סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 11/10/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

השיא שנשבר, הרצף שנקטע ומי נמצאת כבר כמה שבועות בסימן 2? איציק הברמן על משחקי קבוצות מחלקת הנוער בסוף השבוע האחרון. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

עשרה חודשים בדיוק, מאז ה-9 בדצמבר 2020, נחלה אלופת הנוער בשנתיים האחרונות, מכבי "הרדי" חיפה, את הפסדה בליגה למכבי תל אביב (ידיעה נפרדת) אחרי מסע מפואר בן 21 משחקי ליגה ללא הפסד. וזאת שלושה ימים לפני שתחזור למשחק השלמה בו נוצחה אז, מול הפועל באר שבע.

עצוב היה בחדר ההלבשה של קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה בעקבות ההפסד הביתי למוליכת הטבלה, הפועל תל אביב. שבועות המתינו ב"קצף" להפועל ותלו תקוות אצל המאמן גיא בוגנים וחניכיו שניתן יהיה לבלום את המרוץ המטורף של האדומים. אלא שתכניות לחוד ומציאות לחוד. במצב של 0:0 ראה הבלם החיפאי לואי שעבאן כרטיס צהוב שני, השני שנשלף לו בתוך חמש דקות מהראשון, ובעשרה שחקנים קשה היה לקבוצתו לתקוף ולהשיג לפחות נקודה. האורחים עטו על המציאה וכבשו שער בודד, ששם קץ למסע בן חמישה ניצחונות ברציפות של החיפאים. הנזק בעקבות ההפסד הביתי הראשון כפול: המנצחים ברחו לירוקים מרחק שמונה נקודות מהפסגה וכעת יהיה על המנוצחים להתעשת ולהתחיל במרדף מחודש שתוצאותיו כבר לא תלויות בהם.

 

 

מרדף מסוג דומה מנהלת קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה אחרי שלוש מכביות מערים שונות. שער בודד של יהלי מלכה בדקה ה-68 חרץ את גורלו של המשחק הביתי נגד הפועל חדרה. קבוצתו של עודד ברנע עוקבת מקרוב אחרי הראשונה מכבי פתח תקווה (21 נקודות), מכבי תל אביב (20), מכבי נתניה (19) וחיפה עם 17. נכון לעכשיו, מתפתח מרוץ מרובע שההכרעה בו תיפול במשחקים הפנימיים ביניהן.

לאט אבל בטוח מתחילה קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ממחוז המרכז להרים ראש. ניצחון שני רצוף, עדיין ללא הפסד, וקבוצתו של רועי גוזלן שומרת על מרחק סביר (חמש נקודות) מהפסגה שם מתרווחת בני יהודה. היריבה בשבת, הפועל הרצליה טרם ניצחה וכמובן את חיפה המאזן הזה לא עניין במיוחד, ודאי לא את ניב וקנין ואלון ג'אנח אשר כבשו לראשונה העונה במשחק ליגה.

הפסד הבכורה של מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א' ממחוז המרכז) בשבוע שעבר בכפר סבא גרם לשחקניו של המאמן יורם בסר לחפש קורבן בו יכלו לכפר על הפסד הבכורה. לרוע מזלה, הפועל ירושלים נחתה ב"קצף" וספגה מנת שערים מכובדת שהרגיעה במשהו את כאב ההפסד. מזור מצאו מספר שחקנים שהתכבדו בשערי בכורה דוגמת יותם גולדשטיין, עילאי רואש, נהוראי רובין, אילאי בוגנים. אליהם מצטרפים מכרים ותיקים בפגישות עם רשת היריבות, ליאל נג'את עם צמד ויונתן הוכטייל. בטבלה נשמר פער חמש הנקודות מהמוליכות, מכבי נתניה והפועל תל אביב (15) .

במכבי "שמואל" חיפה, ילדים ב' במחוז מרכז 1 לא לקחו ללב את אובדן המקום הראשון למכבי פתח תקווה. קבוצתו של אורי אזולאי לא ספגה הפסד ראשון, היא פשוט כבשה פחות מחברתה המושלמת גם היא וכעת קיים ראש חץ בלתי מנוצח כאשר לכל אחת 15 נקודות מלאות. החבר'ה הדרימו לבאר שבע וידעו להצפין עם 1:3 אחרי מאבק מול קבוצה ביתית עיקשת.

רגעים מעטים של חוסר נחת היו מנת חלקה של קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה (מחוז מרכז 1) במשחקה הביתי מול קבוצת הצמרת מכבי נתניה. האורחים עלו ראשונים ליתרון, אבל חניכיו של מתן אלמליח השתלטו ושלטו בקצב המשחק, תוך כיבוש שלושה שערים ובסיום ניצחון חמישי רצוף ושמירה על הפסגה עם 15 נקודות לעומת 12 למכבי תל אביב הדולקת בעקבותיה.

