מחלקת הנוער | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 19/03/2023

מחלקת הנוער | סיכום השבת

סיקור משחקי השבת במחלקת הנוער של מכבי חיפה | צילם: ג'ו הירש

בשעה שקבוצות הנוער ונערים א' של מכבי חיפה שובתות ממשחקי ליגה עקב התחייבויות לאומיות, שאר קבוצות המחלקה עשו את המוטל עליהן וכולן ניצחו וצברו שלוש נקודות נוספות.

 

קבוצת נערים ב' מליגת העל, מכבי "יהויכים" חיפה ממשיכה לשמור בעקשנות על הסגנות. סוף-סוף זנחה את ה"שיטה" של ניצחון בבית ותיקו בחוץ והפעם שבה מירושלים עם ניצחון 0:2 על הפועל המקומי שנוצח גם בסיבוב הראשון. יואב סולל (43) ואייל כץ (70) לא השאירו מקום להפתעה. כאמור, חיפה של עודד ברנע עדיין במקום השני, מרחק שבע נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב ונקודה יותר מהפועל תל אביב. ובשבת הקרובה ב"קצף" חיפה והפועל נפגשות.

 

כשמדובר במשחקים בין מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ( נערים ג' במחוז המרכז) להפועל באר שבע, הנושא המרכזי הוא החמישיות. למרות שהשתיים צמודות בטבלה, חיפה שלישית ונציגי הנגב במקום הרביעי, יש מין "הסדר" לא כתוב שלא חשוב מה יקרה, ה"ירוקים" יבקיעו חמישייה. בסיבוב הראשון בחוץ, החבר'ה של רועי גוזלן ניצחו 2:5 והשבוע בגומלין נולדה חמישייה שנייה 1:5. אביתר הלל שכבש גם בבאר שבע פתח את מסכת השערים (8), חברו יותם גולדשטיין הכפיל (12) ואז האורחים נזכרו לצמק לפני סיום המחצית. רון בניסטי הסדיר את מצב הרוח (46) ולחגיגת השערים הצטרפו שני כובשים חדשים העונה, יהלי חרמוני (49) ועידו אטלן (70). מה המצב בטבלה ? חיפה מפגרת ב-17 נקודות מהמקום הראשון.

גם קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה לא "קיפחה" את הפועל באר שבע. אמנם, קבוצתו של יורם בסר מוליכה בגאון את טבלת מחוז המרכז, עדיין ללא הפסד בחלוף 19 מחזורים, וגם היריבה מהמקום ה-26 אמורה לא להקשות, אבל זהירות משנה אף פעם לא מיותרת. וכך נולד לו ה-0:5 במשחק חוץ משערים של נועם מלכה (צמד), יגל תרשיש, שי וקסמן ואחמד חלאיילה. חיפה עדיין ביתרון בן שתי נקודות על פני מכבי תל אביב (49) ומכבי נתניה (47) כאשר לא נותרו לה משחקים מול השתיים הדולקות בעקבותיה. ניצחה את שתיהן.

 

עוד קבוצה שלא טעמה העונה טעם הפסד (טפו...טפו...), קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה המתמרקת לקראת הופעתה בחצי הגמר מול מכבי פתח תקווה (28 במרץ). עד אז נותר לקבוצתו של מתן אלמליח מספיק זמן כדי לנצח את הקבוצה השנייה של מכבי פתח תקווה צפון במגרשה 0:7. המרוץ הדו-ראשי בינה לבין מכבי תל אביב (57 נקודות מושלמות לכל אחת) עשוי להגיע לסיומו בשבת הקרובה עת השתיים תיפגשנה ב"קצף" למשחק עונה אמיתי.

 

קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה יצאה לנתניה בשעת בוקר מוקדמת למפגש מול בית"ר טוברוק המשתרכת הרחק מאחוריה ושבה עם ניצחון 1:3 המשאיר אותה במקום השלישי עם 42 נקודות, אחרי מכבי פתח תקווה עם אותו מספר נקודות והמובילה מכבי תל אביב (55) לה שלושה משחקים עודפים על פני קבוצתו של לירן אהרון. הגשם שגרם לפסילתם של שלושה משחקים, מונע מהחיפאים להיות חלק בלתי נפרד מהנאבקות על הפסגה.

 

המנצחת השישית של השבת במחלקת הנוער, מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א' ממחוז המרכז) נאלצה לעמול קשה בכדי לנצח במגרשה את הפועל רעננה 2:3. כמו בקבוצת ילדים ג', גם כאן נאלצת קבוצתו של אפי סבג להתמודד עם מכת ביטולי המשחקים ועם פיגור בן תריסר נקודות לעומת הפועל רמת גן הנהנית משלושה משחקים עודפים שלא יושלמו.

