סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 23/01/2022

סופ"ש במחלקת הנוער

החלומות, הרצף המופלא, המהפך האדיר והשלמות של נהלל. איציק הברמן מסכם את משחקי סוף השבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

המשחק המרכזי בליגת העל לנערים א'. מכבי "עלמני" חיפה של גיא בוגנים הגיעה לאם המושבות כאשר המארחת, מכבי פתח תקווה עם תקוות לנקמה. היו לה שתי סיבות. בסיבוב הראשון חיפה גברה עליה ב"קצף" 2:4 ובעיקר בשמינית גמר הגביע הירוקים העיפו אותם אחרי משחק דרמטי מאין כמוהו 3:4. עכשיו, קבוצה עם כוונות לאליפות וללא גביע (פ"ת) מול קבוצה שיצאה ממרוץ לתואר ועם כרטיס בגביע. היה שמייח. מכבי המקומית עלתה ליתרון מהיר כבר בדקה הרביעית ושער זה הפך לשער הניצחון שקידם את מטרותיה. לעומת זאת, חיפה שילמה מחיר יקר בסיום ההתמודדות כאשר שניים משחקניה הורחקו. לואי שעבאן בצהוב שני והמחליף עינן לק שראה אדום ישיר. ההפסד השישי עדיין משאיר את חיפה במקומה השלישי ומקדימות אותה הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה, המנהלות ביניהן מאבק פרטי.

במכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') עדיין חולמים. לא רוצים להצהיר אבל מתקדמים. קבוצתו של עודד ברנע צמצמה את הפער מהמוליכה, מכבי פתח תקווה, שאיבדה נקודות, לשבע ועדיין זקוקה לנס כדי להתקרב ממש לפסגה. בינתיים חמישה משחקים ללא הפסד וניצחונות דחוקים, שלושה של 1:2 בשלושת המחזורים האחרונים. המצב בטבלת ליגת העל: מכבי פתח תקווה (47), מכבי תל אביב (42), מכבי נתניה (41) ומכבי "יהויכים" חיפה (40). בשבת, מול מ.ס. אשדוד שער מהיר של יהלי מלכה (4) שנענה בשער שוויון בפתיחת המחצית השנייה (46). לא לזמן רב. איתי אהוד (68) דאג לשער הניצחון אשר כאמור, מפיח תקווה מסוימת.

עדיין ללא הפסד (כמו המוליכה מכבי נתניה) ומהמקום הרביעי, ממשיכה קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" לתלות תקוות. כרגע הפער מהפסגה עומד על תשע נקודות, אך לחיפאים משחק חסר והתמודדות ראש בראש מול הנתנייתים, מחזור אחד לסיום בעיר היהלומים. עד אז חיפה התפנתה לסגור חשבון עם הפועל ירושלים, שסחטה ממנה תוצאת תיקו שתיים שגרמו לאובדן שתי נקודות יקרות. חניכיו של רועי גוזלן לא ריחמו על האורחים וחמישה שחקנים נטלו חלק בניקוב הרשת הירושלמית. יואב קור, אליאור שמואל, עומר עלמני, אראל שריקי ואיתי אלוש.

כל תשומת הלב של שחקני מכבי "מיכאל" חיפה ומאמנם יורם בסר תופנה בשבת הקרובה לעבר משחק רבע הגמר בגביע המדינה (מול מ.כ. נווה-יוסף). הליגה כמעט וגמורה עבורם (מקום שישי בטווח 14 נקודות מהמקום הראשון), הוסיפו לכך את העובדה שסיימו בתיקו עקר משערים מול הפועל באר שבע, שהתווסף לרצף של שלושה משחקים ללא ניצחון. מתכון בדוק לרצות להעפיל לחצי הגמר ולחלום לצאת מהעונה הנוכחית עם משהו.

איזה מאבק התנהל ב"קצף" בין קבוצות ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה למכבי תל אביב. הראשונה, קבוצתו של אורי אזולאי, גם ראשונה בפועל של המחוז הקשה מרכז 1, האורחת במקום השלישי וציפיותיה היו לנצח ולהתקרב לעבר הפסגה. כאשר הצהובים עלו ליתרון 0:1 ודאי חלמו שהנה תכניתם תצליח. אלא שהשחקנים בירוק לא ויתרו, על אחת כמה וכמה שידעו שיריבתם העיקרית, מכבי פתח תקווה, נושפת בעורפם. והופ, הפכו ל-1:2. המהפך והניצחון השביעי בבית (טרם איבדה נקודות) השאירו את הסטטוס-קוו בעינו. לחיפה 39 נקודות, למכבי פ"ת 37 והרחק מאחור מכבי תל אביב (30).

מאבק איתנים ממשיך להתנהל בליגת המרכז הקשוחה לגילאי טרום א'. שתי הראשונות, על חודם של שערים, מכבי "ישעיהו" חיפה ומכבי נתניה צמודות כתאומי סיאם עם 35 נקודות לכל אחת. חיפה של מוריס לביא השלימה צבירת שש נקודות מיריבתה, הפועל פתח תקווה וגברה עליה 1:5.

שני משחקים, זה בין מכבי "עודד" חיפה למכבי באר שבע (ילדים ג') ומכבי "יואל" חיפה לבין הפועל חוף הכרמל (טרום א')נערכו ביום שני.  קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה (מאמן: מתן אלמליח) גברה על מכבי באר שבע 0:6. קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה (מאמן: אפי סבג) ניצחה בבית את הפועל חוף הכרמל 1:6.