 

 

ואם ילדים ב' וילדים ג' שומרים על מאזן מושלם, מתקנאים בהם גם שחקניו של מוריס לביא, קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה שסגרה ניצחון חמישי ברציפות, הפעם בירושלים הרחוקה, על הפועל המקומי 2:5. הלוואי על הקבוצה הבוגרת בשבת הקרובה בטדי. שלוש הנקודות סידרו לחיפה שבוע נוסף במקום הראשון, שלוש נקודות מהפועל רמת גן (15 לעומת 12).

האחות הגדולה מושלמת וכמו במשפחה תחרותית, גם הקטנה מבקשת לא לפגר אחריה. מכבי "יואל" חיפה (זוכרים ? צעירה בשנה מהשאר...) ניצחה בפעם החמישית, צברה 15 נקודות וטוב למאמן אפי סבג וקבוצתו במקום הראשון במחוז המפרץ. ניצחון החוץ השלישי, הפעם על מ.כ. שפרעם 2:6 מלמד שכאן הולכים על תואר לא רשמי.

נערי נהלל בעקבות המערכון של יעקב בודו

הפסד שני ברציפות לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (ליגה ארצית צפונית) של לירן אהרון. אחרי שלושה ניצחונות רצופים, הפסד למכבי קריית אתא 2:1 וצניחה למקום השמיני בליגה הארצית הצפונית. בדקה ה-20 נקלעו הירוקים מנהלל לפיגור, שנמחק כעבור רבע שעה משער משווה של עידו רונן. אלא שבפתיחת המחצית השנייה המארחים חזרו להוביל (45) והתוצאה לא השתנתה גם כאשר בדקות 56 ו-79 הורחקו שני שחקני קריית אתא.

מי שצופה בסיטקום "קופה ראשית" בערוץ 11 ודאי נתקל במר צ'יבוטורו, הלא הוא הבדרן יעקב בודו בן ה-90. לפני עשרות שנים התפרסם בזכות מערכון בו הוא מתקשר לחברו ומחייג 2-2-2-2. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו, מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב' בליגה הארצית הצפונית) אמצה את רוח המערכון בחודש האחרון ובארבעת משחקיה האחרונים, כולל גביע, כבשה בכל משחק...ניחשתם נכון, שני שערים. השינוי בשבת האחרונה: אם ניצחה בתוצאה זהה 0:2 מול הפועל אום אל-פאחם ובמשחק ביתי שוויון 2:2 משעריהם של הבטמו טדסה וריאד עיראקי. כעת הקבוצה מדורגת שישית, חמש נקודות מהפועל כפר סבא המוליכה.

חמש נקודות מפרידות גם בין מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' במחוז השרון) למקום הראשון בתום חמישה מחזורים. לקבוצתו של אריק מלכה שבע נקודות, האחרונה שבהן נוספה במשחק החוץ מול מ.כ. נווה-יוסף 1:1. שערו של שקד קרמר תרם לתוצאת התיקו הראשונה העונה בשעה שהגנת הקבוצה הצליחה לספוג, לראשונה שער אחד ותו לא. הקבוצה מדורגת שמינית.

ארבע נקודות משני משחקי חוץ, היו מנת חלקה של קבוצת ילדים א' ממחוז השרון, מכבי חיפה גולדשנפלד. במשחק השלמה באמצע השבוע גרפה קבוצתו של משה אמארה נקודת חוץ מול מ.כ. נווה-יוסף (1:1) משערו של שיין ביסטריצקי ובשבת נטלה שוב את מקל הנדודים, הרחיקה להוד השרון וחזרה עם ניצחון 0:1 על הפועל המקומי משער שכבש יהלי חרמוני. הקבוצה מדורגת במקום הרביעי, חמש נקודות פחות מהמקום הראשון.

הפסד חוץ ראשון לקבוצתו של שון שיון, ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. למרות שמכבי פתח תקווה צפון דורגה ועדיין מדורגת מאחורי שחקני נהלל, הם גברו עליהם 1:4 והנחילו לירוקים הפסד שלישי בהפרש שלושה שערים.

תוצאת תיקו רב שערים (3:3) במשחק בילדים ג' מחוז השרון. שני ניצחונות רצופים לא הועילו לקבוצתו של לירן סבג , מכבי חיפה גולדשנפלד, שנאלצה לחלוק את הנקודות עם המארחת הפועל חיפה, שהגיעה למשחק עם אפס נקודות. האורחים מהעמק מדורגים במקום השישי.

הפסד ביתי שני לקבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד ממחוז השרון. קבוצתו של אלכס סליפקו נוצחה בפעם הרביעית, הפעם בידי מכבי עמק חפר 4:1 והיא במקום התשיעי והלפני אחרון.