סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 25/10/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

שישי-שבת-ראשון של משחקי גביע שוחקו בכל הגילאים. שמונה מתוך עשר הקבוצות הירוקות ממשיכות לשלב הבא. איציק הברמן עם סיכום משחקי קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

מחלקת הנוער של מכבי חיפה שלחה ל"מלחמת הגביע" עשר לוחמות קשוחות, למרבה הצער שתיים מהן שבו לביתן חבולות ומאוכזבות, מאותה שכבת גיל, נערים ב'.

אחרונת המשתתפות, קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, נאלצה לשחק רק ביום ראשון. קבוצתו של גיא בוגנים (מזל טוב להולדת הבן!) נסעה לעפולה ולא כדי לקנות גרעינים. הפועל המקומי, מהליגה הארצית המתינה לה בתקווה שתצליח לחולל הפתעה מול נציגת ליגת העל, אולם חיש קל נאלצה להניף דגל לבן, אל מול המטווח על שערה. אורי מרדכי (15), ירין לוי (26) ועמית ארזי (36) מיהרו לפזר את אשליות המקומיים. במחצית השנייה הוכנסו כמחליפים ירדן חי, ינאי דיסטלפלד וסאלי פחימה שהמשיכו לחורר את שער עפולה. חי (62), דיסטלפלד עם צמד (87, 78) ופחימה (85) השלימו 0:7 חלק בדרך לשלב הבא.

שערורייה רבתי בסיום המשחק המרכזי של מחזור הגביע, בסיומו נאלצה מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') לוותר על חלומה לשוב ולעמוד בראש הפודיום בגמר הגביע, כפי שעשתה ב-2016 אחרי שהביסה את מכבי תל אביב 0:3. לא הפעם, מול אותה יריבה. המאמן עודד ברנע הליט את פניו בידיו בפעם הראשונה, אחרי שבדקה ה-19 החטיא אוראל אלקלעי בעיטת עונשין שנפסקה לזכות הירוקים. השוער האורח הצליח להדוף. חיפה שלטה יותר, לא הצליחה לכבוש, גם לא בדקות ההארכה ושתי הקבוצות, מצמרת ליגת העל, ניגשו לבעיטות הכרעה. זאת הייתה שעתם הגדולה של שוערי שתי הקבוצות שהדפו שלושה פנדלים. אלא שכאן נכנס לתמונה שופט המשחק שהחליט, ורק הוא ראה, ששוער חיפה זז לכאורה לפני הבעיטה, אחרי שהדף כדור נוסף. הורה על בעיטה חוזרת שחרצה את גורל חיפה לשבט, 2:3 לאורחים הצוהלים.

 

שעות ספורות לפני כן, גם קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד סיימה דרכה בגביע. ודווקא בקבוצתה של ענבל נמני-קנפו יצאו למפגש החוץ מול הפועל חדרה בהמון אופטימיות. לפני כשלושה שבועות, באותו מקום הצליחו לנצח את בעלת הבית במשחק ליגה (0:2) ולפעמים הברק מכה פעמיים באותו מקום. לא הפעם. עד לדקה ה-50 עדיין ניתנה תקווה, למרות שהמארחים הוליכו 0:1 במחצית. בדקה זו אירוע כפול: אריאל זאדה הירוק הורחק, חדרה כבשה את השני ולקראת סיום, בתוספת הזמן כבשה צמד נוסף והתבוסה הושלמה, 4:0 כואב.

עד כאן התוגה. מכאן חיוכים מקצה לקצה. קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" נכנסה ראשונה למערכת הגביע וכבר ביום שישי לא התאמצה לנצח את א.ס נורדיה ירושלים בתוצאה 1:8. מראש לא היה שום סיכוי לאורחים שעשו דרך ארוכה. הם מדורגים במקום האחרון במחוז המרכז עם אפס ניצחונות וללא נקודות ופגשו את  קבוצתו של רועי גוזלן חסרת ההפסדים. כבר בדקה השביעית הכניע בר קורן את שוער האורחים מהנקודה הלבנה. חלפו שתי דקות וברוך איילון הכפיל ובחלוף דקה, הלם רגעי בקרב המקומיים. נורדיה צימקה ל-2:1. לא לזמן רב. טור הכיבושים החיפאי הלך ותפח עם איתי אלוש (27), צמדי שערים מרגלי רואד סייף (64, 50) ואלון ג'אנח (54, 52). גם האורחים השאירו מתנה בדמות שער עצמי, 1:8 אחרי שלושה סיבובים עתירי שערים (27 בסך הכול).

