מפגש העשרה במחלקת הנוער עם אחד מהמובילים בתחום
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מפגש העשרה במחלקת הנוער עם אחד מהמובילים בתחום
ראשון , 08/05/2022

מפגש העשרה במחלקת הנוער עם אחד מהמובילים בתחום

מאמני ומאמני הכושר של מחלקת הנוער עברו יום ייחודי וחשוב על ידי ד"ר אנטוניו דלו יקונו והדוקטורנט צליל שושן

מחלקת הנוער אירחה את ד"ר אנטוניו דלו יקונו, מרצה בכיר באוניברסיטת West of Scotland ואת צליל שושן, דוקטורנט באוסטרליה ושותף של אנטוניו בחלק מהעבודות, ליום העשרה מקצועי, בו השתתפו כל מאמני המחלקה ומאמני הכושר הגופני באקדמיה של מכבי חיפה.

את החלק הראשון של היום הקדיש ד"ר דלו יקונו לשילוב העבודה הגופנית במשחקוני כדורגל והערכים המכניים המתקבלים דרך המשחק. בהמשך המפגש כלל הרצאה אינטראקטיבית בנושא המשחקונים בכדורגל, הערך הגופני שהאקדמיה מקבלת מהמשחקונים ואיך ניתן לעבוד עם השחקנים על פי הדגשים השונים.

המאמנים התבקשו לבצע משימות שונות הקשורות לתכנון המשחקונים על פי דגשים טקטיים, טכניים וגופניים המתקבלים דרך סגנונות אימון השונים.

את חלקו השני של היום העבירו המאמנים בחדר הכושר בפיתוח פרופיל גופני לשחקן, הערכת ביצועים של הספורטאי וקבלת החלטות בשלב השיקומי.

אמיר סופר רכז החטיבה האמצעית באקדמיה סיכם: "כמי שמכיר את ד״ר אנטוניו משנים קודמות, ידעתי שהמפגש איתו יפתח זוויות ראייה שונות לצוותים שלנו, בהקשר של שילוב הכושר הגופני באימוני הכדורגל. למדנו במשך מספר שעות מאחד מגדולי המומחים בתחומו ואין לי ספק שהצוותים לקחו רעיונות חדשים ונחשפו לשיטות עבודה חשובות, שיתרמו לנו רבות להמשך".

גל וקנין ראש הבניה הגופנית במחלקה הוסיף: "מאמני האקדמיה זכו ליום מעשיר בהיבטים רבים, על ידי איש מדע מהטובים בתחום. באקדמיה אנו שואפים לפעול תמיד להעלאת המודעות ללמידה ופיתוח המאמן. ימי העשרה עם אנשי מקצוע מהעולם, חושפים בפנינו נקודת מבט נוספת על דרך האימון בתחומינו. אנחנו מוקירים ומעריכים ימי העשרה כאלו ומצפים כבר ליום העשרה הבא".

ד"ר דלו יאקונו אמר בסיום מפגש ההעשרה: "ראשית אני רוצה להודות למנהל המחלק, איציק עובדיה, ולגל וקנין על ההזמנה וההזדמנות לשתף עם הצוות הכולל של האקדמיה לנוער את הממצאים העיקריים של הפרויקט שהובלתי בשנה וחצי האחרונות. הפרויקט הוא הראיות העדכניות המגיעות ממשחקי כדורגל ויישומם בשטח בהיבטים השונים. קבלת הפנים הייתה מדהימה, שיתוף הפעולה של המאמנים ושאר הצוות הייתה מעל הציפיות, מצאתי אנשי מקצוע מאוד צמאים ללמידה ומבינים לעומק עד כמה הפרויקט ותוצאותיו יכולות להוות ככלי נוסף בתכנון ובקרה של שימוש במשחקונים בהקשרי כדורגל. בעצמי למדתי דרך המאמנים, במיוחד בחלקים הטקטיים והטכניים איך המאמנים חושבים לגבי תכנון האימון ולהציב מטרות עיקריות עם השחקנים שלהם.

אני מקווה שתרמתי לחשיבה ביקורתית ומקיפה בנושא זה, אני אשמח להמשיך על אותו גל במקרה שיהיו עוד הזדמנויות כאלו, שוב תודה רבה על ההזמנה ובהצלחה בהמשך העונה".