מחלקת הנוער | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 05/02/2023

מחלקת הנוער | סיכום השבת

סיקור משחקי השבת במחלקת הנוער של מכבי חיפה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרישמי

ככל שהליגה בנערים א' (ליגת העל) מתקדמת, הולכת ונעשית קשה יותר מלאכתן של הקבוצות אשר לכאורה נמצאות מחוץ ללחץ בצמרת או בתחתית. כך גם עם קבוצת מכבי "עלמני" חיפה (מקום חמישי) שיצאה למשחק חוץ בבית וגן וסיימה בתיקו 1:1 מול בית"ר ירושלים הזקוקה לנקודות כאוויר לנשימה. לא היה זכר למשחק בסיבוב הראשון בחיפה (0:5 למכבי) אבל חניכיו של גיא בוגנים ביקשו לשחזר ולפחות עם שלוש נקודות. יהלי מלכה (31) נטע תקוות עם היתרון החיפאי שנמחק במחצית השנייה (59) והותיר את המכבים במקום, כאשר מכבי פ''ת נשארת חזק במקום הראשון. ראוי לציין שלמרות פער הנקודות מה"מלאבסים", למכבי "עלמני" ולהם יש את ההגנות הטובות בליגה, עם ספיגות של 15 שערים כל אחת.

שבע נקודות הפרש חצצו בין קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה לבין הראשונה מכבי תל אביב, וכך זה נשאר גם בחלוף מחזור נוסף. קבוצתו של עודד ברנע הנמצאת במסלול ניצחונות מרשים (למעט ה"פנצ'ר" בגביע) צרפה למאזנה את ניצחונה ה-12 והפעם בבית על בני יהודה מהמקום התשיעי. הסתיים 1:3 לזכות חיפה שהוליכה כבר 0:2 משערים של דולב אזוגי (שער בכורה) והדר מלמד. האורחים צימקו אך במחצית השנייה ה"ירוקים" הוסיפו שער (מלמד) וסתמו את הגולל לניסיון לשדוד נקודה ממגרשם.

ההפתעה היחידה מהפסדה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד חיפה "קצף" , שלישית בטבלה, נגד הפועל תל אביב מהמקום השביעי, גודל התבוסה בוולפסון. קבוצתו של רועי גוזלן הרגילה אותנו שרק היא כובשת חמישיות והנה השבת ספגה את תבוסתה הקשה ביותר העונה 5:1. כאשר דניאל הדר כבש את שער השוויון (30) אחרי שהמארחת עלתה ליתרון בפנדל, שש דקות מוקדם יותר, לא נראה היה שההמשך יהיה צורב. הפועל החזירה לעצמה את ההובלה עד סיום המחצית הראשונה אך לאחר ההפסקה נותרה במגרש קבוצה אחת שכבשה שלושה שערים, כולם מרגלי אותו שחקן . ההפסד לא שינה את מיקומה בטבלה, בהחלט הרחיק אותה עוד יותר מהצמרת הגבוהה הנראית כך: ראשונה מכבי תל אביב (51), מכבי פתח תקווה (43) ומכבי חיפה (36).

אין חדש תחת השמש במחוז המרכז לילדים א'. גם לא כוחות. הראשונה מכבי "מיכאל" חיפה תחת הדרכתו של יורם בסר התאמצה מעט מאוד לנצח בקלות את מ.כ. גני תקווה (מקום 41) בתוצאת שיא העונה בליגה 0:10 (רק בשלב הראשון בגביע חיפה הביסה את הפועל עכו 0:11).  בשלל השערים התחלקו כמאל הינו (4), יגל תרשיש (3), נועם מלכה (2) ורם אבו-רוקון. בעקבות הניצחון ה-11 (שמונה ברציפות) ממשיכה חיפה להוליך את הטבלה עם 38 נקודות לפני מכבי נתניה (36) ומכבי תל אביב (34).

בילדים ב' במחוז המרכז נמשך המרוץ המשולש בפסגה. מכבי "שמואל" חיפה של מתן אלמליח שומרת מרחק עין על המקום הראשון ובינתיים עושה את שלה. השבת גברה במשחק חוץ בשכונת התקווה על בני יהודה העיקשת 1:2, צברה את מלוא הנקודות האפשריות (42) כאשר חסר לה משחק לעומת המקדימות אותה מכבי תל אביב (45) ומכבי פתח תקווה (42). אפשר ובחודש מרץ ה"פלונטר" בצמרת יותר, אחרי ששלוש הקבוצות תשחקנה זו מול זו.

עדיין בילדים ב', מכבי חיפה צפון (מחוז חוף) אותה מאמן תמיר פרידמן, אינה מתחשבת בגילם העדיף של שחקנים המשחקים מולה. שנה פחות, שנה יותר, החיפאים הקדימו את קבלת השבת וכבר ביום שישי ניצחו את מ.ס. הפועל קריית-ים 0:2. מקום שישי בעונה הראשונה, אשראי גדול.

