהיה חלק מהמפעל, אך זו תהיה הפעם הראשונה בה היא משתתפת בשלב הבתים. בפעמים הקודמות שותפו הירוקים בקטגוריית "האלופות", שבו קבוצה שזכתה באליפות בליגה המקומית, צריכה לעבור שני שלבי מוקדמות ושלב אחד בפלייאוף, לאחר מכן היא משחקת נגד מי שמסיימת מקום שני בבית על הזכות לעלות לשמינית הגמר.

השיא של מכבי חיפה במפעל האירופי היה בעונת 16/17 שבו הצליחה הקבוצה להדיח את שחטיור סוליגורסק בסיבוב הראשון אחרי חמישייה מהדהדת בסמי עופר לעיניי כ-3,000 צופים.

בסיבוב השני פגשה הקבוצה את דינמו מוסקבה ועלתה בזכות תיקו במשחק החוץ 1:1 אחרי 0:0 בישראל, כשאת השער כובש לא אחר מאשר עופרי ארד, שהעלה את הירוקים בנגיחה לשלב הפלייאוף. בפלייאוף האלופות פגשו חניכיו של איתי מרדכי את בורוסיה דורטמונד החזקה שהגיעה לארץ. המשחק התקיים בסמי עופר והגרמנים ניצחו בו 1:0.

בעונה שעברה השתתפו הנוער בשלב האלופות. בסיבוב הראשון הדיחו הירוקים את ז'לגיריס וילנה הליטאית עם 0:6 בסיכום שני המשחקים ובסיבוב השני פגשה מכבי חיפה את אלופת ספרד דפורטיבו לה קורוניה. במשחק הראשון בספרד נוצחו הירוקים 5:1 על ידי הספרדים ובגומלין היו קרובים לעשות מהפך בדקות האחרונות כשניצחו 0-3 מדהים והיו רחוקים שער אחד מהארכה.