סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 09/01/2022

סופ"ש במחלקת הנוער

המושלמת, התיקו שמנע בריחה והרצף הנהדר לבריחה מהאזור המסוכן. איציק הברמן מביא את משחקי סוף השבוע של קבוצות המחלקה וגם: הגרלת גביע המדינה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה ממשיכה לזנב בשלוש הגדולות וניצחונה הקליל על ס.כ. נס ציונה 0:5, הוסיף להרגשה הטובה מה גם שהיא אמורה לארח ב"קצף" שתיים מהמקדימות אותה, מ.ס. אשדוד ומכבי תל אביב.

טוב הייתה עושה קבוצת הנוער לו השאילה לשחקני קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, חלק מהשערים. אפילו אחד לרפואה. קרה ההפך. שניים מכובשי השערים המצטיינים בקבוצתו של גיא בוגנים, עומר דהן (8) ועבד שדאפנה (6) הוקפצו לקבוצת הנוער והראשון חש כדג במים והבקיע את שערו הראשון בקבוצה הבוגרת יותר. אלא שחסרונם השפיע ישירות על פוריות ההתקפה, שלא הצליחה לבקע את הגנת הפועל פתח תקווה, מקבוצות התחתית. תוצאת הסיבוב הראשון (0:0) שוחזרה במדויק. ההפרש העצום מהראשונה בטבלה, נותן את ההרגשה שקשה יהיה להדביק את הפער מהפועל תל אביב וכעת יש להתכונן לפחות לזירת הגביע. בהגרלה שנערכה השבוע נקבע שהחיפאים יתארחו בשמינית הגמר (5 במרץ) אצל הפועל כפר סבא מליגת העל.

המצב שונה אצל קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה תחת הדרכתו של המאמן עודד ברנע. הירוקים כבר מחוץ למעגל הגביע ובליגה הם מנסים לשמור על קשר עין מהמוליכה מכבי פתח תקווה, לה יתרון בן תשע נקודות מחיפה (43 לעומת 34). בינתיים מכבי מצליחה לשמור על הבית בקצף, בו לא נוצחה עדיין ואיבדה שתי נקודות בלבד (מול מכבי נתניה). השבת זכתה בניצחונה השמיני מתוך תשע, הפעם מול הפועל ראשון לציון מחלקה התחתון של הטבלה 1:2. עדי צור ונועם שמש מצאו את רשת נציגת עיר היין.

צריך להיות חזקים ואופטימיים כדי להיות במצבם של שחקני נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". מצד אחד ניצחו 0:2 את בית"ר ירושלים במשחק ביתי, משערים של אייל כץ ועילאי רואש ומאידך, העובדה שטרם הפסידו, כמו המוליכה מכבי נתניה מתסכלת. במאזן קבוצתו של רועי גוזלן חמש תוצאות תיקו, חלקן הגדול מול קבוצות פחות חזקות, ובשורה התחתונה פער הנקודות ביניהן לא נסגר ועדיין עומד על שש נקודות כאשר חיפה במקום החמישי בלבד.

משחקה של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה בוטל עקב מחלת הקורונה שפגעה בשחקנים רבים אצל היריבה, בני יהודה. מי שמילאה את הרשת גם עבורה, קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה (מחוז מרכז 1) שנתקלה ביריב חלש וניצחה בקלות 0:10. גם בפתיחת העונה חיפה של אורי אזולאי לא חסכה שערים מיריבתה, גדנ"ע תל אביב, והביסה אותה 0:16. הבשורה הגיעה מאם המושבות שם נאלצה היריבה העיקרית, מכבי פתח תקווה לאבד נקודות מול הפועל תל אביב וכך, תאומי הצמרת נפרדו ולחיפה שתי נקודות יתרון: 33 מול 31 למלאבסים.

מזל טוב, בר מצווה לשחקני קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה של מתן אלמליח. אל תקפצו, לא חגיגה באולם עם די.ג'יי ואוכל, ניצחון ליגה 13 בליגת מחוז מרכז 1. כמו בפתיחת העונה, החיפאים ניצחו את הפועל תל אביב צפון בתוצאה זהה (0:4) וכעת ברשותם מלוא הנקודות (39) המאפשר להם להביט קדימה בתקווה ולא לאחור, שם משתרכת מכבי נתניה בהפרש נקודות המספיק להשאיר את מכבי במקום הראשון, גם אם ינוחו בשעה שאחרות ישחקו.

ה-משחק של המחזור שייך לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה ממחוז המרכז. לה ולמכבי נתניה רומן ארוך השנה, המתבטא בכך ששתיהן צמודות זו לזו בטבלה ורק שני שערים מפרידים בין המקום הראשון לשני. המשחק לא דמה לזה של הסיבוב הראשון בו הירוקים ניצחו 2:5 בנתניה. הפעם האורחים עלו ראשונים ליתרון אך לא חגגו זמן רב כי המארחים השוו ל-1:1 ועד לסיום נאלצה קבוצתו של מוריס לביא לאבד שתי נקודות ביתיות נוספות ולהשאיר את המצב ללא הכרעה. לשתי הקבוצות 32 נקודות.

אחרי שהתרגלה לנצח בשלושה משחקים בשבוע, הייתה זאת משימה פחות עמוסה עבור שחקני מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז המפרץ). היריבה, בית"ר נהרייה מהתחתית, הצליחה לכבוש שער בודד, כפי שעשתה בביתה בפתיחת העונה (10:1) ואפילו הקטינה בחצי את כמות השערים שספגה הפעם (5:1). שלוש הנקודות מאפשרות למנצחת להמשיך ולרדוף אחרי המוליכה, הפועל חיפה, ששחקניה מבוגרים מהמכבים בשנה. לאדומים 39 נקודות, שלוש יותר מהיריבה העירונית.

