נוער| סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נוער| סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
שבת , 27/01/2024

נוער| סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער

יצחק הברמן מסקר ומסכם את משחקי השבת במחלקת הנוער הירוקה צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

מזג האוויר הסוער הצליח ל"הבריח" חמש קבוצות ממחלקת הנוער ולא בגלל שלא ניתן היה לשחק. יותר עקב החלטה מוקדמת של ההתאחדות לכדורגל לבטל את משחקי קבוצות הילדים והטרום. רק קבוצה אחת ניצלה לפי שעה, קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שמשחקה נדחה מראש ליום שלישי הקרוב.

 

קבוצות הנערים שיחקו כמתוכנן וקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה מליגת העל ניצלה זאת כדי לנצח 1:4 את הפועל רמת גן. במחצית הראשונה עדיין ניכר היה בתוצאה שהחיפאים מתקשים והיא  הסתיימה בשוויון. ינון פיינגזיכט כבש ראשון בדקה העשירית, האורדונים הגיבו כעבור רבע שעה. הסיפור השתנה במחצית השנייה עם שלושה שערים ירוקים מרגלי יונתן גרינבאום (60), איתי אלוש (87) ונועם שטייפמן בתוספת הזמן. לכל הכובשים בצד המנצח נרשם שער בודד לפני המשחק, אחריו כבר הכפילו את המכסה. קבוצתו של גיא בוגנים מדורגת שמינית.

 

כאשר נועם לוי מקבוצת מכבי "יהויכים" חיפה, נערים ב' בליגת העל, כבש את השער הראשון במשחק (דקה תשיעית) נדמה היה שהנה הולכת ומסתבכת לה הצמרת. האורחת מאם המושבות, מכבי פתח תקווה, המוליכה ובפער חמש נקודות מה"ירוקים" כבר ראו בעיני רוחם את ההפרש צונח לשתי נקודות. עד לדקה ה-24 בה הצליחו בתוך דקה לחולל מהפך, להוביל ולדחוק את חניכיה של ענבל נמני-קנפו לשערם. שלושה שערים נוספים, בהם אחד עצמי, גרמו לתבוסה ביתית של חיפה וה-5:1 גרר צניחה למקום הרביעי כאשר הפעם הפער צמח לשמונה נקודות מהמנצחת 

 

במשחק הבית של מכבי "מקס" חיפה ( נערים א' בדרג 1) לא ירד גשם אבל השפעתו ניכרת היטב על הטבלה. וזאת מאחר ובמחזור השלישי, אחרי שהוליכה 0:4 מול הפועל תל אביב, ממטרים עזים החלו לרדת והמשחק הופסק מבלי שתוצאתו תיחשב או שייקבע משחק חוזר. רק הסיבה הזאת גורמת שקבוצתו של יורם בסר מדורגת במקום השני. למוליכה מכבי פתח תקווה מלוא הנקודות אלא שהיא שיחקה וסיימה משחק אחד יותר. פ"ת עם 21 נקודות, חיפה (18) ואליהן עשויה להצטרף הפועל באר שבע שגם היא לא נוצחה עד כה. בינתיים חיפה ממשיכה לנצח והשבת הגיעה תורה של סקציית נס ציונה להפסיד ב"קצף". יגל תרשיש עם שערו התשיעי, נועם מלכה עם שער בכורה וכמאל הינו עם החמישי הבקיעו לזכות המכבים.

 

שימו לב לקבוצת נערים ב' נוספת, מכבי חיפה גולדשנפלד (ארצית צפון) המגיעה מהשלוחה במעגן מיכאל. קבוצתו של ירון שיש עושה חיל בשתי החזיתות, ליגה וגביע, כבר בשנה הראשונה להיווסדה. באמצע השבוע העפילה לשלב הבא בגביע אחרי שניצחה בפנדלים את מכבי "עמישב" פתח תקווה 1:2 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. משחק זה נערך בשנית אחרי שלפני שבועיים הופסק בגלל גשם בתוצאה 0:1 לפ"ת. הפעם שחקני חיפה הוליכו בדקה העשירית משער של דולב קוטליאר, נדמה היה שסיימו את דרכם וספגו צמד בתוך שישים שניות במחצית השנייה ושתי דקות לסיום הצליח עילאי פז לגרור להארכה ולפנדלים. יובל קניגשטיין ועופר מינץ דייקו, האורחים כבשו רק שער אחד והשמחה הייתה גדולה. לא פחות משערו של ארז קרסנטי (71) במשחק הליגה בשבת בו ניצחה 0:1 את הפועל עכו. זה היה ניצחון הליגה השביעי ברציפות של "חיפה גולדשנפלד" שצברה 25 נקודות מתוך 27 ברציפות. ולחשוב שהקבוצה הזאת פתחה את העונה עם שני הפסדים רצופים.

 

נחת רב מסבה גם קבוצת נערים ג' ה"צעירה" של מכבי חיפה גולדשנפלד המשחקת אף היא בדרג 1. קבוצתו של רועי גוזלן, ששחקניה עדיין בגיל שכבת ילדים א', מצליחה לכבוש שערים בכל משחק, ליגה וגביע. השבת יצאה למגרש בראשון לציון, הסמוך לסופרלנד המפורסם, ולא הגיעה כדי להשתעשע. רק לשחק ולנצח 2:4 את המארחת מעיר היין. נועם גולדברג עם צמד, עמית ניוטון ואריאל דורה התחלקו בשערים שהגדילו את כמות הנקודות של קבוצתם לתשע.

 

במהלך השבוע נערכה הגרלת משחקי גביע המדינה לחטיבות העליונות שייערכו ב-6.2:

קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה תארח את מכבי נתניה.

קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה תארח את מכבי תל אביב

קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה תתארח אצל סקציית נס-ציונה

קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד תשחק בחוץ מול בקעת הירדן