סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 14/11/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

ההתפוצצות של הנערים, השיא של הטרומים והאכזבה במשחק בו היתרון היה מבטיח. איציק הברמן מסכם את משחקי קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

זאת הייתה רק שאלה של זמן. כל קבוצה ששיחקה מול מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל) ודאי שאלה את עצמה מי ומתי הקבוצה הלא צפויה של גיא בוגנים תתפוצץ ותביא למגרש יכולת פנטסטית, בלתי מוכרת השנה. בבית"ר טוברוק מהמקום השלישי, זאת שהנחילה הפסד בכורה למוליכה, הפועל תל אביב לא היה ספק שזאת לא היא, בפרט כאשר היא המארחת. אבחנתה לא עמדה במבחן המציאות. הירוקים שטפו את המגרש בטוברוק והנחילו לבעלת הבית תבוסה קשה, 1:5 וניצחון חוץ חמישי, לעומת שלושה ניצחונות בית בלבד. נדמה שהחיפאים הפתיעו גם את עצמם כי באמצע השבוע הפגינו יכולת ירודה במחצית הראשונה מול בני סכנין ב"קצף" ואפשרו לאורחים להוליך במפתיע 0:2. במחצית החבר'ה חטפו שטיפה ממאמנם, חזרו כאריות רעבים ובסיוע צמד שערים של עומר דהן (השוויון בדקת הסיום) הצליחו לסחוט נקודה (2:2). דהן, נישא על כנפי ההתלהבות המשיך לכבוש גם מול טוברוק, שוב צמד, דווקא לקראת סיום המשחק (87, 85). קדמו לו סאלי פחימה שהוריד את חיפה עם מקדמה למחצית השנייה (41), שראל כהן הכפיל (54) ואז המקומיים זכו לפנדל שנוצל (66) וכבר חשבו לחולל מהפך. לא הפעם. עבד שדאפנה (73) וכאמור, דהן, גרמו להפתעה בשבת. שלוש הנקודות, בתוספת ההפסד השני של המוליכה קרבו מעט את חיפה אל שולי הצמרת המתחילה לתסוס. הפועל תל אביב (34) ואחריה מכבי פתח תקווה, בני יהודה ובית"ר טוברוק לפני חיפה (26) שתרצה לנצח גם באמצע השבוע את הפועל חדרה ב"קצף", לפני היציאה לפגרה.

בשורות טובות גם לקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה. מפגש הצמרת בין שתי הראשונות הסתיים ללא הכרעה, תוצאה מתאימה לקבוצתו של עודד ברנע שניצלו את המצב והתקדמו עוד יותר לעבר הפסגה, מרחק ארבע נקודות ממכבי פתח תקווה (31) ומכבי תל אביב (30). שלישית מכבי נתניה (28) ורביעית חיפה (27) לה הפרש השערים הטוב בליגת העל. אלעד אמיר, עם שער בכורה העונה בליגה, ג'אד שיבלי, אוראל אלקלעי ויהלי מלכה הבקיעו מול בני סכנין, 0:4.

רוח ערה שיחקה תפקיד משני במשחק בין קבוצות ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה למ.ס. אשדוד במחוז המרכז. ניתן היה בהחלט לשייך לרוח תפקיד מרכזי, אבל לא יהיה הוגן לא לציין את שחקני שתי הקבוצות ממרכז הטבלה שנלחמו בה. הטובה יותר, מכבי המארחת ניצחה 3:4 ונפרדה מאשדוד שנותרה מאחור, לקבוצתו של יורם בסר 16 נקודות, שמונה פחות מהמובילה. את ארבעת השערים כבשו ארבעה שחקנים שונים: ארד גייסט, נהוראי רובין, ליאל נג'את ועילאי בוגנים.

כך מצילים עונה ונחלצים מסכנת נשירה לאזור הדמדומים. לא שם של דרמה בנטפליקס, אלא סיכום של משחק דרמטי בליגת מרכז 1 בילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה נוצחה לראשונה העונה באם המושבות כאשר נכנעה למכבי פתח תקווה. ההפסד ניתק אותה מהפסגה ואז, כעבור שבועיים חזרה לאותה עיר כדי לפגוש את הפתח-תקוואית השנייה, הפועל שהצליחה להשתחל למקום השני וגם לנצח בדרבי. השבת היה על חניכיו של אורי אזולאי להצליח והם עשו זאת בגדול. ניצחו 1:3 ומשמעות שלוש הנקודות שמכבי פתח תקווה ומכבי "שמואל" חיפה עם אותו מספר נקודות (24) בהשאירן את הצלע השלישית, הפועל פתח תקווה במרחק שתי נקודות מהן.

האם אנו עדים לשינוי בחוקת הכדורגל הישראלי? אולי. לפחות במשחקי ילדים במגרשי "קצף". רוחות מזרחיות עזות, במהירות בלתי ניתנת למדידה, חובה היה לצייד את שחקני קבוצת ילדים ג' של מכבי "עודד" חיפה וס.כ. נס ציונה באבנים בכיסים כדי שלא יעופו. התופעה מוכרת, חוזרת מדי שנה ובדרך כלל מפריעה לקבוצה המקומית הפייבוריטית. זאת הסיבה העיקרית שקבוצתו של מתן אלמליח ניצחה רק 0:2 את הלפני אחרונה וממשיכה לשמור על מאזן מושלם (27 נקודות) לעומת 20 של מכבי נתניה הדולקת אחריה.