מכבי "שמעון" חיפה מנהלל התאהבה בניצחונות

הקצב הנוכחי של קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) מתאים יותר לקבוצה השועטת לאליפות מאשר לקבוצה הנלחמת על חייה. בשלושת השבועות האחרונים מצליחה קבוצתו של לירן אהרון מהליגה הארצית הצפונית לנצח ללא הפסקה וצברה תשע נקודות מלאות שהעלו את מאזן נקודותיה ל-20. עדיין לא רחוק מאוד מאוד מהתחתית, אבל מספיק כדי להביט מלמעלה על היריבות המחפשות להתקרב. בסיבוב הקודם, הפועל עכו ניצלה דרמה וניצחה את שחקני נהלל 2:3, הפעם לא היו טריקים ושטיקים. זיו שני (30) קבע את תוצאת המחצית ולאחריה עדי אוסמי (67) ושער נוסף של הקפטן זיו שני (צמד שני העונה) ביססו את הניצחון היקר 0:3.

אם בסיום העונה קבוצת נערים ב' של הפועל כפר סבא תחפש אשמה מדוע לא העפילה לליגת העל, לא תיאלץ ללכת רחוק. הקבוצה מהשרון, אשר במקום השני, חשבה שתגיע לטיול במזג האוויר האביבי בעמק יזרעאל. כך זה באמת נראה כעבור חצי שעה מפתיחת המשחק. האורחים כבר הוליכו 0:2 מול קבוצתה של ענבל נמני-קנפו מכבי חיפה גולדשנפלד ואחרי הרחקתו של עבד אל-האדי חמודה המקומי, שש דקות אחרי שנכנס כמחליף (46), הסיפור נראה גמור. אלא שהירוקים מהעמק לא נכנעים בקלות לירוקים מהשרון. עידן חביה (52) הפיח רוח עם שער מצמק וחברו, עלי איברהים על סף כניסה לזמן פציעות, המם את הטוענת לכתר עם 2:2 דרמטי. מקום חמישי שלא מוביל לשום מקום אבל שריטה רצינית ליריבה.

לקבוצתו של אריק מלכה, מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל) היה אתגר רציני לפני משחקה הביתי מול הפועל חדרה, הראשונה במחוז השרון. וזאת מאחר ולאורחים יש את ההגנה הטובה בליגה. לפחות עד העונה הבאה, לא ייתכן ששער חדרה ייפרץ מול חיפה/נהלל. בסיבוב הראשון 0:2 לחדרה וגם הפעם, למרות שהתאמצה קשות ניצחה בסיום 0:1 ואכזבה את מארחיה. שער בדקה ה-20 שם לאל את רצון המארחים לכבוש שער אחד לפחות. ואולי יותר.

הבדל קטן בין 0:1 של הפסד לבין תוצאה דומה של ניצחון. תשאלו את יובל גוטמן, כובש שער הניצחון לזכות קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד שזכתה בניצחון כפול על בית"ר חיפה, הפעם רק 0:1 לעומת ה-1:5 בפתיחת העונה. עד להשלמת משחקי היריבות, קבוצתו של משה אמארה מדורגת במקום השלישי, שש נקודות מהפועל רעננה, הקבוצה האחרונה אשר גברה על חניכיו וזה קרה מזמן. לפני חמישה מחזורים.

נקמה מתוקה. קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד המתינה סיבוב שלם בכדי להשיב להפועל כפר סבא כגמולה. פתיחת העונה מצאה את שחקני השרון מנצחים בנהלל 1:4 והפעם, כאשר כפר סבא במקום השני, הגיעו החבר'ה מהעמק והדהימו עם ניצחון 1:2. המנצחת זה המשחק החמישי ברציפות, קבוצתו של שון שיון, לא תרוץ השנה לעבר המקום הראשון אבל מה אכפת לה לקלקל לאחרים ולזכות בתהילה?

פראיירים הם לא יצאו, שחקניו של לירן סבג, מאמן קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד. כמו בסיבוב הראשון עמדו בכבוד מול מ.כ. נווה יוסף וכאז, גם הפעם הסתיים המשחק בניצחון המוליכה על חודו של שער 1:2..

קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד נסעה למשחק חוץ מול מכבי עמק חפר ולא הצליחה לחזור עם נקודות. קבוצתו של אלכס סליפקו נוצחו 4:1 ונותרו עם 11 נקודות ובמקום השמיני.

 

  הגרלת משחקי גביע המדינה

נוער: הפועל כפר סבא- מכבי "הרדי" חיפה (שמינית גמר ב-29.1.22)

נערים א': מכבי "עלמני" חיפה- הפועל ראשון לציון (רבע גמר ב-5.3.22)

נערים ג': הפועל ירושלים- מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ( רבע גמר ב-29.1.22)

ילדים א': מ.כ. נווה-יוסף- מכבי "מיכאל" חיפה (רבע גמר ב-29.1.22)

             מכבי תל אביב צפון- מכבי חיפה גולדשנפלד ( רבע גמר ב-29.1.22)

ילדים ג': מכבי תל אביב- מכבי "עודד" חיפה ( רבע גמר ב-29.1.22)

טרום א': מכבי באר שבע- מכבי "ישעיהו" חיפה ( רבע גמר ב-29.1.22)

            מכבי נתניה- מכבי חיפה גולדשנפלד ( רבע גמר ב-29.1.22)