מחלקת הנוער | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 22/01/2023

מחלקת הנוער | סיכום השבת

סיקור משחקי השבת במחלקת הנוער של מכבי חיפה | צילום: מכבי חיפה, ג׳ו הירש

שבת גביע פחות מוצלחת במחלקת הכדורגל של מכבי חיפה. תשע קבוצות יצאו למערכה בניסיון להעפיל לשלב גבוה יותר, שש מהן נאלצו להיפרד ממעגל משחקי הנוק-אאוט, ארבע מהן בתוצאה זהה 1:0.

בשעה שקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה טיילה במגרש הסמוך לספארי ברמת גן ודילגה ללא קושי על משוכת הקבוצה האחרונה בליגה עם 0:6 קליל (ראו ידיעה נפרדת).

אכזבה גדולה בקרב שחקני קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה שאירחו ב"קצף" את מכבי תל אביב המדורגת מעליה ועדיפה עליה בתריסר נקודות. גם הניסיון להתעלם ממשחק הליגה במחזור העשירי בו ה"צהובים" ניצחו באותו מקום (1:2) לא עלה יפה וקבוצתו של גיא בוגנים שלא ספגה שער חובה בשלושת המשחקים הקודמים , נכנעה לשער בדקה ה-85 מהגבהת כדור קרן ודרכה לחצי הגמר נחסמה.

את הסנסציה הענקית של משחקי הגביע בנערים ב' סיפקה קבוצתו של עודד ברנע, מכבי "יהויכים" חיפה שקיבלה את ההגרלה הנוחה ביותר. מכבי 'קביליו' יפו מהמקום השישי בליגה הארצית (דרום) הגיעה ל"קצף" כאשר מולה ה"ירוקים" המדורגים במקום השלישי בליגת העל. זאת ועוד, בששת משחקי הליגה האחרונים הגנתה שמרה על שער נקי ואיש לא ציפה שההפתעה תגיע דווקא מהצפון. גם שער מהיר בדקת הפתיחה לא רמז על ההמשך. היפואים התכנסו ברחבת שערם, הציבו מערך הגנתי צפוף ומנעו מחיפה, שהחמיצה שוב ושוב, לאזן את התוצאה ולגרור להארכה. אחרי שש שנים בהן לא זכתה בגביע, נותר לה להיאבק רק בליגה.

קבוצה נוספת שלא טעמה טעמו של שער חובה בשלושת המשחקים הקודמים שלה ולרוע מזלה דווקא בשמינית הגמר סבלה ממנו, קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" של רועי גוזלן. כושר ההבקעה המעולה של שחקניה, 30 שערים בשבעת המשחקים האחרונים בליגה, לא הגיע לכלל ביטוי מול הפועל תל אביב שצברג מהמקום הראשון במחוז מרכז 1. רבע שעה לסיום המארחת מוולפסון כבשה שער ניצחון והדיחה את החיפאים שלא זכו בגביע מאז 2017.

מי שהביאה לכלל ביטוי את עדיפותה בליגה, מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') המובילה של מחוז המרכז שלא התקשתה להביס את מכבי פתח תקווה צפון מהמקום ה-22. השתיים נפגשו גם בליגה וגם אז, במחזור השישי חניכיו של יורם בסר לא התקשו לנצח (0:3). קבוצתו של יורם בסר שזכתה בגביע האחרון לפני שלוש שנים, הסתערה מהפתיחה על האורחת ובמחצית הראשונה כבר הוליכה 0:2 משערים מרגלי יגל תרשיש (פנדל בדקה ה-13) ואיתי דוד (32). שי וקסמן (61) ועבד אלנור  (65) הכפילו את התוצאה לפני ששחקן פתח תקוואי הורחק כעבור שתי דקות.

דרך נאה עברה קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) בגביע. ניצחה שלוש קבוצות ולמרות שקבוצתו של שי פוני עדיפה בטבלה על פני הפועל תל אביב צפון ( מקום 9 לעומת 40), בגביע לא תמיד הטוב יותר מנצח. שער בודד במחצית הראשונה קבע 0:1 ל"אדומים" והשאיר את שחקני העמק מתוסכלים מחוסר ההצלחה להעפיל לרבע הגמר.

פעמיים 0:7, פעם אחת 2:10 ועוד פעם 0:6- דרכה של מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') סוגה לפי שעה בשושנים וקבוצתו של מתן אלמליח כבר בשלב רבע הגמר. בלתי מנוצחת בליגה (מקום שני)  ובגביע ארחה ב"קצף" את מכבי נתניה (מקום 6) ולא השאירה מקום לספק מי טובה יותר. מדקת הפתיחה חיפה לחצה והוליכה 0:3 ומכאן ועד לסיום המשיכה לכבוש עד שנעצרה ליד הספרה שבע.

איש משחקני מכבי חיפה צפון (ילדים ב' ממחוז חוף) , כולל מאמנם תמיר פרידמן לא האמין שקבוצתם, המעירה בשנה משאר הקבוצות נגדן התמודדה, תפלס דרכה עד לשלב שמינית הגמר. שלושת ניצחונות החוץ הגבירו את הביטחון, הניצחון המפתיע על בני יהודה בפנדלים נטע תקוות אבל היריבה, מ.כ. נווה-יוסף ( מקום 4 במחוז מרכז) לא לקחה סיכון וביקשה לסכל הפתעה נוספת. ה"ירוקים" הצעירים כבר הצליחו להשוות ל-2:2 בשלב מסוים, נאלצו להיכנע לשני פנדלים רצופים ובסיום 2:5 לאורחים החזקים יותר, תרתי משמע.

במשחק אחד השנה לא הצליחה קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה לכבוש ולו שער אחד. במחזור השישי מול מכבי "עוז" תל אביב. זה גם היה ההפסד היחיד שלה המונע ממנה להתקרב למנצחת. בשבת ספגה הפסד שני ומול אותה יריבה, הפעם במסגרת הגביע ובתוצאה שונה- 3:1. קבוצתו של לירן אהרון אשר לא הצליחה להשלים שניים ממשחקי הליגה האחרונים שלה, עקב מזג אוויר גשום, תנסה להתנחם במאבקי הליגה.

והיה לנו גם משחק השלמה בילדים ג', במחוז המרכז. מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן שון שיון (מקום 14) גברה במיני-דרבי על הפועל חיפה 0:1.

 

תמונות נוספות מהשבת: