מחזור חנוכה של קבוצות מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחזור חנוכה של קבוצות מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  רביעי , 08/12/2021

מחזור חנוכה של קבוצות מחלקת הנוער

רק חלק מקבוצות המחלקה חזרו מפגרת השיזרוע ושיחקו על פני שלושה ימים את המחזור. איציק הברמן מסכם את משחקי הקבוצות השונות. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

בשעה שקבוצת הנוער מכבי "הרדי" ממשיכה לשמור על קשר עין עם הצמרת הגבוהה, שאר קבוצות המחלקה שבו מפגרת השזרוע, ולא תמיד ברגל ימין.

קבוצות נערים א'-ג' של מכבי חיפה עדיין ממשיכות לשבות ממשחקי ליגה ואת מקומן תפסו קבוצות הנערים של השלוחה בנהלל. השבת לא בהצלחה. בעיקר הוחמר מצבה של קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה שאחרי תבוסתה למוליכת טבלת הליגה הארצית, הפועל חיפה 5:0 שקעה לאזור התחתית הרותחת. קבוצתו של לירן אהרון אינה מצליחה לנצח מזה תשעה משחקים, בהם צברה נקודה אחת בלבד וכבשה שער בודד. התוצאה המיידית, נפילה למקום ה-14 המוליך למשחקי מבחן בסיום העונה.

גם קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד במפסידות ואף היא להפועל חיפה. במחצית הראשונה התנהל קרב שקול שהסתיים ללא שערים, כאשר הקבוצות שבו מחדר ההלבשה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו נכנעה משער מהיר (42) ולשער נוסף בתוספת הזמן. אחרי שישה משחקים הירוקים מהעמק נחלו הפסד שהרחיק אותם מהצמרת. המנוצחת נפלה למקום השישי וכעת היא מפגרת אחרי המוליכה בשמונה נקודות.

למרות שהתקדמו אל המקום הרביעי, לשחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') ולמאמנם אריק מלכה, היו סיבות להתאכזב מתוצאת התיקו הביתית מול קבוצה נחותה מהם, עירוני נשר. במשחק נטול כרטיסים צהובים, שמואל אסמו הבקיע ראשון (24) אולם האורחים לא הסכימו לוותר ואיזנו (60) ל-1:1 שמשמעותו מרחק חמש נקודות מהפסגה.

בילדים א' יותר נחת. מכבי "מיכאל" חיפה (מחוז המרכז) יצאה למשחק חוץ בראשון לציון ושבה עם ניצחון 1:2 משערים של עידו סער וליאם לוסקי. קבוצתו של יורם בסר עדיין מרוחקת שמונה נקודות ממכבי נתניה אשר במקום הראשון. 48 שעות אחרי המשחק בעיר היין, התייצבה חיפה למשחק ביתי שהוקדם, מול מכבי באר שבע וגם הפעם צברה שלוש נקודות עם ניצחון מוחץ 0:5. נועם מינץ (2), ארד גייסט, ליאם לוסקי ונהוראי רובין הבקיעו.

לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן משה אמארה, לא היה זמן להתעצב מההפסד ברעננה, לפני הפגרה, ובחרה לשפוך את חמתה על שוכנת מרתף מחוז השרון, הפועל הרצליה. בסיום תוצאת שיא העונה, 0:7 מצמדי שערים של יונתן בכר ויובל גוטמן, מתובלות בתוספות של רן יואל, ניתאי עמרם וסאם לבאי. המנצחת מנהלל מדורגת במקום החמישי עם 19 נקודות, שמונה נקודות מהפועל רעננה אשר במקום הראשון.

לשחקניו של אורי אזולאי, מאמן קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה (מחוז מרכז 1) בער בעצמות לסיים את חופשת חג החנוכה עם ניצחון. משחקה של סגנית המוליכה (מכבי פתח תקווה) הוקדם ליום שני ומסתבר שלא צריך חג כדי לחגוג. מכבי באר שבע החזיקה מעמד במחצית הראשונה שהסתיימה ללא שערים אבל בשנייה מבול, ולא מהשמיים. חיפה עלתה ליתרון שנמחק ובמצב של 1:1 הוחלף כל ההרכב הפותח. חיפה ניצחה 1:6 והעפילה לראשות הטבלה, לפחות עד שיריבתה תשלים את משחקה.

גם קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד רצתה לנצח ואכן, ניצחה. אפילו קבוצה שמעליה בטבלה, מכבי נתניה 2. החבר'ה של שון שוין גברו על אורחיהם 2:3 ורשמו ניצחון רביעי העונה המציב אותם במקום התשיעי כאשר לזכותם 12 נקודות.

עשרה משחקים 30 נקודות. אי אפשר לצבור יותר, גם בילדים ג'. מכבי "עודד" חיפה תחת ניהולו של מתן אלמליח ביקשה לשלב כדורגל עם חנוכה. אז שחקניה כבשו שמונה שערים לרשת המארחת, גדנ"ע תל אביב, שער על כל נר, ועם 0:8 המשיכו בשליטה המוחלטת במחוז מרכז 1.

לכאורה, במשחקי ילדים אין מושג סנסציה. תתפלאו. מכבי "ישעיהו" חיפה הדרימה לבאר שבע ביום שלישי למשחק שלא צריך היה להטריד את מאזן הנקודות שלה ובסיום סנסציה. המוליכה הגאה של מוריס לביא נוצחה לראשונה 3:1 ואיבדה את יתרון שלוש הנקודות שהיה לה. מי שניצלה היטב את המעידה החיפאית, מכבי נתניה, שסגרה את הפער וכעת לשתיים בפסגה 25 נקודות. עד ל"משחק העונה" בעוד כחודש בחיפה, השתיים תחפשנה רק לנצח.

תוצאה דומה השיגה קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה במחוז המפרץ, רק במגמה הפוכה. קבוצתו של אפי סבג גברה בביתה על מכבי עירוני קריית אתא 1:3 ונותרה במקום הרביעי.

ועוד 1:3 אחרון ודי, כי אין יותר קבוצות טרום א'. מכבי חיפה גולדשנפלד של המאמן אלכס סליפקו פתחה את הסיבוב השני עם הפסד זהה לזה של הראשון, מול הפועל חדרה. זה המשחק השלישי ברציפות שבו הקבוצה בירוק סופגת שלושה שערים.