נוער| סיכום משחקי גביע המדינה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נוער| סיכום משחקי גביע המדינה
חמישי , 08/02/2024

נוער| סיכום משחקי גביע המדינה

שבעה ניצחונות, שלושה הפסדים ומבול של שערים. איציק הברמן מסכם את משחקי הגביע של אמצע השבוע של קבוצות המחלקה בגביע המדינה. צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

במהלך ארבעה ימים ניהלו קבוצות מחלקת הנוער במכבי חיפה "קרבות גביע" מרתקים שהסתיימו  בשבעה ניצחונות (כולל דרמה במשחק הנוער) ושלושה הפסדים כואבים, אחד בהארכה ובבעיטות הכרעה.

 

בקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה חיפשו דרך להציל את העונה במסלול הגביע. לא כך נראה במגרש ב"קצף". במחצית הראשונה היו לקבוצתו של גיא בוגנים מספר הזדמנויות לכבוש אלא שדווקא האורחים ממכבי תל אביב השכילו להבקיע. במחצית השנייה שער חיפה נפרץ שלוש פעמים נוספות וה-4:0 סיים דרכם לעונה זו.

 

איזו דרמה סידרו לנו שחקני קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה. ליגה שלמה מפרידה בין קבוצתה של ענבל נמני-קנפו מהמקום השני בליגת העל לבין ס.כ. נס ציונה מהליגה הארצית המדורגת אף היא שנייה ועדיין לא נוצחה העונה. אחרי הדקה השלישית בה קבע יהודה קארו 0:1 לחיפה נדמה היה שדרך החיפאים תהיה סוגה בשושנים. אלא שבדקה ה-41 המקומיים איזנו וחיפה נזקקה שוב לקארו כדי להחזיר לה את היתרון (66). מחוגי השעון עשו דרכם באיטיות מרגיזה ונס ציונה ניצלו זאת ובתוספת הזמן הצליחה להשוות ל-2:2 ולגרור את חיפה המופתעת להארכה בת עשרים דקות. קארו בפעם השלישית מצא את הרשת ומשנדמה היה שקבוצתו תטעם גלידה נכבש שערה של חיפה בשלישית על סף הסיום. ובפנדלים, כמו בקבוצת הבוגרים, המכבים אינם בצד המנצח. השוער המקומי עצר שלוש בעיטות ובסיום 3:4 ששלח את חיפה עצובה לביתה.

 

כשנוסעים לשחק מול מכבי נתניה בעיר היהלומים יודעים איך נכנסים וקשה לדעת איך יוצאים. גם שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') של יורם בסר שספגו הפסד בכורה בליגה בשבת, הבינו שבעלת הבית תרצה להדיחם מהמשך המשחקים. כך נראה היה במהלך המחצית הראשונה בה לא הובקעו שערים. מיד עם החזרה מחדר ההלבשה החיפאי עומר קנצ'יאורק כבש ראשון, יתרון שהחזיק מעמד חמש דקות בלבד. "מלך השערים" של הירוקים, יגל תרשיש החזיר לקבוצתו את התקווה וגם בדקה ה-74 דייק מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק 1:3. המנצחים סיימו את ההתמודדות הקשה בעשרה שחקנים, מה שלא הפריע לשמחתם בעצם העפלתם לשלב הבא.

 

מי שיצאה למשחק קשה ביותר, קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד, שנגזר עליה לשחק מול הפועל באר-שבע במגרשה של האחרונה. חניכיו הצעירים בשנה מהיריבות בדרג 1 של רועי גוזלן נתקלו ביריבה ביתית קשוחה ותוצאת הביניים 3:0 זכתה למענה בדמות שער כבוד מרגלי אריאל דורה.

 

למאמן רועי גוזלן לא היה מספיק זמן להיעצב שקבוצתו ה"בכירה" הודחה, כי ביום חמישי (היום) כבר ציפתה לו משימה נוספת. הפעם עם קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה, אולי הקבוצה שסובלת הכי הרבה מפיצול שחקניה הבולטים בין הקבוצה לנערים ג' הצעירה. ציפתה להם מכבי פתח תקווה צפון המדורגת במקום ה-12 כאשר החיפאים הרחק מהם בירכתיים. וכמו בגביע, אורי אדמן הזדרז לקבוע 0:1 לחיפה כבר בדקה השלישית, שחקן אורח תרם שער עצמי כעבור חמש דקות וגם ניסיונות שחקני אם המושבות הסתכמו בשער מצמק ששלח את המכבים מעיר הכרמל לשלב הבא.

 

דרבי הוא דרבי בפרט בשיטת הנוק-אאוט של הגביע. הדברים נכונים גם לגבי קבוצות ילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה המקדימה את יריבתה העירונית הדיחה אותה ממעגל המשחקים בניצחון 1:5 ותשחק אף היא בשמינית הגמר.

 

במשחקי גביע אין פייבוריטיות ואת זאת חשו על בשרם שחקני הפועל ראשון לציון מהמקום השמיני. יריבתם, מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שעברה שתי משוכות לא קלות בשני הסיבובים הקודמים, הפועל חיפה והפועל פתח תקווה, נשארה לשחק ב"קצף" בפעם השלישית ברציפות וגם הפעם קבוצתו של ינון סלעי לא אכזבה וגברה על נציגת עיר היין 0:3 כדי להיות בחבורה שתשחק בשמינית הגמר.

 

אחרונת הנכנסות למעגל הגביע (סיבוב רביעי) לא אכזבה וגברה בביתה על הפועל תל אביב צפון 1:4 . גם במשחק הליגה ביניהן קבוצתו של תומר מזרחי, מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') ניצחה את הפועל תל אביב וכעת השלימה דאבל ניצחונות וכרטיס עליה לרבע הגמר..

 

קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה הצעירה בשנה מיריבותיה זכתה בניצחון שלישי במסגרת הגביע. חניכיו של המאמן שי סאלי שניצחו בקלות את הפועל לב השרון וכפר יונה נאלצו הפעם להתאמץ יותר בבית וגברה על בית"ר מעלה אדומים 2:4 בדרך לשמינית הגמר.