מחלקות נערים/ילדים | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקות נערים/ילדים | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 02/10/2022

מחלקות נערים/ילדים | סיכום השבת

סיכום משחקי השבת של קבוצות נערים א', נערים ב', נערים ג', ילדים א', ילדים ב' וילדים ג׳. מאת יצחק הברמן. צילם: ג׳ו הירש

בערב, בסמי עופר, אוהדי מכבי חיפה רוו נחת אבל גם הזיעו כהוגן בגלל החום והלחות הגבוהים. אילו היו מגיעים בבוקר ובצהריים למשחקי קבוצות מחלקת הנוער מן הסתם היו זוכים ל"מבול" בדמות ניצחונות רבים ובעיקר תוצאות אסטרונומיות במסגרת שלב הגביע השני.

 

מבין 14 המשחקים בהם ה"ירוקים" מקצף ונהלל השתתפו, רק אחת נשרה מהמשך המשחקים. וגם בגלל ההגרלה האכזרית שזימנה לקבוצתו של אריק מלכה, מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל). זו יצאה למפגש חוץ נגד מכבי נתניה שכבשה שער בכל מחצית וניצחה 0:2.

 

לנערים א' תהיה בכל זאת נציגה בשלב השלישי. מכבי "עלמני" חיפה נתקלה ביריב נחות ממנה , הפועל בני אעיבלין וגברה עליו 0:6. שלושער מרגלי ג'אד שיבלי, צמד של איאד חלילה ושער של רן טאביבאן לא נתנו למארחת אפילו רמז לחלום על הפתעה.

 

חגיגת שערים גם במשחקה הביתי של קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל אותה מאמן עודד ברנע. מהרגע שיואב סולל כבש את השער הראשון בדקה מוקדמת (4) החל פסטיבל ההבקעות. סולל הוסיף שער אישי בחלוף עשר דקות ובהמשך השלים שלישייה, איתי אלוש, הדר מלמד, בר קורן לא ריחמו על האורחים ואז נכנס לפעולה עומר עלמני. שותף החל מהדקה ה-51 ובתוך חמש דקות ( 71 בפנדל, 74, 76) כבש שליש מכמות השערים לרשת הפועל "עלייה" כפר סבא שנכנעה 9:0.

 

אוקיאנוס של שערים במשחקי קבוצות נערים ג'. מראש היה ברור שהפועל בני ג'אסר א-זרקא לא תוכל להציב קבוצה ראויה מול קבוצתו של רועי גוזלן, מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". הבדלי הרמות עצומים ובאו לכלל ביטוי בתוצאה 0:11. המארחת "רצתה" לקחת חלק בחגיגת השערים וכבשה את השער הראשון, עצמי (18) ומכאן אחמד מאחג'נה, רון בניסטי ואביתר הלל (צמדים), נועם מינץ, איתן וולוזנין, הראל שניידר, עילאי רואש לא התקשו לחלוף מעל פני המשוכה הקלה.

 

בליגה עדיין אין לקבוצת מכבי "מקס"חיפה (נערים ג' מנהלל) ניצחון אחרי שני משחקים, אז הפיצוי הגיע בגביע ובגדול. עם מאמן חדש העונה, אלירן פנספורקר, לא נרשמה מנת רחמים וקבוצתו הביסה את עירוני מודיעין 0:10. אמיר ג'אבר הזדרז לכבוש בדקה השנייה, חבריו יהלי כהן (2), יובל גוטמן, מוחמד אבו-ליל, עידן שלו המשיכו ופינו את הזירה לקפטן רן יואל שהפך לגיבור המחצית השנייה בה הכניע ארבע פעמים את שוער האורחים.

 

ניצחון אסטרונומי לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה של יורם בסר. הפועל עכו נתקלה ביריב מעולה שלא התחשב ונעצר רק אחרי שהתוצאה הורתה 0:11. יונס אדאנה ויגל תרשיש הבקיעו פעמיים, עומר קנצ'יאורק, ג'אמל אלנור, כמאל הנו, שי וקסמן, נועם מלכה, מוחמד גראבא וארטיום דמצ'וק השלימו את התבוסה.

 

והיה גם משחק שבו נדמה היה שיהפוך לדרמטי. לא ליותר מדי זמן. מדובר במשחקה הביתי של קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן השנה שחר פוני. חניכו, לירן שוורץ הקנה יתרון מוקדם (8) מול עירוני נשר שהצליחה לאזן לקראת סיום המחצית הראשונה. האשלייה נמוגה חיש קל, אחרי שלוש דקות בלבד אריאל פויירשטיין (37), שחר וקנין (40), שחר מנדלסון (צמד) ועוז זפרן רכשו את הכרטיס לשלב הבא.

 

הגענו לשכבת גיל ילדים ב' וכאן שלוש הקבוצות דילגו ללא קושי לסיבוב השלישי. מכבי "שמואל" חיפה אותה מאמן מתן אלמליח גברה על בית"ר נהריה 0:7 , מכבי חיפה גולדשנפלד של אלכס סליפקו נאבקה בהרצליה מול מכבי הרצליה ב' ובסוף העיפה אותה מהמשך המשחקים בניצחון 2:3 והסיפור המעניין שייך לקבוצה חדשה בשם "מכבי צפון חיפה". קודם כדאי להרגע, גם היא ניצחה בנתניה את בית"ר טוברוק 1:7. מדובר בקבוצת פרוייקט ייחודית בארץ, רק במועדון הירוק, ומטרתו לאתגר את השחקנים הצעירים בשנה מבני גילם בליגת ילדים ולהכשירם כבר למשחק של 11X11. במהלך השבוע, תחת עינו הפקוחה של יניב לוגסי, האחראי על החטיבה הצעירה, מתאמנת קבוצה בת 27 כדורגלנים, בשבתות הם מתפצלים לשניים. אחת בליגת המרכז מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') והשנייה "עולה כיתה" ומופיעה במחוז חוף לילדים ב'. עד כה ניצחו בשני משחקי ליגה ובגביע.

 

ואם הזכרנו את מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג'), גם היא במנצחות. כבר ביום שישי הדרימה קבוצתו של לירן אהרון לראשון לציון וחזרה משם עם ניצחון חלק 0:6. את גולת הכותרת גנבה קבוצת ילדים ג' של מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל). תמיד, כאשר הגיעה לעמק קבוצה עם השם מכבי תל אביב, המקומיים העניקו להם כבוד גדול והפסידו. המאמן שון שיון הכין את חניכיו להקרבה ומלחמה על כל כדור ובסיום מיני הפתעה עם 0:2 ירוק, מעין קדימון לתוצאה שהושגה בערב בסמי עופר.

 

שתי נציגותיה של מכבי חיפה משכבת הטרומים עלו לשלב הבא. מכבי "ישעיהו" חיפה של אפי סבג עשתה זאת בקלות עם 0:14 מול שמשון תל אביב 2 והקטקטים של מכבי "יואל" חיפה ( מאמן: שי סלי) התאמצה יותר וניצחה בחוץ את מכבי עמק חפר 2:3. קבוצה שלישית, מכבי חיפה גולדשנפלד תשחק בשני מול הפועל מיתר וסיכוייה לנצח יותר מטובים.