סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 13/09/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

ניצחונות, אכזבות ותקדימים. איציק הברמן על סוף השבוע של קבוצות מחלקת הנוער של המועדון. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה ממשיכה ברצף ההיסטורי שלה בפרט, ובליגת העל בכלל, עם ניצחון מספר 17 ברציפות, כולל העונה שעברה.
מי שמנסה לחקות אותה ולהתחיל ברצף ניצחונות, קבוצת מכבי "עלמני" חיפה (נערים א'), אותה מאמן גיא בוגנים. בשעה טובה ומוצלחת הצליחה לזכות בניצחון חלק בחוץ על הפועל ראשון לציון 0:3. ירדן חי (26), עבד שדאפנה (54) ושראל כהן (87) התחלקו בשערים. חיפה גם החמיצה בעיטת עונשין וכעת היא מדורגת במקום השמיני, חמש נקודות מהפסגה.
לא הולך למכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל) במשחקים הראשונים מול הפועל פתח תקווה. אשתקד, דווקא ב"קצף" בחיפה, איש לא נתן סיכוי למלאבסים. והם באו, התגוננו וניצחו במפתיע 1:2. השבת, שוב חזרה התמונה על עצמה. אמנם המשחק התקיים באם המושבות, אולם שער בדקה ה-27 שם לאל את ניסיונה של חיפה לשבור את המסורת שפיתחה השנה - ניצחונות 0:3 בבית (פעמיים) והפסדים בחוץ. חיפה יכולה לתרץ את ההפסד בהרחקתו המוקדמת של אדיר והב (22) שגרם לפנדל מוחמץ, אבל למאמן עודד ברנע לא מתאים המקום השמיני, ארבע נקודות מהפסגה.
בקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" לא יודעים אם להיות מרוצים או מאוכזבים מתוצאת התיקו 2:2 בבית וגן מול בית"ר ירושלים. יודעים שפעמיים פיגרו בתוצאה משערים בדקה השנייה וה-24 והתנחמו בשערי שוויון מרגלי איתי אלוש (19) ואראל שריקי (63). למאמן רועי גוזלן ודאי ישנן תוכניות אחרות לקראת המחזור הבא.
פתיחת עונה מצוינת לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה ממחוז המרכז. חניכיו של יורם בסר, שהקבוצה קרויה על שמו של אביו, ד"ר מייקל בסר, אשר שימש כרופא הקבוצה הבוגרת לאורך כ-25 שנים, הפגינו עליונות מכרעת והביסו את בני יהודה 0:4 מצמד שעריו של ליאל נג'את. חבריו, נועם מינץ ועידו סהר, השלימו את השבת המוצלחת.


לא צריך להיסחף, אבל על פי משחקה של קבוצת מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב'), לא היה מיותר לצרף למאמן אורי אזולאי גם...מנהל חשבונות מדופלם. אחרת קשה היה לעקוב אחרי אין ספור כיבושים בירוק שנעצרו רק אחרי שהחיפאים ניקבו 16 פעמים ללא מענה את רשתה של גדנ"ע תל אביב. רשימת הכובשים כוללת את ליאם לוסקי (4), ג'ימי עבדל נור (3), נועם מלכה (3), עומר קרציונק (2), שי וקסמן (2), יוסף אוחנה ויואל ויינברג.
לא הרחק משם, ניצחון פתיחה מתוק גם לקבוצת מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג' במחוז מרכז 1). קבוצתו של מתן אלמליח גברה על הפועל תל אביב צפון 0:4 וצברה שלוש נקודות בכורה.
אשתקד ניהלו מכבי "ישעיהו" חיפה ומכבי נתניה (טרום א') מאבק צמוד על המקום הראשון במחוז המרכז. לבסוף החיפאים הקדימו והתמקמו בפסגה. כבר בפתיחת העונה השתיים נפגשו בנתניה ואחרי מפגש צמוד שוב חיפה על זה. קבוצתו של המאמן החדש מוריס לביא ניצחה 2:5 וקיבלה חיזוק רציני מהרעיון שהונהג במועדון לאפשר לשחקנים צעירים בשנה לשחק מול גדולים. אלה שניצחו בנתניה הם בוגרי מכבי "יואל" חיפה. התבגרו יפה.
שבת פחות מוצלחת לקבוצות השלוחה מנהלל שפתחו את העונה ברגל שמאל. מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') בהדרכתו של לירן אהרון הניחה מאחור את הפסד הגביע ופניה כעת להצלחה בליגה. תצטרך לדחות את התוכניות, לפחות בשבוע, אחרי הפסד בעכו להפועל המקומי 3:2.
מפח נפש בבכורה גם לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמנת ענבל נמני-קנפו. קבוצתה נוצחה 3:0 על ידי מ.כ. נווה-יוסף במגרשה של האחרונה. שני שערים במחצית הראשונה ואחד בשנייה חרצו את גורל המשחק בליגה הארצית הצפונית.
חמש דקות סוערות עברו על הגנת קבוצתו של אריק מלכה, מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') במשחק החוץ שלה מול הפועל חדרה. עד לדקה ה-76 נראה היה שהקבוצה מנהלל תיסע לביתה לפחות עם נקודה. בדקה זו נפרץ שערה לראשונה ולא עזר גם ששחקן מחדרה הורחק בדקת הסיום. כי מיד המארחים הבקיעו שער שני וביססו את ניצחונם.
היחידה מבין קבוצות השלוחה שניצחה וצברה נקודות ליגה ראשונות היא קבוצתו של משה עמרה. מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א' במחוז השרון) גברה בביתה על בית"ר חיפה 1:3.
קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: שון שיון) הפסידה בביתה להפועל כפר סבא 4:1.
שער בודד הכריע את תוצאת המשחק במחוז השרון עת מ.כ. נווה-יוסף ניצחה את קבוצת ילדים ג' במחוז השרון, מכבי חיפה גולדשנפלד 0:1. את שחקני נהלל מאמן לירן סבג.
קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד הפסידה במגרשה בנהלל להפועל חדרה 3:1.