קבוצות ילדים ג' וטרום א' נאלצו לשבות ממשחק (פעם שלישית העונה) עקב החלטה שהתקבלה מראש בהתאחדות לכדורגל עקב מזג אוויר סוער (שלא הגיע...) ובכל זאת הייתה קבוצה אחת ששיחקה, רק בגלל ששיחקה ביום שישי. ואיזה "דרבי" התנהל ב"קצף" בין מכבי "יואל" חיפה מול הפועל חיפה כרמל. ה"אדומים" המדורגים במקום השישי לא האמינו כאשר ירדו להפסקה עם יתרון 1:4 אבל הקסם פג במחצית השנייה כאשר חניכיו של שי סלי הבינו שמיקומם (3) מחייב, אפילו שהם בשנתון צעיר יותר. נגמר 4:4 מלהיב.

משחקי קבוצות האקדמיה הירוקה בנהלל

נתון מדהים מלווה השנה את משחקיה של קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית. קבוצתו של אריק מלכה נוצחה השנה שש פעמים מתוך שבעה עשר בתוצאה 3:2. השבוע שבה התוצאה ושוחזרה במשחק חוץ קשה במיוחד מול הפועל כפר סבא מהמקום השני. המארחים זכו לבעיטת עונשין כבר בדקה השנייה וניצלו אותה ליתרון שהחזיק מעמד תריסר דקות עד שעידן חביה השווה. דקה לסיום המחצית הראשונה ה"שמעונים" ספגו שער שני ושש דקות אחר כך השרונים ביססו את יתרונם ל-1:3. לא התייאשו והצליחו לצמק שוב מרגלי סהר ביטון לו זה השער השישי. כפר סבא נותרה בעשרה שחקנים עקב הרחקה (77) אותה שחקני נהלל לא ניצלו וגם הם נותרו עם שחקן פחות אחרי שראשיד עדאווי (86) ראה צהוב שני. ההפסד גורר את החרפת המצב מאחר ול"ירוקים" מהעמק 16 נקודות (מקום 11) כמו לאום אל-פאחם והפועל עכו עם משחק חסר וחמש נקודות פחות. מתחיל לרתוח.

כמו שפתחה את העונה עם ניצחון חוץ על הפועל חדרה (1:3) כך מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב' מהליגה הארצית הצפונית) שחזרה את פתיחת הסיבוב השני- ניצחון בהפרש שני שערים על אותה קבוצה, הפעם 0:2 משערים של דניאל לוינסון (17) ושהואן עבד אל-רחמאן (46). מלבד צבירת שלוש נקודות נוספות ושמירה על מאזן נקי מהפסדים (היחידה בליגה) קבוצתה של ענבל נמני-קנפו אינה מתייאשת ומצפה למעידה נוספת של המובילה הפועל כפר סבא לה יתרון נקודה (40 לעומת 39). חשוב להזכיר בפעם המי יודע כמה, גם אם חיפה/נהלל תסיים ראשונה בתום העונה, יריבתה תעפיל לליגת העל מאחר ועל פי התקנון אסור לשתי קבוצות מאותו מועדון (במקרה הזה מכבי חיפה) לשחק בליגה הראשונה. לא מוריד כהוא זה מהשאיפה לסיים את העונה הנהדרת כפי שהיא מתנהלת והאתגר הגדול, נטולת הפסדים.

אחרי שבאמצע השבוע סיימה משחק השלמה בתיקו 0:0 מול הפועל פתח תקווה (בחוץ)  שבה קבוצתו של אלירן פנספורקר , מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') למגרשה בנהלל והפסידה בפעם התשיעית העונה- 4:2 מול הפועל הוד השרון מצמרת מחוז מרכז 1. הפתיחה עד לדקה ה-51 נראתה רע עבור המקומיים שפיגרו 3:0 אך הצליחו להתעשת ולצמק עד למינימום משערים של יהלי כהן (פנדל בדקה ה-58) ומוחמד אבו-ליל (65). בתוספת הזמן חיפה/נהלל ספגה את השער הרביעי שהשאיר אותה שבוע שמיני ללא ניצחון.

ניצחון שלישי ברציפות לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, הפעם 0:4  מול מ.כ. גני תקווה שהקדימה אותה בשבעה מקומות במחוז המרכז. כעת קבוצתו של אלכס סליפקו במקום ה-18 מבין 38 קבוצות.

גם באקדמיה בנהלל נאלצה קבוצת ילדים ג' לא לשחק (אזהרת גשם) אבל ביום שישי נרשמה היסטוריה, לא כנראה, בתולדות משחקי טרום א' בעולם (!!). אנשי האנציקלופדיה לשיאים "גינס" חייבים לשלוח נציג למשחקי קבוצת הטרום מנהלל מכבי חיפה גולדשנפלד ולבדוק עם מאמנם, גלעד פטרו, כיצד חניכיו מצליחים לסיים ארבעה משחקים רצופים בתוצאה זהה 1:1. ולא מול דגי רקק. לפני שבוע נגד המוליכה מכבי פתח תקווה וביום שישי נגד סגניתה, בית"ר טוברוק. מדהים מכל זווית שמסתכלים.

תמונות נוספות: