יריבה בעונה היסטורית
EN threads facebook youtube instagram tiktok
יריבה בעונה היסטורית
שלישי , 01/11/2022

יריבה בעונה היסטורית

עם אפשרות למאזן הטוב בהיסטוריה (כרגע ללא הפסד בכל המסגרות), רצונות לכבוש את המקום הראשון ופתיחת עונה קיצונית בליגה הפורטוגלית, מגיעה בנפיקה ליסבון לסמי עופר עם מטרה אחת ברורה: לנצח

האתגר של מכבי חיפה נגד בנפיקה משמעותי אפילו יותר ממה שאתם יכולים לחשוב. רוצים לדעת עד כמה? תסתכלו בעצמכם.

בנפיקה סיימה במקום הראשון בשלב הבתים בליגת האלופות פעם אחת בלבד בתולדותיה. היה זה לפני יותר מעשור, בעונת 2011/12, כאשר היא הקדימה את באזל, מנצ'סטר יונייטד ואוצלול גלאץ הרומנית עם מאזן ללא הפסד. השדים האדומים של אלכס פרגוסון הודחו במפתיע לליגה האירופית, בעוד הפורטוגלים דורגו בפסגה עם 12 נקודות. העונה כבר יש להם 11 נקודות לפני הביקור בסמי עופר. פירוש הדבר – אם תנצח את מכבי חיפה, יהיה לבנפיקה המאזן הטוב ביותר בתולדותיה בשלב הבתים בליגת האלופות. לא פחות.

היא כבר ניצחה פעמיים את יובנטוס, סיימה פעמיים בתיקו מול פריז סן ז'רמן, וגם גברה על הירוקים 0:2 במחזור הראשון באצטדיון האור בליסבון. עד עכשיו, בנפיקה היא הקבוצה היחידה שלא ספגה מולנו בליגת האלופות העונה, כי באופן כללי יש לה הגנה יציבה מאוד.

לצורך העניין, בנפיקה טרם ספגה שער כלל במשחקי החוץ בליגה הפורטוגלית העונה. זה תקף גם לגבי המשחק מול פורטו, בקלאסיקו הפורטוגלי המפורסם שהתקיים לפני שבוע וחצי. פורטו ניצחה את בנפיקה בשלושת המפגשים הקודמים, ובאופן כללי לא הפסידה לה בתשעה משחקי קלאסיקו ברציפות. הפעם הסיפור היה שונה, ובנפיקה יצאה מאצטדיון דרגאו עם 0:1 יוקרתי וחשוב במיוחד.

לדעת הפרשנים הפורטוגלים, הניצחון המכונן על אלופה מכהנת, הפך את האדומים לפייבוריטים במאבק הצמרת. נכון לעכשיו מובילה בנפיקה עם 31 נקודות מ-11 מחזורים. יש לה 10 ניצחונות ותיקו בודד עד כה בזירה המקומית והפער מפורטו צמח ל-8 נקודות שלמות. כרגע, לבנפיקה מספר שערי הזכות הגבוה ביותר בפורטוגל (29) ומספר שערי החובה הנמוך ביותר (5). היא מציגה מאזן ללא הפסד בכל המסגרות, אוהדיה סבורים שזו עשויה להיות עונה היסטורית בשתי החזיתות – הן בליגה הפורטוגלית והן בליגת האלופות.

שני הכובשים המצטיינים בליגה הפורטוגלית כיום הם חלוצי בנפיקה. גונסאלו ראמוס מוביל עם 7 שערים, רפא סילבה כבש 6 שערים – ולזכותו גם שער מול מכבי חיפה במחזור הראשון. סילבה נכנס לכושר מצוין, במיוחד אחרי שהודיע במפתיע על פרישה מהנבחרת לקראת המונדיאל. העיתונאים המקומיים טוענים כעת כי מדובר במהלומה לא פשוטה לפורטוגל בגביע העולם, על אף שיש לה מבחר עשיר של שחקני חוד מוכשרים.

המשחק מחר חשוב מאוד לבנפיקה, למרות שהיא כבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר, כי היא מעוניינת לסיים במקום הראשון בבית 8, על מנת שיהיה לה סיכוי לקבל יריבה נוחה יותר בהגרלה – כך תוכל להימנע ממפגש מול ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ובאיירן מינכן. היא תשאף לנצח באצטדיון סמי עופר ותקווה לאיבוד נקודות של פריז סן ז'רמן מול יובנטוס באיטליה.

עבור מכבי המטרה ברורה, להקדים את יובנטוס, לסיים במקום השלישי ולהמשיך אתת המסע האירופי בחורף בליגה האירופית.