קבוצת הנשים - מכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
קבוצת הנשים - מכבי חיפה
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 31/01/2000

קבוצת הנשים - מכבי חיפה

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




הנשים של מכבי חיפה לא מביישות את ה"פירמה"

קבוצת הנשים של מכבי חיפה הוקמה בינואר 1998 בעקבות החלטת נשיא המועדון, יעקב שחר, להקים קבוצת נשים במועדון.
"אבני היסוד" שעמדו לרשותו היו 24 בנות ומאמן, איסר רביץ, שהתארגנו מספר שנים קודם לכן במסגרות של נבחרות בבתי ספר תיכוניים בקריות שזכו לתארים ארציים.
הכדורגל הנשי בארץ היה באותה תקופה בחיתוליו וניסיונן של הבנות סייע להן לזכות בחודש אפריל 1998 בגביע ההתאחדות לכדורגל בטורניר הראשון שאורגן בישראל ובו השתתפו 8 קבוצות נשים.
בחודש אוקטובר 1998 יצאה לדרך ליגת הנשים הראשונה בישראל ובסיומה הוכתרה מכבי חיפה כאלופה הראשונה בתולדות הכדורגל הנשי . היא עשתה זאת בצורה מרשימה ביותר עם 24 ניצחונות , תיקו אחד וללא הפסדים. עליונותה התבטאה גם בהפרש השערים שעמד על 10:164 (!). היא לא הסתפקה בצלחת האליפות אלא זכתה גם בגביע המדינה והפכה ל"דאבליסטית" הראשונה .
בחודש יוני 1999 כפרס על זכייתה בתארים, הקבוצה יצאה לטורניר בינלאומי ביוון וגם כאן גמלו לנשיא המועדון על יוזמתו בהקמת הקבוצה, וזכו בגביע הים האגאי תוך שהן מנצחות בכל ארבעת משחקי הטורניר.
מכבי חיפה הייתה ספקית השחקניות הראשית לנבחרות הנשים שהחלו לפעול בארץ. מתוך 25 השחקניות שנכללו בסגל שלה בגילאים 26-15 עשר מהן נמנו על סגל הנבחרת המורחב ועוד ארבע בנבחרת הנערות של ישראל. מאמן הקבוצה, איסר רביץ, בעל ניסיון עשיר בשדה האימון בקבוצות בליגות הנמוכות ה"גבריות" ומורה לחינוך גופני, שימש גם כעוזר מאמן בנבחרת הנשים של נבחרת ישראל ומנהלת הקבוצה עד היום היא רחל ארבילי.


נשים גביע


בעונת 1999/2000 מכבי חיפה לא הצליחה לשחזר את האליפות אבל שמרה על הגביע. שער נפלא של נתי חג`ג`, החלוצה המצטיינת של מכבי חיפה בדקה ה- 90 השאיר את הגביע בידי מכבי חיפה אחרי שגברה על האלופה החדשה, אס"א תל אביב 0:1 ומנעה ממנה את ה"דאבל".
מכבי חיפה שלטה ברוב שלבי המשחק, למרות שלכלל מצבי הבקעה ממשיים לא הגיעה. ההגנה המוצקה של אס"א שספגה בעונה זו רק ארבעה שערים מנעה מהחיפניות כל ניסיון הבקעה. כמובן, עד לאותו שער דרמטי של חג`ג שקיבלה מסירה נפלאה מאורלי נבעה ומול השוערת היריבה בעטה לפינה הגבוהה.. אחרי הבקעת השער, הסירה הכובשת המאושרת את חולצתה ומתחתיה התגלתה כתובת על חולצה לבנה שלבשה : " ליעקב שחר ולאבא, בשבילכם". רעיית נשיא המדינה, הגברת ראומה וייצמן העניקה את הגביע והמדליות לשחקניות בירוק. חיפה הופיעה במשחק זה בהרכב הבא: איריס נאפסו, ביבי פרחיה, ענבל אלופי, אנה אברמוביץ, סיוון פחימה, יעל קמחי, אורלי נבעה, נעמה שירן, קרן כנפו, ליאת בירן, נתי חג`ג`. שותפו מיטל דיין שנכנסה בדקה ה- 30 במקום יעל קמחי ושירלי אוחנה שהחליפה את ליאת בירן.


