נוער | סיכום משחקי אמצע שבוע בגביע המדינה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נוער | סיכום משחקי אמצע שבוע בגביע המדינה
רביעי , 06/03/2024

נוער | סיכום משחקי אמצע שבוע בגביע המדינה

ארבע קבוצות, ארבעה ניצחונות ירוקים. איציק הברמן מסכם את מחזור גביע המדינה במחלקת הנוער. צילומים: ג'ו הירש, מכבי חיפה

   מ-ו-ש-ל-ם  !!

ארבע קבוצות של מכבי חיפה יצאו לרבע גמר גביע המדינה באמצע השבוע ושבו ממנו עם כרטיס השתתפות בחצי הגמר לשכבות הגיל שלהן.

"על הנייר" זה היה אמור להיות משחק קל עבור השנייה בטבלה מכבי נתניה, מה גם שהיא אירחה את המשחק במגרשה. וזאת מאחר ומכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') אינה בשיאה העונה מאחר ובמחלקת הנוער הוחלט להקים גם קבוצת נערים ג' צעירה בשנה, ושחקנים בולטים הועברו לשורותיה. הפעם התגייסו כל הכוחות כדי להחזיר עטרה ליושנה ולבטל את פער 35 המקומות בין השתיים. ואיזו הצגה החבר'ה של רועי גוזלן העניקו. שני שערים במחצית הראשונה מרגלי רואי אברהם (22) ונועם גולדברג (26) וצמד במחצית השנייה, מחמוד אבו-אחמד (61) וחמד נוג'ידאת (70) קבעו 0:4 מוחץ שהזניק את ה"ירוקים" לשלב חצי הגמר, מעמד בו אחדים מהשחקנים כבר היו בגילאים שונים בעבר הקרוב. היריבות הממתינות לקבוצה בהגרלה: מכבי תל אביב, מכבי "עמישב" פתח תקווה ומכבי הרצליה.

מה עושים ילדים בגיל 12 בשעה שמונה בערב ? אוכלים, מתקלחים, מצחצחים שיניים, קצת טלוויזיה והופה, למיטה לישון שנת ישרים. לא הילדים של מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') שהוזמנו לשחק כדורגל בשעה זו ולא בסביבת ביתם- בפתח תקווה !! ומה יש לילדים לעשות בלילה באם המושבות אם לא לנסות להשיג את כרטיס העלייה לחצי גמר הגביע. והשיגו אותו בגדול תוך שהם מנצחים את עירוני ראש העין 0:8.  את השערים הבקיעו: עומר כהן, ליאם כיאל, עדן שריקי, הראל אופיר, אורי אטיאס, דניאל מזרחי, מוחמד חטיב ועידו ארקיז. היריבות העשויות לעלות בהגרלה: מכבי תל אביב, מ.כ. נווה-יוסף והפועל תל אביב.

למעט משחק אחד, בשמינית הגמר, בו לא נזקקו למאמץ גדול בכדי לנצח, קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה נאלצה להשקיע רבות במטרה להגיע לשלב חצי הגמר. חניכיו של ינון סלעי נזקקו להארכה בדרבי מול הפועל חיפה (4:5), להקרבה נגד הפועל פתח תקווה (3:5), לניצחון על הפועל ראשון לציון (0:3) ואחרי משחק קל מול מכבי צורן הגיע משחק הבית החמישי והאחרון בגביע בעונה זו וכאן פגשו יריבה חזקה, מכבי באר שבע, המדורגת מקום אחד מעליה. השוויון ניכר כמעט ברוב שלבי המשחק כאשר האורחים מבירת הנגב לא ויתרו. עד שלב מסוים בו הניפו דגל לבן והפסידו 4:2 לחיפאים העדיפים. את השערים כבשו איתי אוסטר, הלל אהרונסון, עומר מואסי ו ודין עיסאת. היריבות המיועדות: הפועל הרצליה, הפועל באר שבע ומכבי "עוז" תל אביב.

מה שטוב לליגה אינו בהכרח טוב למסלול הגביע. הנה קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה שזכתה שלוש פעמים בגביע בחמש השנים האחרונות התאמצה מאוד לנצח את הפועל ראשון לציון בליגה (3:4). חלף חודש בלבד והשתיים נועדו בשנית, שוב במגרש הסינטטי ב"קצף" והפעם חניכיו של תומר מזרחי היו חדים בהרבה. הגביע עורר את הצעירים והמשחק הסתיים בתוצאה 0:7 ירוק אחרי תצוגת כדורגל מרהיבה. לעומת המשחקים הצמודים בליגה, בחמשת שלבי הגביע המכבים לחצו על הגז, כבשו 35 שערים לעומת שניים בלבד שספגו וכעת הם בחצי הגמר, בניסיון להחזיר את הגביע לארון המועדון אחרי שנת היעדרות. בשלל השערים התחלקו חסן חוג'יראת (2), אורי עייש, שוהם עבדי, סאן לייבוביץ, הראל דהאן וטומי סלוצקי. בהגרלה הצפויה ממתינות לחיפאית היחידה שתי קבוצות של מכבי תל אביב ומ.ס. אשדוד.