משחקי קבוצות האקדמיה של מכבי חיפה בנהלל

חגיגות ניצחון נערכו גם בקבוצות האקדמיה של מכבי חיפה בנהלל. ההפתעה הגיעה מהצפון שם הצליחה קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מהליגה הארצית הצפונית) לכפות תוצאת תיקו 1:1 מול הטוענת לאליפות והעולה הכמעט בטוחה, הפועל קריית שמונה. המארחים טרם הפסידו העונה ויתרונם בשער בדקת הסיום למחצית הראשונה נראה טבעי. עלי עדאווי (73) הפתיע את המוליכה שלא הצליחה לכבוש שער נוסף ואיבדה שתי נקודות לחניכיו של המאמן אריק מלכה שהרגישו כאילו ניצחו.

 

גם בלי "עיניים גדולות" ניתן לשמוח על ניצחון מספר 17 מתוך 21 משחקים. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו, נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, ארחה את הפועל מטה אשר מהמקום העשירי ובניגוד לחמישייה המהדהדת שהשאירה בקיבוץ בסיבוב הראשון (0:5) הפעם הסתפקה ב-1:2 דחוק וקמצוץ מזל לא הזיק לה. שמואל אסמו (29) הבקיע שער ראשון שנראה כסולל דרך, במפתיע האורחים הצליחו לאזן (61) ומשנדמה היה שיצליחו לברוח מנהלל עם נקודה, בתוספת הזמן הצליח ירין אזולאי לכבוש ולשלוח את האורחים מאוכזבים. הניצחון סגר את הפער מהפועל כפר סבא לשלוש נקודות וזאת כי האחרונה נהנתה משבת חופשית.

 

איך הפסדנו לגדנ"ע תל אביב בסיבוב הראשון 4:2 ועוד בבית ? את השאלה הזאת ביקשו לדעת חניכיו של אלירן פנספורקר, שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' ממחוז מרכז 1) כל הדרך מתל אביב צפונה. כי בגומלין ה"ירוקים" מעמק יזרעאל 'התפוצצו' על המארחים וזכו בניצחונם הגבוה ביותר העונה- 1:6. איתי מוסרי (16) ורן יואל (43) הוליכו ליתרון מבטיח, פחות מבטיח נהיה אחרי שהמארחים ניצלו בעיטת עונשין בפתיחת המחצית השנייה ואז נפתחו "ארובות הרגליים" וגשם של שערים ניתך על רשת גדנ"ע. אפק בלדרן (63) ותומר מרדכי (66) חיסלו כל ניסיון מקומי לחזור והמחליף נועם לנגבורד השלים עם צמד שערים, הראשונים שלו העונה. הניצחון העלה את המנצחת מקום אחד בדרוג (13).

 

על פי תוצאות שני משחקי הליגה האחרונים, נראה שמאמן קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד ( מחוז מרכז ) ייאלץ להסביר לחניכיו שישנן גם תוצאות אחרות מאשר לנצח בכל שבת בתוצאה זהה 1:9 שגם זאת תופעה נדירה, אפילו במשחקי ילדים. לפני שבוע קבוצתו של שחר פוני ניצחה בביתה את נשר, ביום שישי הדרימה עד לבאר שבע ושוב לא ריחמו והשיגו את התשיעייה הנוספת. מיתר פחימה ויוסף חורי כבשו פעמיים כל אחד, עוז זעפרן, אורי מונסטרסקי, מוחמד גראבא ועז אלאדין עיבו את מאזן שעריהם בשעה שעמית צ'רני הבקיע את שער הבכורה שלו. מדובר בניצחון החוץ הגבוה של הקבוצה שסייע לה לקפוץ קדימה במעלה הטבלה וכעת היא שביעית.

 

קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד של אלכס סליפקו זכתה בניצחונה התשיעי והשבוע ניצחה ללא בעיות את בית"ר טוברוק 2:7. בימים עברו, הקבוצה הנתנייתית נראתה מכשול גבוה בפני שחקני נהלל, הפעם הלך קל בגלל ההתקדמות באקדמיה. זאת השביעייה הלא סודית השלישית של המנצחת בעונה הנוכחית והיא ממוקמת במקום ה-14 המחוז המרכז.

 

צניחה בשני מקומות לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שנוצחה במשחק חוץ מול מכבי פתח תקווה צפון 2:1. ההפסד לקבוצתו של שון שיון מגיע אחרי שלושה מחזורים מוצלחים ובעקבותיו צנחו למקום ה-13.

 

הפסד ביתי שישי לקבוצתו של גלעד פטרו, מכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א' במחוז השרון), הפעם מול הפועל חדרה 3:0 שניצחה גם בסיבוב הראשון בהפרש שערים דומה.

 

גלריית השבת:

נערים ג'

טרום א' ישעיהו