עוד בנות


בעונת 2000/2001 סבלו החיפניות מפציעת אחדות משחקניות המפתח שלהן ומפרישה של אחרת. הן דורגו בליגה במקום השלישי, אחרי הפועל תל אביב ( שזכתה בדאבל) ואס"א תל אביב. ולמרות חוסר ההצלחה הן הצליחו להגיע בפעם השלישית ברציפות לגמר גביע המדינה, הפעם מול הפועל תל אביב. ערב המשחק פרש המאמן איסר רביץ וזאת עקב רצונו להצטרף לנבחרת הבנות של בית הספר " אורט" קריית ביאליק שיצאה לאליפות העולם באיטליה. את מקומו תפס אברהם אבוקרט, לשעבר כדורגלן מצטיין בקבוצת הבוגרים של המועדון ומאמנה בעונת האליפות 1993/94. בהופעת הבכורה שלו כמאמן, מכבי חיפה נוצחה 4:2 ונושלה מתואר מחזיקת הגביע.


עונת 2001/2002


בעונת 2001/2002 שוחזרה כמעט במלואה עונת ה"דאבל" הראשונה. המאמן החדש, אברהם אבוקרט, מבכירי שחקני המועדון בשנות ה- 80 הוליך את הקבוצה להישג נפלא שעה שהקבוצה זכתה כמעט ללא עוררין באליפות ובגביע, למרות שפער הנקודות מראה לכאורה על מאבק צמוד.
החיפניות קיימו 24 משחקי ליגה מתוכם ניצחו ב- 22, הפסידו באחד (1:0 להפועל תל-אביב) ומשחק ביתי אחד סיימו בתיקו 1:1 מול אס"א תל-אביב. הפרש השערים של הקבוצה מעורר התפעלות : 7:167.
תוצאות משחקי הקבוצה בעונה זו: בית"ר באר-שבע (0:13) אשקלון (0:15) רמלה (1:17) מכבי חולון (0:6) מכבי אח"י נצרת (0:10) בית"ר ירושלים (0:12) הפועל תל-אביב (2:5) הפועל באר שבע (0:7) הפועל פתח תקווה (0:7) אס"א תל-אביב (1:3) הכח רמת גן (0:5).
בסיבוב השני : בית"ר באר שבע (0:12) מכבי תל אביב (0:2) אשקלון (0:5) רמלה (1:10) מכבי חולון (0:1) אח"י נצרת (0:8) בית"ר ירושלים (0:6) הפועל תל-אביב (1:0) הפועל פתח-תקווה (0:9) אס"א תל אביב (1:1)הכח (0:3) מכבי תל אביב (0:4) 0:7 הפועל באר שבע.

כובשות השערים בליגה: מיטל דיין (57) נתי חג`ג` (39) סיון פחימה (17) יעל קמחי (14) קרן כנפו (13) שירלי אוחנה (11) ליאת בירן (9) מיכל רביץ (2) מאיה ברקי (2) עדי שטיין (1) פרחיה ביבי (1) וענבל כנפו-נמני (1).

הבנות לא הסתפקו רק בתואר אחד. הן זללו גם את הגביע. בדרך הן ניצחו את בית"ר ירושלים 0:6 את הכח רמת גן 1:5 ובחצי הגמר גברו על הפועל באר-שבע 0:4. לגמר שנערך באצטדיון רמת-גן, לעיני עשרות אלפי צופים, שהגיעו לחזות במשחק הגברים בין מכבי חיפה למכבי תל-אביב, הגיעו שתי הקבוצות הטובות בארץ וחיפה הכתה את יריבתה, הפועל תל אביב, שוק על ירך 0:5 כאשר מיטל דיין ונתי חג`ג` כבשו צמדים ושירלי אוחנה השלימה.
מכבי חיפה זכתה ב"דאבל" השני בתולדותיה ובגביע השלישי בארבע השנים מאז הליגה יצאה לדרך. בכך גזלו מהמפסידות את התואר הכפול בו זכו אשתקד.