נערי האקדמיה בנהלל גרפו את מכסימום הנקודות

איזו שבת אביבית, מבחינת צבירת הנקודות, לקבוצות הנערים של האקדמיה הירוקה בנהלל. בראש וראשונה לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" הנמצאת בתהליך מרשים ביותר מהתחתית המאיימת וכרגע (טפו...טפו..) כבר ניתן להכניסה לקטגוריה של קבוצת מרכז טבלה בליגה הארצית הצפונית. ללא ספק, המאמן לירן אהרון שלא נרתע גם כאשר קבוצתו התדרדרה עד פתחי המרתף, הצליח לאסוף את חניכיו, לייצב את ההגנה שספגה שער אחד בלבד בחמשת המשחקים האחרונים והנה 15 הנקודות מבריחות אותה קדימה. המשחק הביתי מול קדימה/צורן עמד להסתיים ללא הכרעה אולם עדי אוסמי (דקה 86) חשב אחרת והכניע את שוער האורחים 0:1. מקום עשירי כרגע, עם אופציה להתקדמות. מי היה מאמין לפני חודש.

אז מה אם קבוצת נערים ב' מהליגה הארצית הצפונית, מכבי חיפה גולדשנפלד, סיימה לכאורה את העונה? לרשותה מעט נקודות בכדי להתמודד על מקום בצמרת הגבוהה ומספר נקודות מספיק להביט בטלסקופ על התחתית. אצל המאמנת ענבל נמני-קנפו כל משחק חשוב והרגישה זאת על בשרה הפועל "עלייה" כפר סבא הזקוקה לנקודות הצלה כאוויר לנשימה. עידן חביה (25) כבש ראשון לקבוצת העמק, חמש דקות מאוחר יותר עדנה למארחים מהתחתית ושיוויום. רועי אביטבול החזיר את היתרון בפנדל (39) ואז הגיע שעתו הגדולה במרכאות ובלעדן, של שהואן עבד אל-רחמאן. נכנס בדקה ה-70, כבש שער כעבור חמש דקות שביסס את ניצחון קבוצתו 1:3 ושתי דקות מאוחר יותר ראה לנגד עיניו את הכרטיס האדום(!). הספק מדהים.

מי זה ברחווין לעומת שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' במחוז השרון)? שיבוא ללמוד בנהלל. באמצע השבוע כולם התלהבו מצמד שעריו של חלוץ טוטנהאם האנגלית, שהצליח לכבוש פעמיים בתוספת הזמן ולנצח 2:3 את לסטר. מה זה לעומת המהפך שביצעו חניכיו של אריק מלכה במשחק הביתי מול הפועל לב השרון. האורחים כבר הוליכו 0:2 משערים בדקות 29 ו-58 ונדמה היה להם ולכל מי שצפה במשחק שהנקודות תברחנה דרומה. סהר פרלמוטר עם פנדל (66) דאג לצמק אלא שהדרמה התחוללה כאשר המחליף אורי רונן (93) איזן וירדן רמות (95) עם שערו העשירי קבעו 2:3, ששלח את שחקני הפועל ההמומים לביתם ללא נקודות. המנצחים מדורגים במקום הרביעי, מרוחקים מאוד מהפועל רעננה (15 נקודות) אך ששים למשחקים מהסוג שחוו.

בקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד ניסו לדחות את רעיון ההפסד, שיגיע אחרי שרשרת נהדרת בת שישה ניצחונות רצופים והתקדמות מאיימת לעבר המקום הראשון. ההגנה המצוינת שהעמיד המאמן משה אמארה, ספגה 11 שערים בלבד, הוכיחה גם במשחק הביתי מול מ.כ. נווה-יוסף שאפשר לסמוך עליה, הבעיה הייתה שההתקפה לא הצליחה לכבוש והספיק שער אחד מצד האורחים כדי להנחיל הפסד 0:1 ולגרום לפתיחת פער בן שבע נקודות מהמקום הראשון בו מחזיקה הפועל רעננה. ויש גם מחיר נוסף להפסד, צניחה למקום הרביעי. כעת העיניים נשואות לרבע גמר הגביע מול מכבי תל אביב.

מברוק, שיא שערים חדש לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן שון שיון. כבר היה לה שישייה, חמישייה, רביעייה. השבת נולדה לה שביעייה במשחק הביתי מול עירוני נשר 0:7. שבעה ניצחונות רצופים, גם בליגה לילדים במחוז השרון אינם דבר של מה בכך. הקבוצה מדורגת רביעית, שש נקודות מהמוליכה מ.כ. נווה-יוסף לה משחק חסר.

תיקו מכובד מאוד לקבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד ממחוז השרון. קבוצתו של לירן סבג מהמקום הרביעי, גרמה נזק גדול לסגנית המוליכה, הפועל חדרה וכפתה עליה תיקו 1:1. יתרה מזאת, החדרתים המתוסכלים עדיין לא שכחו שגם בסיבוב הראשון שחקני נהלל גרעו ממאזנם שלוש נקודות (ניצחו בחוץ 1:2) ועם חמש הנקודות האבודות יכלו להוליך את הטבלה. מי אמר שבעמק חיות רק כבשים רגילות? ישנה גם כבשה שחורה אחת...

אל השבת המוצלחת מצטרפת גם קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אשר בניגוד לתוצאת הסיבוב הראשון (2:2) לא אפשרה ליריבתה, הפועל הרצליה לשוב עם נקודות וגברה עליה 1:3. קבוצתו של אלכס סליפקו חלפה על פני המנוצחים ולה 14 נקודות.