מחלקת הנוער | סיכום משחקי השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום משחקי השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/03/2023

מחלקת הנוער | סיכום משחקי השבת

סיקור משחקי השבת בקבוצות הנוער והילדים של מכבי חיפה | צילם: ג'ו הירש

שחקני קבוצות הנוער ונערים א' ממשיכים במשימות הבינלאומיות והזרקור הראשי הופנה לעבר משחק הצמרת בנערים ב' בין מכבי "יהויכים" חיפה (מקום שני) לבין הפועל תל אביב (שלישי). מי מילל ומי פילל שהגנת קבוצתו של עודד ברנע תרד בתום המחצית הראשונה לחדר ההלבשה בפיגור 4:0. מאז ההפסד למכבי נתניה בסוף חודש אוקטובר, גם כן באותה תוצאה, הגנת הקבוצה התייצבה מאוד ולאורך 13 מחזורים, לא רק שלא הפסידה, ספגה בסך הכול שלושה שערים (!!). והנה, במשחק ביתי בו נוצחה בפעם השנייה האורחים באדום ניצלו את ההזדמנויות, והדיחו את המארחים מהסגנות.

מי שחשב ששחקני קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" נסעו לאבו-גוש כדי לנגב מהחומוס המפורסם, טעה. בחוריו של רועי גוזלן מבקשים לצבור עוד ועוד ניצחונות ולהגיע למיצוי מכסימלי בעוד שישה מחזורים, כאשר הליגה במחוז המרכז תסתיים. שערים של רון בניסטי ואיתן וולוזנין עם שער בכורה בתוספת הזמן, שנהנו מבישוליו של המחליף עילאי רואש,  סגרו את סיפור המשחק נגד הפועל ירושלים שנכנע לקבוצה עדיפה. לחיפאים שאיפה להמשיך ולשמור על המקום השלישי. כרגע היא שם ובמאזנה 55 נקודות.

 

שבוע דרמטי ממתין למכבי "מיכאל" חיפה, קבוצת ילדים א' ממחוז המרכז. מאמנה הוותיק, יורם בסר שהקבוצה קרויה על שם אביו המנוח, רופא הקבוצה ד"ר מיכאל בסר, יצטרך לנווט את חניכיו בשתי מסגרות מקבילות. באמצע השבוע (שלישי) ממתין לו משחק חצי גמר בגביע מול מכבי "שלמה" תל אביב (מקום עשירי במחוז) ובסוף השבוע התמודדות מול מ.ס. אשדוד, אחת הטוענות לכתר האליפות , למרות שההתאחדות לכדורגל אינה מכירה רשמית בתואר כזה. בינתיים השחקנים מצליחים לשמור על טור הפסדים נקי ( עשרים בליגה וחמישה בגביע) ומול הפועל רמת-גן לא התקשו לנצח 0:4 מצמד שעריו של ליאם לוסקי, יונס אדנה ואחמד חלאילה. המצב בטבלה כדלהלן: מכבי "מיכאל" חיפה (54) ואחרי מכבי תל אביב (52). אשדוד עם 50 ומשחק פחות משתי המקדימות אותה.

נדיר מאוד שקבוצת ילדים ב' זוכה לשחק על משטח הדשא ב"קצף" כאשר קבוצת נערים נשלחת להתמודדות על משטח סינטטי. ועוד משחק חשוב ביותר. אלא שגם במכבי חיפה הפנימו ש"משחק העונה" במחוז המרכז בין מכבי "שמואל" חיפה למכבי תל אביב ראוי לכבוד הראוי לו. שתי הקבוצות מתנהלות השנה כ"תאומות סיאם" לכל דבר, מחוברות לאותו מספר ניצחונות , היעדר הפסדים ומספר נקודות וה"צהובים" מקדימים את קבוצתו של מתן אלמליח בהפרש שערים לא גדול. ואכן, שתי הקבוצות הצדיקו את מיקומן הרם ודווקא במפגש ביניהן, חמישה מחזורים לסיום העונה, איבדו נקודות ראשונות, זו לזו. האורחים עלו ליתרון ראשון, חיפה חוללה מהפך והוליכה 1:2 עליו ניסתה לשמור בכל כוחה, ללא הצלחה. שער משווה גרם ל-2:2 והשאיר את הסטטוס קוו בעינו כאשר לכל אחת 58 נקודות. ביום שלישי הקרוב במגרש בנס ציונה מצפה להם מכבי פתח תקווה צפון (מקום 11 במחוז המרכז) למשחק חצי גמר הגביע. משימה לא פחות חשובה.