השחקניות שהופיעו השנה: איריס אברהם, פרחיה ביבי, מיטל דיין, נתי חג`ג`, סיון פחימה, שירלי אוחנה, יעל קמחי, ליאת בירן, ענבל כנפו-נמני, עדי שטיין, מאיה ברקי, מיכל רביץ, נעמה וולף, חגית מלכה, סיון בוטנרו, אורלי נבעה, קרן כנפו, דנה גרינברג, ענבל אלופי, הילה סבג, ליטל אלזרדל.
מאמן הקבוצה הוא אברהם אבוקרט, המנהלת רחל ארבילי המלווה את הקבוצה מראשית דרכה והפיזיוטרפיסטית ציפורה שרל.

רוצים לראות את אלבום התמונות של קבוצת הנשים? תמונות ממשחק האליפות וממשחק הגביע. לחץ כאן


עונת 2002/2003


עונה מוזרה ביותר עברה על ה"דאבליסטית" הצפונית.
את העונה היא החלה במשחקי גביע אירופה. הפתיחה הייתה רחוקה מלהזהיר. קבוצתו של אברהם אבוקרט, הובסה בשלושת משחקיה נגד לאציו (איטליה) טולוז (צרפת) ופמינה ( הונגריה).
השיבה לליגה הישראלית לא נתקלה, כצפוי, במכשולים רבים. החיפניות הוכתרו כאלופות מחוז הצפון עם מאזן של 10 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת ( מול אס"א תל אביב). מאזן השערים שלהן הורה על 5:102 ששלח אותן לבית הגמר מול מכבי חולון מאזור הדרום.
אלא שאז פרצה שביתה גדולה, כאשר קבוצות הליגה דרשו סיוע כספי מההתאחדות לכדורגל. השחקניות המשיכו להתאמן ושבו אחרי חודשיים היישר למשחק מול חולון, קבוצה שקלטה לתוכה את פליטות הפועל ומכבי תל אביב שהתפרקו.
במשחק יחיד, ובגלל השיטה שהגיעו אליו עם הנקודות ממשחקי המחוזות, הספיק לחולון ניצחון 1:2 על חיפה כדי לגזול ממנה את תואר האליפות ( עדי שטיין כבשה לחיפה).
גם בגביע לא שפר מזלן של החיפניות. שוב התייצבו להתמודדות מול חולון, וגם הפעם ידן הייתה על התחתונה. החולוניות הוליכו כבר 0:2 משערים של סילבי ז`אן ןאושרת עיני, אבל חיפה חזרה למשחק והשוותה מרגלי סיון פחימה ושער עצמי מרגלי אינה פרלין. בדקות ההארכה, על סף קביעת מחזיקת הגביע בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, הצליחה אור ארז מחולון לנגוח את שער הניצחון (2:3) ולהשאיר את חיפה בידיים ריקות.

במשחקי הליגה כבשו לחיפה: נתי חג`ג` (18) מיטל דיין (13) טל שינו וסיון פחימה (11 כ"א) ענבל נמני-כנפו (5) עדי שטיין (5) שירלי אוחנה (5) דיאנה אבו-מוך (4) קרן כנפו (3) שרון טובול (2) מאיה ברקי (2) שקמה עודד (2) ליאת בירן, איריס אברהם, אורלי נבעה ונעמה וולף ( 1 כל אחת).

קבוצת הנשים בתמונה משותפת.
איריס אברהם וגביע המדינה לעונת 2002