30 שנה למותו של השוער האגדי אבי רן ז"ל
EN threads facebook youtube instagram tiktok
30 שנה למותו של השוער האגדי אבי רן ז"ל
שלישי , 11/07/2017

30 שנה למותו של השוער האגדי אבי רן ז"ל

אבי רן ז"ל (11/7/87 - 25/8/63), נחשב לאחד מגדולי השוערים של מכבי חיפה והיה חלק משמעותי מזכייתה הראשונה של הקבוצה באליפות המדינה.

אבי רן ז"ל נהרג כתוצאה מפגיעת סירת מרוץ באופנוע ים שרכב עליו בכנרת, לפני 30 שנה בדיוק. למרות גילו הצעיר (23 במותו), נחשב רן לאחד מגדולי השוערים הישראליים בכל הזמנים ולגדול שוערי מכבי חיפה. 

בהיותו ילד בן 11 נרשם אבי רן במכבי חיפה ככדורגלן בקבוצת הילדים. משם עשה את כל המסלול עד שזומן לסגל הבוגר כבר בגיל 17, ובהמשך היה חלק משמעותי בשתי האליפויות הרצופות בעונת 1983/4 ו-1984/5. רן ז"ל גם זכה לזימון בכורה לנבחרת ישראל, במדיה ערך 9 הופעות. אחד ממשחקי השיא שלו היה מול ליברפול, במשחק ראווה, משחק שלאחריו אף זכה להצעה ממועדון הפאר. לסיפור חייו המלא - לחצו כאן 

רפי אוסמו, מנהל הקבוצה בהווה, אשר שיתף פעולה עם אבי רן החל מקבוצת הילדים במחלקת הנוער ועד לקבוצה הבוגרת, מספר על חברו: "חלפו להן 30 שנה ויום יום זה קשה. כי בכל פעם שנזכרים באבי או מדברים על אבי זה לא משהו שאפשר אפילו לתאר. רק מי שחווה, שחקנים מהדור שלי באותו שנתון (1963) שגדלנו ביחד מהיום הראשון במכבי חיפה בקבוצת הילדים, פשוט עברנו צעד אחר צעד ביחד, אם זה במכבי חיפה ואם זה בנבחרת. אבי היה פשוט משהו מיוחד. היה צריך להכיר טוב טוב את האיש הזה כדי להבין שמעבר לרמת השוערות הענקית שלו, האיש היה פשוט ענק באופיו. רגע אחד להיזכר - אחרי אותו גמר גביע המדינה ששיחקנו נגד מכבי ת"א והפסדנו 2-1, למחרת היה יום החתונה שלי. אני אפילו לא זוכר באיזה דקה, אולי בדקה 60' או 70', הוחלפתי במשחק הזה כשאנחנו בפיגור, והאיש הענק הזה פשוט רץ אליי מהשער בזמן החילוף, עד כמעט אמצע המגרש, נתן לי חיבוק גדול ואמר לי "בשבילי אתה הגדול מכולם" כזה היה אבי".  


נחשב בעיניי רבים לגדול השוערים בכל הזמנים. אבי רן ז"ל (האתר הרשמי)