סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 16/01/2022

סופ"ש במחלקת הנוער

השישייה בחוץ, הרצף הנהדר, מסע ההינצלות והניצחון בדרבי. איציק הברמן מסכם את משחקי סוף השבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

זאת אינה עונה רגילה בקבוצות הבכירות במחלקת הנוער. בגלל פציעות והשאלות, נאלצים המאמנים להקפיץ שחקנים מנערים א' לנוער ומנערים ב' לקבוצת גיל בוגרת יותר.
הדוגמא הטובה ביותר היא קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה מליגת העל. כמו קבוצת הנוער, גם היא מדורגת במקום השלישי אולם הפער בינה לבין למוליכה, הפועל תל אביב עומד על 13 נקודות ויהיה קשה לה להדביק אותה. לפיכך, חניכיו של גיא בוגנים נהנים מהמשחקים ואחד כזה נפל בחלקם השבוע, עת אירחו את הפועל ראשון לציון מתחתית הטבלה וגברו עליה 0:3, בדיוק בתוצאה שהושגה גם בסיבוב הראשון. האורחים הגיעו במטרה לבדוק אם חיפה רדומה עקב מצבה בטבלה ונתקלו בעבד שדאפנה מבשל לשראל כהן (38) בדרך ל-0:1 במחצית. רק בדקות הסיום המארחת בירוק ביססה את ניצחונה הברור. אורי מרדכי מסר לג'אד שיבלי (שעלה מנערים ב') וזה כבש שער ראשון לזכות הקבוצה בה כנראה ישחק בשנה הבאה. איאס כעביה, בתוספת הזמן, השלים את הניצחון הברור. אגב, ראשון לציון תשוב לכאן במרץ למשחק שמינית גמר גביע המדינה.
כאשר מתרגלים לטוב, קשה להשתחרר ממנו. תשאלו את שחקני מכבי "שמעון" חיפה ( נערים א' מנהלל) המנהלים בחודש האחרון מרדף חסר פשרות אחרי נקודות הצלה בדרך לבריחה כמעט סופית מאימת התחתית הבוערת. מזה חמישה שבועות הקבוצה צוברת נקודות והשבוע יצאה למשחק חוץ מול מ.ס. רובי שפירא, אחת מהקבוצות שהבטיחו כמעט בוודאות את הפרידה מהליגה הארצית, והביסו אותה ללא תנאי 0:6. גם בסיבוב הראשון רגלם של שחקני העמק לא השתחררה מדוושת הגז (0:8), אולם הפעם הניצחון יצר רצף של ארבעה ניצחונות ובליגה ממנה נושרות חמש קבוצות, המשמעות ל-23 נקודות עצומה. בתנאי כמובן שהרצף יימשך. ה"שמעונים" הסתערו על הביתית מהרגע הראשון וכבר בדקה הרביעית גיא יונה קבע 0:1. מכאן ואילך הצטרפו אליו חמישה מחבריו. זיו שני (17), עידו רונן (45), עדי אוסמי (55), סלאח גריפאת (70) וויקנטי סקוברד (90) עם שער בכורה.
תשע נקודות מהמקום הראשון היה ההפרש בין מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל) למכבי פתח תקווה וכזה הוא נותר גם אחרי המחזור ה-18. לראשונה 46 נקודות, לחיפאים של עודד ברנע 37 והם זמנית במקום השלישי, עד שמכבי נתניה הדולקת אחריהם תשלים את משחקיה. בכל מקרה, הירוקים אינם מוותרים על צבירת נקודות נאותה, בפרט כאשר מולם ניצבה עירוני נשר ממרתף הטבלה. אוראל אלקלעי (28) וטומי ציציאשווילי (41) יצרו יתרון מבטיח וגם שער מצמק של המארחים (53) לא סיכן לרגע את מעמדם ואת הניצחון השלישי בלבד מחוץ לקצף. אכן, לחיפה יש בעיה השנה עם משחקים בחוץ.
משחקה של קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד בליגה הארצית הצפונית בוטל עקב תנאי המגרש בטירה, שם עמדה לשחק מול מ.ס. טירה וגם קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף", לא שיחקה במחוז המרכז, מאחר ובליגה קיים מספר לא זוגי של קבוצות והשבת נחה.
משהו מוזר סביב קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (מחוז שרון) מהאקדמיה בנהלל. בחודש ספטמבר, כאשר החזאי הצביע על מזג אוויר חמים ונאה, הגיחה קבוצתו של אריק מלכה והמטירה גשם של שערים על רשתה של הפועל חיפה (3:7). השבת, כאשר נצפה שממטרים יהוו ליווי למשחק הגומלין בקריית חיים, בקושי נכבש שער בודד וגם הוא לזכות החיפאים שניצחו 0:1 וחלפו על פני המנוצחים שירדו למקום החמישי.
בקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה אותה מאמן יורם בסר, השלימו עם העובדה שהשנה כבר לא יהוו גורם משמעותי במאבק על הכתר. בכל זאת, הפער מהראשונה, מכבי נתניה הולך ומתרחב וכבר מגיע ל-14 נקודות כאשר נותרו 11 מחזורים בלבד. ובכל זאת, נעשה ניסיון להמשיך את שרשרת הישגי הבית (שישה ניצחונות והפסד למוליכה) והתקבל תיקו ראשון. אמנם, ליאם לוסקי כבש ראשון לרשת הפועל רמת גן, בהמשך האורחים השוו וגרעו צמד נקודות נוסף מהחיפאים אשר יטילו יהבם על משחק הגביע מול מ.כ. נווה-יוסף בכדי לנצח ולהעפיל לחצי הגמר. למאמנם ניסיון רב בחזית הזאת.
הסיפור המרענן של השבת קשור לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד של משה אמארה אשר, ניצחה בפעם השישית ברציפות וגם בלי תכניות מראש מוצאת עצמה כבר במקום השני, ארבע נקודות מהפועל רעננה אשר איבדה שתי נקודות והפער הצטמצם לארבע נקודות בלבד. רעננה חייבת עדיין להגיע לנהלל למשחק הגומלין. נועם לנגבורד (שער בכורה) וניתאי עמרם כבשו את צמד השערים לרשת הפועל לב השרון וכעת הלחץ עובר לירוקים מהעמק, הנאבקים בשתי החזיתות, ליגה וגביע. ימים שכל קבוצה מאחלת לעצמה.
מישהו חייב לבדוק את הפקקים בנעליהם של שחקני מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב'). אחרת, אין הסבר מדוע נתקעו על ה-0:10 זה השבוע השני ברציפות . לפני שבוע הייתה זו גדנ"ע תל אביב שספרה מניין שערים, השבוע במשחק חוץ אותה תוצאה מול ניר רמת השרון. החיפאים ממשיכים להוביל את טבלת מחוז מרכז 1 החזק, כאשר הם מקדימים את מכבי פתח תקווה בשתי נקודות (36 לעומת 36) ובהפרש שערים פנטסטי 8:83. יצוין שבשלושת המשחקים האחרונים שחקני חיפה כבשו שערים במספר דו-ספרתי ובסך הכול 0:33. 
למרות שאינה קרובה לפסגה, מקום רביעי בפער תשע נקודות מנווה-יוסף, אין לשחקניו של שון שיון , מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב' במחוז השרון) רגשי נחיתות והם ממשיכים, זה השבוע השישי ברציפות, לנצח וללקט נקודות, הפעם על חשבונה של בית"ר חיפה שהפסידה להם 3:1.