נוער| סיכום משחקי גביע המדינה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נוער| סיכום משחקי גביע המדינה
חמישי , 22/02/2024

נוער| סיכום משחקי גביע המדינה

הדחות מפתיעות וארבע קבוצות החטיבה הצעירה שהעפילו לרבע הגמר. איציק הברמן מסכם את משחקי הגביע של אמצע השבוע של קבוצות המחלקה בגביע המדינה. צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

עונת גביע כזאת אינה זכורה במחלקת הנוער של מכבי חיפה. ההפסד הביתי המפתיע של האלופה והפינאליסטית אשתקד, מכבי "הרדי" חיפה להפועל באר שבע 2:1 השאיר מחוץ למעגל המשחקים את כל הקבוצות הבכירות וביניהן, מלבד הנוער, גם כל קבוצות הנערים. רק ארבע קבוצות מהחטיבה הצעירה שהעפילו לרבע הגמר תנסה לזכות בפרס הגדול.

 

הפסד של קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה מול מ.כ. יזרעאל נהלל, עד השנה שעברה האקדמיה בחסות מכבי חיפה. מעין דרבי ירוק בדימוס. הכול היה במשחק הזה. מתח, יוקרה ובעיקר העפלה לשלב הבא. מאמן חיפה, יורם בסר הוליך אשתקד את חניכיו הנוכחים לזכייה ב"דאבל" בילדים א' והוא גם המאמן המעוטר ביותר במחלקת הנוער כיום עם שש אליפויות (אחת כעוזר מאמן בנוער) וחמישה גביעי מדינה. הפתיחה הולידה ספיגת שני שערים, אחד מהם עצמי, עד לדקה ה-22 ואז המכבים התעוררו והצליחו לחזור למשחק משערים של יגל תרשיש (27) וכמאל הינו (65). כשנדמה היה שהמשחק יגלוש להארכה, המארחים מנהלל כבשו בשלישית וניצחו 2:3.

 

תשומת לב רבה מושכת קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה. בליגה השנה אינה בין קבוצות הצמרת, עקב שינוי במבנה הקבוצות במחלקה הירוקה. כדי להשביח את הכדורגלנים הצעירים ולהכינם לעונות הבאות, הוקמה קבוצת נערים ג' "צעירה" ואליה נוקזו שחקנים שגילם בשכבת ילדים א'. מאחר וקבוצתם הודחה בסיבוב הקודם, ניתנה למאמנם, רועי גוזלן אפשרות להשתמש בשרותם. זאת ועוד. על המדפים בחדריהם כבר מונחות שתי מדליות זהב, מזכרת מזכיות בגביע בגיל טרום א' וילדים ב'. כעת הם מעוניינים בגביע שלישי. לשם כך היה עליהם לנצח קבוצה המקדימה אותם בטבלה, הפועל הרצליה ועשו זאת בגדול עם 0:6 מהדהד. אריאל דורה (10), רואי אברהם (18), מיכאל כץ (27) ואורי אדמן (30) כבשו במחצית הראשונה, רוי בן-דיין (53) ומוחמד שעבאן (61) השלימו בשנייה.

 

ועוד קבוצה שתמתין להגרלת רבע הגמר היא קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה אותה מאמן לירן אהרון שגברה במשחק חוץ בנשר על צעירי איכסל 0:3.

 

מראש היה ברור שהפתעה אינה עלולה לצמוח מהמשחק בו ארחה מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') את מכבי צורן האלמונית. בסיום תוצאה אסטרונומית (0:16) שהבטיחה לינון סלעי וחניכיו כרטיס לרבע הגמר. אגב, יומיים קודם לכן ה"ירוקים" שיחקו גם בליגה ונוצחו 5:3 בידי מכבי "עמישב" פתח תקווה.

 

גם מכבי "ישעיהו" חיפה  (טרום א') ניצלה היטב את מגרשה הביתי וניצחה את הפועל רמת השרון 0:4. שחקניו של תומר מזרחי היו רעבים לניצחון לאחר שלא שיחקו בשבת בליגה (גשם) ואם מבטלים להם בשבתות, שם נהנים מניצחונות אמצע השבוע ועוד בגביע.

 

 למרות שהייתה טובה מיריבתה והחטיאה ממצבים קורצים במחצית הראשונה, למרות שקבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה צעירה בשנה, למרות שהיא מופיעה בדרג ב' לעומת יריבתה בדרג 1 , חניכיו של שי סלי מרטו לעצמם את שערות ראשם. הוליכו 0:1 מול בני-יהודה ממש עד קו הסיום ואז ספגו שער משווה שסחב את שתי הקבוצות להארכה שלא שינתה. ואז הגיע דו-קרב הפנדלים המכריע ששלח את ה"כתומים" עולזים ושמחים לשלב רבע הגמר בתום מותחן 4:5.

 

משחק השלמה בנערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד מהליגה הארצית: 1:1 במשחק חוץ מול עירוני נשר. את השער לחיפאים ממעגן מיכאל כבש דולב קוטליאר.