גם בקבוצה מצליחה כמו שמכבי "ישעיהו" חיפה מוגדרת (טרום א' במחוז המרכז) מתלהבים לשבור שיא. וזה הגיע להם בדמות ניצחון ביתי 1:7 מול האחרונה בטבלה, בני יהודה. לפני שבוע החיפאים של מוריס לביא הבקיעו שישה שערים, השבת שברו את שיאם לעונה זו. שלוש נקודות מתווספות והופכות ל-25 והמשך השהייה במקום הראשון, מרחק ניצחון ממכבי נתניה (22).

דאגה בשלוחה הירוקה בנהלל

קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית, אותה מאמן לירן אהרון, מתקשה לנצח ובשמונת משחקיה האחרונים ליקטה רק נקודת ליגה בודדת וכבשה שער אחד בלבד. הקבוצה התקרבה אל הקו האדום ותצטרך לקחת את עצמה בידיים אחרי הפגרה, אם לא תרצה להסתבך בקרבות תחתית. באמצע השבוע נחלה תבוסה ביתית מול הפועל אום אל-פאחם (4:0) ובשבת כבר חשבה על נקודת חוץ בהרצליה, אלא ששער בדקה ה-81 שם לאל את תקוותה והיא שוב ירדה מנוצחת בידי הפועל המקומי.

מהמצב הקשה של נערים א' סבלה גם קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (ליגה ארצית צפונית). באמצע השבוע ניצחה במגרשה את מכבי צור שלום 1:2 משער עצמי ועוד שער מרגלי ריאד עיראקי. בשבת יצאה למשחק חוץ קשה נגד מכבי אחי נצרת, ללא שניים משחקניה, אמיר יאסין והבטמו טדסה, שהוקפצו לעזור לנערים א'. גם בלעדיהם ועם שער של עידן חביה על סף הבאזר (דקה 40) נרשמה אופטימיות בקרב המאמנת ענבל נמני-קנפו. זו נמוגה בתוך דקה, שלוש דקות מהחזרה מחדר ההלבשה עת המארחים כבשו פעמיים (44, 43) והוסיפו שער שלישי (64) והרחיקו את הירוקים מהעמק מרחק חמש נקודות מהפסגה.

שבוע מוצלח מאוד לקבוצת נערים ג' (מחוז שרון) מכבי "מקס" חיפה. באמצע השבוע ניצחון רב שערים על מ.ס. הפועל קריית-ים 1:5 אחרי שנקלעה לפיגור כבר בדקה הראשונה ובשבת ניצחון שלישי ברציפות לקבוצתו של אריק מלכה שחזרה מקדימה עם ניצחון 2:3 על הקבוצה המקומית. ירדן רמות (כבש בשלושת המשחקים האחרונים), שמואל אסמו ועבד אל-שוואן הבקיעו וקבוצתם מייחלת לרגע בו תצליח לסגור את פער שש הנקודות מהמוליכה, הפועל חדרה.

כאשר הסתיים משחק החוץ של קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד מול הפועל רעננה, שחקני הקבוצה לא האמינו שהפסידו את הנקודות למוליכת הטבלה. קבוצתו של משה אמארה כבר הוליכה 0:2 משעריהם של סאם לבאי וחאמיד מחמוד, שערי בכורה למבקיעים, ולא הצליחה לשמור על יתרונה. גם במצב של 1:2 ניתנו להם מצבי הבקעה קורצים שלא נוצלו, המארחת עטה על המציאה וחוללה מהפך בדרך ל-2:4 שדרדר את המנוצחים אל המקום השישי. כעת הפער הופך למשמעותי, שמונה נקודות.

תקר לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד במשחק חוץ מול הפועל לב השרון, קבוצה אשר טרם ניצחה העונה עד שהגיעה קבוצתו של שון שיון והעניקו להם ניצחון בכורה 0:1. לשחקני חיפה/נהלל זה הפסד שלישי ברציפות ולזכותם תשע נקודות במחוז השרון.

ניצחון חוץ שני לקבוצתו של לירן סבג, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') שלא העניקה למכבי הרצליה את הזכות לצבור נקודות ראשונות על חשבונה. המארחת נכנעה לקבוצה מנהלל 4:2 וזו מדורגת במקום הרביעי במחוז השרון עם 16 נקודות ומשחק חסר לעומת הראשונה, מ.כ. נווה-יוסף (22).

אחרי שתי תוצאות תיקו לקבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: אלכס סליפקו) הגיע הפסד חוץ מול המוליכה, הפועל רעננה 3:1. למעט משחק אחד (מול נווה-יוסף), הקבוצה המדורגת שביעית כבשה בכל אחד מתשעת משחקיה.