סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
שבת , 04/05/2024

סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער

שבעה נצחונות, הפסד אחד ושתי תוצאות תיקו. היסטוריון המועדון יצחק הברמן מסכם את משחקי מחלקת הנוער הירוקה צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

או-טו-טו הליגות השונות מגיעות אל קו הסיום וקבוצות המחלקה עושות כמיטב יכולתן כדי לשפר את מעמדן בטבלאות השונות. השחקנים והמאמנים מבקשים לצאת לחופשת הקיץ הארוכה במצב רוח משופר והשבת נערכו מספר משחקים סוערים ומפתיעים.

 

קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה נאלצה להיפרד מרצף ארבעת הניצחונות הרצופים שלה ולהיעזר באלת המזל בכדי לסיים את משחקה הביתי בתיקו 1:1 מול מ.ס. אשדוד. לחיפאים של גיא בוגאנים היה רצון לנצח את אשדוד ולגמול לה על ההפסד מהסיבוב הראשון אלא שדווקא האורחים עלו ליתרון (56) שנמחק רק עמוק בתוספת הזמן על ידי נועם שטייפמן לו היה זה שערו החמישי. התיקו משאיר את ה"ירוקים" במקום הרביעי עם 48 נקודות, לפני מכבי פתח תקווה (46). באמצע השבוע שעבר חיפה גברה על המלאבסים במשחק השלמה 0:2 משערים של ניב גבאי ונבות רטנר.

 

תכנית לגזור קופון על ניצחון שני מול הפועל רעננה היו לשחקני מכבי "יהויכים" חיפה ( נערים ב' בליגת העל). במחצית ראשונה מצוינת הגיעו למספר גדול של מצבים קורצים ולא ניצלו אותם, ומנגד שחקני השרון עקצו פעמיים את הגנת חיפה ויצאו עם ניצחון נאה 0:2 שהנחיל למארחים של ענבל נמני-קנפו את הפסד הבית השלישי שלהם העונה. אחרי שרוב העונה התמקמו במקומות 2-3 באופן כמעט קבוע, ההפסד דרדר את חיפה אל המקום החמישי.

 

ולמי שחשב שמשחקים בשלהי העונה מתנהלים על מי מנוחות, הנה נערך לו משחק סוער דווקא בליגה "שקטה" יחסית בנערים ג'. מכבי "מקס" חיפה יצאה למגרש הסופרלנד בראשון לציון ומסתבר שבכלל לא היה משעשע שם. אמנם, הקבוצה המקומית של הפועל כבשה ראשונה (8) אבל לחיפה היה כמאל הינו שכבש פעמיים (25,16) וחברו יונס אדאנה (37) הוריד את קבוצתו של יורם בסר ביתרון מבטיח לחדר ההלבשה -1:3. פתיחת המחצית השנייה הולידה צונאמי של שערים. בתוך דקה המארחת כבשה פעמיים, אחד מהם בבעיטת עונשין ובחלוף דקה כמאל הינו השלים שלושער פרטי והחזיר לחיפה את יתרונה 3:4. כרטיס צהוב שני שספג שחקן חיפאי השאיר את קבוצתו בחיסרון מספרי שהזיק לה כעבור שלוש דקות עת ספגה את השער הרביעי שקבע שוויון. ואם לא די לה בכך, המכבים נותרו בתשעה שחקנים אחרי ששחקן נוסף ספג אדום ישיר בתוספת הזמן. תוצאת התיקו הרחיקה עד מאוד את החיפאים מהרצון להמשיך ולהתמודד על הפסגה. כעת הם מדורגים במקום השישי (44) נקודות וב-240 הדקות האחרונות יחפשו את האפשרות להתקדם.

 

דרמטי היה גם משחקה של קבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג') , אף היא בדרג 1, כאשר שחקניו הצעירים בשנה של רועי גוזלן לא התרגשו וניצחו בביתם את הפועל מרמורק 2:3. במשחק שהוקדם ליום חמישי הרחובותים הוליכו בדקה ה-15, נועם גולדברג איזן (39) ואריאל דורה השלים את המהפך (65) שהחזיק מעמד שבע דקות בלבד. משנדמה היה שלא תיפול הכרעה, בחלוף ארבע דקות משער המשווה הצליח אריאל דורה לכבוש בשנית והעניק לקבוצתו את ניצחונה התשיעי העונה, בניגוד לציפיות המוקדמות.

 

שער מרגלי עמית צעירי בדקה ה-75 גרם לשחקני מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית (נערים א') למעט נחת רוח, אחרי ארבעה הפסדים רצופים, ספק אם יעזור להם לברוח מהמקום הלא סימפטי בתחתית הטבלה. היריבה, הפועל מטה-אשר חשבה שקבוצת האקדמיה של אמיר באר תניח את נשק רוח הקרב, גילתה שלא כך הדברים והחיפאים ממעגן מיכאל ניצחו בפעם החמישית.

 

את הסנסציה של השבת, אולי של העונה כולה, בישלה קבוצת נערים ב' מהאקדמיה, מכבי חיפה גולדשנפלד. איש לא נתן סיכוי לחניכיו של ירון שיש מול המוליכה והטוענת לכרטיס העלייה לליגת העל בני סכנין. זו שנוצחה פעם אחת בלבד במהלך העונה סיימה את המשחק כאשר שחקניה מורטים את שערות ראשם למראה הפסד מדהים 2:1 שפתח את מאבק האליפות מחדש. ל"ירוקים" מהמקום החמישי היו כל הסיבות להתענג על שעריהם של עופר מינץ (16) וארז אלדר בדקה ה-68 שהפך שוויון זמני (48) לניצחון הגדול ביותר בעונה הראשונה שלהם תחת חסות חיפה.

 

תוצאות נוספות:

 ילדים א': א.ס. אשדוד- מכבי "מיכאל" חיפה 1:3

ילדים ב': הפועל באר שבע- מכבי "שמואל" חיפה 2:3

ילדים ג': מכבי "עודד" חיפה- מכבי עוז תל אביב 0:1

טרום א': מכבי "ישעיהו" חיפה- מכבי "עמישב" פתח תקווה 3:5.