שתי קבוצות ילדים א' של המועדון דילגו בקלילות מעל יריבותיהן ובתוצאה זהה. הפועל ירושלים הספיקה לבקר ב"קצף" לפני שבועיים והובסה 7:0 בידי מכבי "מיכאל" חיפה במשחק ליגה. הירושלמים חיפשו נקמה קטנה ותלו תקוות בביתם אשר בבית וגן. אלא שלחניכיו של יורם בסר לא היו כוונות לוותר בשלב כה מוקדם על השאיפות לגביע. במחצית הראשונה הלך קצת יותר קשה, 0:1 משער של ליאל נג'את ואותו שחקן הכפיל את התוצאה ואת המנה האישית עם שער שני (44). אגב, גם במשחק הליגה הבקיע צמד. חבריו עילאי רואש (53) וליאם לוסקי (67) שלא כבש השנה בכלל, השלימו.

דרך נאה עושה גם קבוצתו של משה אמארה, ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד. בסיבוב הקודם ניצחה את מכבי יפו 0:4 ודווקא מצאה חן בעיניה התוצאה, שהצליחה במשחק חוץ לשחזר אותה. המנצחים, מקום רביעי במחוז השרון היו עדיפים על סגנית המוליכה במחוז חוף ושחקניה, יהלי חרמוני (8), רן יואל (15) מוחמד אבו-ליל (41) ואיברהים סוועד (72) תרגמו היטב את היתרון.

יום שישי ארוך הקביל את פניהם של שחקני מכבי "שמואל" חיפה ( ילדים ב') שהדרימו עד לבאר שבע הרחוקה כדי לחלוף על פני משוכה בדמות מכבי המקומית המשחקת אתם במחוז מרכז 1. מפגש הליגה יתקיים בעוד כחודש, בינתיים לקבוצתו של אורי אזולאי אצה הדרך בגביע והם אכן גילו עליונות וניצחו 0:3. החיפאים שיחקו בכל שלושת הסיבובים מחוץ לביתם, לא הפריע להם לנצח בכולם על האפס ובסך הכול כבשו 19 שערים ללא מענה.

מכירים את התמונה שאתם פוגשים מישהו ומנסים להיזכר מהיכן אתם מכירים? לקבוצת ילדים ג' של מכבי פתח תקווה צפון לא הייתה את הבעיה הזאת. כי את יריבתם, קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה הם מכירים היטב. רק לפני שבוע השתיים נפגשו במסגרת הליגה וקבוצתו של מתן אלמליח ניצחה באם המושבות 3:6. הגורל הפגיש אותם מיד גם בגביע ובאותו מקום, הפעם חיפה לא אפשרה ליריבתה לכבוש ומנגד, ארבעה כדורים ירקרקים שכנו בלב המושבה. ועם 0:4 עולים לסיבוב הבא.

ותהיינה לחיפה גם נציגות כפולה במסלול לקבוצות טרום א'. מכבי "ישעיהו" חיפה של מוריס לביא יצאה לשוח בקיבוץ גבעת חיים וגברה על המארחת מ.ס. עמק חפר 0:8. כבר במחצית המשחק היה גמור (0:5) וכל מה שנותר לחיפאים החזקים, להמשיך ולשמור על שער נקי במסגרת הגביע.

הפתעה נעימה מספקת קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן אלכס סליפקו. לזכותה ייאמר שהיא לא רק שומרת על מקומה בהמשך המשחקים, היא גם הקפידה לא להפלות בין שתי קבוצות מאותה עיר. לפני שבוע גברה במפתיע על הפועל כפר סבא בליגה (1:2) והשבוע דאגה שגם הכפר-סבאית השנייה, הפועל "עלייה" כפר סבא תנוצח 4:0 בגביע.