סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
ראשון , 07/04/2024

סופ"ש במחלקת הנוער

ניצחונות גדולים, משחקים צמודים וגם אכזבות, היסטוריון המועדון יצחק הברמן מסכם את משחקי המחלקה הירוקה צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

גולת הכותרת של משחקי השבת במחלקת הנוער הירוקה שייכת לקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה שהתעוררה מחדש והביסה ללא תנאי את יריבתה המושבעת מכבי תל אביב 0:3. בכך המשיכה לשמור על המקום השני, אחרי שתואר האליפות נודד ממנה למכבי פתח תקווה המוליכה בפער ענק.

 

צמד שעריו של החלוץ עומר דהן מקפיץ אותו מעבר לשיאו של ...ליאור רפאלוב שזכה במלכות השערים בקבוצה בעונת 2004/05 כשלזכותו 19 שערים, כמו לדהן ערב המשחק. בפעם האחרונה שכדורגלן מהנוער חלף מעל רף 20 השערים בעונה , מוחמד עוואד בעונת 2015/16 שכבש 30 שערים (!). שחקנים אחרים שהגיעו לספרה שתיים הם נדיב סימנטוב (25), שי דהן (24), שי בירוק (21), עדן בן-בסט (25) ויוחאי אהרוני (22) בעונה אחת (03/04), שובל גוזלן (28) ועוואד פעם נוספת (21). האם דהן יצליח לשבור את שיא השערים בליגת העל לנוער בו מחזיק יובל ששון מהפועל ראשון לציון (31) משנותרו שבעה מחזורים לסיום העונה ?

 

האם מכבי "עלמני" חיפה , נערים א' מליגת העל תצליח להתגבר על מחסום שני הניצחונות הרצופים ולזכות בניצחון שלישי רצוף בשבוע הבא במשחק הביתי נגד מכבי פתח תקווה ? בינתיים, חניכיו של גיא בוגנים הצליחו לחלוף בטבלה מעל קבוצת אם המושבות והתנחלו במקום הרביעי. אמנם הרחק מהצמרת הגבוהה אבל לקראת סיום העונה ה"ירוקים" יבקשו ללחוץ על הדוושה ובחמשת המחזורים האחרונים לשמור לפחות על הקיים. לשם כך הסתערו על נועלת הטבלה, הפועל קריית שמונה וכבר במחצית הראשונה חתמו את זהות המנצחת. ארד גייסט שעלה מנערים ב' הזדרז להבקיע כבר בדקה השנייה, אלעד בן-שמעון המתין עשר דקות בלבד והכפיל, ליאל נגת, עוד שחקן מנערים ב' שלבש השבת מדים של בוגר יותר, כבש את שערו הראשון במסגרת החדשה (23) והדר מלמד קינח לקראת הסיום- 0:4 שממתין להמשך.

 

ואם שניים מקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה "קפצו כיתה" ועוד אחד (נועם אילוק) נמצא עם נבחרת ישראל לבני גילו בטורניר באירופה, חבריהם התקשו לגבור במשחק חוץ על הפועל חדרה, כפי שעשו בסיבוב הראשון ב"קצף" (1:3). בפעם הרביעית העונה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו אינה מצליחה לכבוש ומאז המחזור הראשון עת ארחה את הפועל כפר סבא לא נרשמה תוצאה של 0:0 במשחקיה.

 

דו-קרב קשוח התנהל ב"קצף" בין מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' של יורם בסר) להפועל כפר סבא והוכרע רק הודות לשער של יונס אדאנה (דקה 17). לפני המשחק בני השרון התמקמו מעל החיפאים בפער שלוש נקודות, באה ההתמודדות ביניהם ולשתיים 37 נקודות, שמונה מהפסגה. למנצחים זה היה משחק שני השבוע אחרי שביום ראשון ניצחו במשחק חוץ את מכבי צור-שלום 0:2 משערים של שי וקסמן ונועם מלכה.

 

זאת יכולה הייתה להיות קבלת שבת משמחת לשחקני מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מהאקדמיה במעגן מיכאל) אלמלא ספגו שער חובה בתוספת הזמן במשחק מול קבוצת הצמרת עירוני נשר ונוצחו בסיכומן של תשעים ומשהו דקות 3:2. הפיגור המהיר בתוצאה (דקה רביעית) לא ייאש את בחוריו של אמיר באר שהשיבו מלחמה שערה וחוללו מהפך. אורי אזולאי (21) ועמית צעירי בבעיטת עונשין מהנקודה הלבנה (54) כבשו אלא שפנדל נגדי (78) אמור היה להשאיר לקבוצתם לפחות תקווה לנקודה. ואז הגיע שער הניצחון של האורחים .

 

הפעם המשחק בין קבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב' מהאקדמיה בליגה הארצית הצפונית) לאחרונה בטבלה, הפועל בועיינה לא היה שווה כוחות. בסיבוב הראשון קבוצתו של ירון שיש נאלצה להתאמץ ולנצח 0:2, בגומלין הלך קל יותר והקבוצה העדיפה ניצחה ללא קושי 0:6 והתבססה במקום החמישי. גיבור המשחק היה דולב קוטלאר שכבש ארבעה שערים והעלה את מאזן שעריו הכללי ל-16. את כולם הבקיע במחצית הראשונה. דולב צור (28) וארז אלדר (70) השלימו והשוו את התוצאה הגבוהה שקבוצתם השיגה השנה. בפעם הקודמת זה קרה בצור שלום.

 

קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד, ותמיד נעים להזכיר שהיא צעירה בשנה מיריבותיה, יצאה למפגש בשכונת התקווה ונכנעה 2:0 לבני יהודה. למאמן רועי גוזלן ישנה הזדמנות פז לקדם את חניכיו לקראת הדבר האמיתי בעונה הבאה, קבוצת נערים ג' שוות זכויות וגיל.

 

תוצאות נוספות:

ילדים א': מכבי "מיכאל" חיפה- מכבי "שלמה" תל אביב 2:3 (ליאם כיאל כבש שלושער)

ילדים ב': מכבי פתח תקווה צפון- מכבי "שמואל" חיפה 1:6

ילדים ב': מכבי חיפה גולדשנפלד- מכבי נווה שאנן 1:5

טרום א': מכבי "ישעיהו" חיפה- הפועל הוד השרון 2:3