מחלקת הנוער | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 12/03/2023

מחלקת הנוער | סיכום השבת

סיקור משחקי השבת במחלקת הנוער הירוקה. כתב: יצחק הברמן | צילם: ג'ו הירש, מכבי חיפה

הניצחון רב השערים של קבוצת מכבי "הרדי" חיפה על עירוני קריית שמונה 2:5, שישה מחזורים לסיום העונה ולפני פגרת נבחרת ארוכה (עד לרביעי באפריל, מועד חצי הגמר מול הפועל תל אביב), חושף נתון מצוין בכל הקשור למשחק ההתקפה של ה"ירוקים". 64 שערי הזכות "מדלגים" על פני 27 קבוצות נוער של מכבי חיפה מאז כוננה ליגת העל בשנת 1983. ונוטים לשכוח : מאסיי דגו וחניכיו השתתפו השנה בבית האלופות מול קבוצות נהדרות כבנפיקה, פריס סן-ז'רמן ויובנטוס ואם בקבוצת הבוגרים מחפשים לרשום נקודת ציון (בית אלופות ואליפות), גם הנוער מחפש לקבוע תקדים, למרות שקשה לראות בעתיד קבוצה ישראלית המשחזרת תסריט דומה.

מי שמצליחה לגרום "נזק" משמעותי היא קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה שהצליחה לזעזע בשבת את צמרת טבלת ליגת העל. באמצע השבוע זעזעו את רשת הפועל רעננה שלוש פעמים, ארבעה ימים מאוחר יותר יצאה למשחק חוץ קשה באם המושבות וגרעה ממאזן הטוענת לאליפות, מכבי פתח תקווה שתי נקודות יקרות. כפי שצוין לפני שבוע, המנהג שעשתה לה קבוצתו של גיא בוגאנים, ניצחון בבית ותיקו בחוץ, הפך לקבוע לפי שעה מתחילת הסיבוב השני. בשבת נדמה היה שהשושלת תיקרע, אחרי שהמלאבסים עלו ליתרון בדקה ה-15 אבל איאד חלאילי (61) איזן והשאיר את המארחים מאוכזבים. האורחים מעיר הנמל לא שמחו במיוחד, איך אפשר כאשר נותרו שבעה מחזורים לסיום וכל המטרות מוצו, אבל כבר מתכננים למשחק החוץ הבא במחזור ה-25 מול מכבי תל אביב. בתווך משחק ביתי מול הפועל רמת גן. שוב ניצחון בית ותיקו חוץ ?

מאחר ורוב קבוצות המחלקה הספיקו לשחק באמצע השבוע תוך ניצול חופשת חג הפורים, נותרו במערכה שתי קבוצות נוספות בלבד. מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב' במחוז המרכז) גילתה עדיפות ברורה על מכבי נתניה מהמקום השישי ולא התקשתה לגבור עליה בתוצאה 0:4. הניצחון ה-18 המקנה 54 נקודות, כי אין יותר, משאיר את החיפאים של מתן אלמליח וקבוצתו צמודים למכבי תל אביב לה אותו מספר נקודות ועדיפות קלה בהפרש השערים. בעוד שני מחזורים המוליכה תגיע ל"קצף" למשחק בו עשויה להתקבל הכרעה לגבי הזוכה בבכורה. ואולי לא.

אם בליגות טרום א' מתחשבים לעתים ב"הפתעות" אזי ניצחונה של בית"ר חיפה על מכבי "יואל" חיפה (מחוז חוף)  נחשב כזה. בסיבוב הראשון ניצחה קבוצתו של שי סלי במיני-דרבי 2:9 ונראה היה שבגומלין שוב ה"ירוקים" הכי צעירים בליגה יצברו שלוש נקודות. לא קרה. בפעם הרביעית העונה מכבי מסיימת משחק בתוצאה 2:3 והחלוקה שווה. צמד ניצחונות והשבת גם איזון בהפסדים. הבנתם נכון, בית"ר ניצחה.

סקירת משחקי קבוצות האקדמיה בנהלל

שער מרגלי עידן חביה, מלך השערים של קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' בליגה הארצית הצפונית), שער בבעיטה אדירה ממרחק עשרים מטרים, כנראה חילץ סופית את קבוצתו של אריק מלכה מאימת משחקי המבחן. המרחק בינה לבין עירוני כרמיאל צמח לאחת עשרה נקודות, מספיק כדי להתרווח ולקחת מעט אוויר לנשימה. היריבה, הפועל "עליה" כפר סבא שניצחה בסיבוב הראשון 2:3 לא הצליחה להשוות וכעת, שמונה מחזורים לסיום, התמונה בתחתית התבהרה. לשחקני העמק נותרו שבעה משחקים, אחרי איחוד בני קרע שהתפרקה ולא יתקיים משחק  ומ.ס. טירה אשר טרם ניצחה העונה. עם 24 נקודות, נכון לעכשיו, אפשר יהיה לשחק ברוגע.

ממשיכים קדימה.זאת סיסמתה של קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד מהליגה הארצית הצפונית אשר אינה מתייאשת במרדף אחרי הפועל כפר סבא, הראשונה בטבלה המוליכה בפער בן שש נקודות על פני קבוצתה של ענבל נמני-קנפו. 55 לעומת 49. גם כאשר המארחת מכבי צור-שלום עלתה ליתרו כעבור רבע שעה מהפתיחה וסיימה כך את המחצית הראשונה, לא ניכרה התרגשות מיוחדת בקרב השחקנים בירוק. הסבלנות השתלמה כי דניאל לוינסון (46) ושהואן עבד אל-רחמאן עם שער ניצחון (66) הפכו את הקערה על פיה וניצחו 1:2 בדרך להבטחה כמעט ודאית של המקום השני.

הבית לא עזר. קבוצת מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' במחוז מרכז 1) ספגה הפסד ביתי שישי עת נכנעה למכבי עמק חפר המדורגת מעליה בתוצאה 2:1. האורחים עלו ראשונים עלו לוח התוצאות בדקה ה-14, יתרון שהחזיק מעמד 13 דקות עד שיואל רן השווה. עמק חפר ביקשה לצאת מנהלל בראש מורם והצליחה לכבוש שער נוסף, שער ניצחון (דקה 59).

החזאים הבטיחו גשם במהלך השבוע, שחקני קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) הקדימו והמטירו גשם של שערים לתוך רשתה של עירוני נשר תוך שהם קובעים שיא כיבושים עונתי- 1:9. מראש היה ברור שהבדלי הרמות בין קבוצתו של שחר פוני לאורחת מהמקום ה-41 במחוז המרכז גדולים, השחקנים לא התחשבו וכבשו ללא הפסקה. מוחמד גראבא עם שלישייה, יוסף אוחנה עם צמד ביום הולדתו, עז אלדין, עוז זעפרן, מיתר פחימה ויוסף חורי עם שער בכורה העונה התחלקו בשלל השערים.

מקסמי המגרש הסינטטי בנהלל. ביום שני סיימו קבוצות ילדים ב' של מכבי חיפה גולדשנפלד והפועל רמת גן בתיקו 3:3, בשבת שוחזרה התוצאה באותו מקום ובאותה שעה, הפעם על ידי קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד ומכבי עמק חפר. לקבוצתו של שון שיון נרשמה תוצאת תיקו שנייה העונה, שתיהן בבית.

 

תמונות נוספות