במכבי "עודד" חיפה (ילדים ג' במחוז המרכז) עדיין לא יודעים כיצד ל "אכול" את העונה הנוכחית. הקבוצה במקום השלישי עם 45 נקודות, כמו לשנייה מכבי פתח תקווה הנהנית ממשחק עודף, אבל המרחק מהראשונה, מכבי תל אביב כבר עומד על עשר נקודות וגם לה שני משחקים עודפים. השבת ארחו את מכבי נתניה מהמקום התשיעי, הוליכו 0:2 במחצית הראשונה, לא כבשו יותר ורק אפשרו לנתניה לצמק ל-1:2.

סוף שבוע פחות מעודד לשתי קבוצות הטרום במחלקת הנוער. כבר ביום שישי עלתה מכבי "ישעיהו" חיפה של אפי סבג לירושלים שם נכנעה 3:1 מול בית"ר ירושלים המקדימה אותה השנה בטבלה, תופעה נדירה. גם במשחק הראשון בחיפה, המארחת בירוק התקשתה להכניע את יריבתה (1:1)

הפסד מפתיע, גם כן בשישי, לקבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה (מקום חמישי) שנכנעה בנהריה למכבי המקומי 2:1. זאת הפעם השנייה ששחקניו של שי סלי סופגים הפסד שני ברציפות אחרי שבשבוע שעבר הפסידו גם כן.

משחקי קבוצות האקדמיה של מכבי חיפה בנהלל

הם לא אכלו תרד כמו פופאיי המלח, אבל קבוצתו של אריק מלכה "קיבלו שרירים" ובשבוע האחרון הצליחו לכפות שתי תוצאות תיקו על שתיים מהקבוצות הטובות בליגה הארצית הצפונית. בשבת החולפת הפתיעו שחקני מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') וקיזזו שתי נקודות יקרות מהמוליכה הפועל קריית שמונה והשבת גם מ.כ. נווה-יוסף שדורגה שנייה ערב המחזור ה-24 השאירה שתי נקודות על המגרש הסינטטי בנהלל. בפעם הראשונה העונה נרשמה התוצאה 0:0 במשחקי הקבוצה מהעמק. בששת המשחקים האחרונים הגנתה התייצבה מאוד וספגה ארבעה שערים בלבד, כמות זהה למה שכבשה. ניצחון בשבוע הבא על היורדת הבטוחה מ.ס. טירה שצברה שתי נקודות בלבד יגאל את ה"שמעונים" סופית מאימת משחקי המבחן. המרחק שלהם מעירוני כרמיאל עומד על תשע נקודות, לכאורה בטוח לחלוטין ולמרות הכול, חשוב להיזהר.

 

עשרה שערים בשני משחקי ליגה, הספק מצוין לשחקני קבוצת מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' במחוז שרון 1) שלא מתחשבים היכן ממוקמות יריבותיה. לפני שבוע שישייה במשחק חוץ, השבוע ניצחון על מכבי הרצליה 1:4 ושוב נשאלת השאלה כיצד הצליחה האחרונה בטבלה לנצח בסיבוב הראשון (1:3) ובגומלין אפסו כוחותיה. לא שלא היו לה כוונות והיא גם הוליכה 0:1 בדקה השמינית. אלא שאיתי מוסרי עם צמד שערים (46,32), שער שלישי של יהלי כהן (50) ושער באדיבות ההגנה האורחת (61) השאירו את הנקודות בבית בנהלל. ה"ירוקים" של אלירן פנספורקר מדורגים במקום האחת-עשרה.

 

לא כל יום פורים ולא כל שבועיים חוגגים תשיעיות. אז מה ? מפחיד את שחקני קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד מלהמשיך ב"הפצצות" על שער היריבות ? הפעם קיבלו יריבה הרבה יותר איכותית מהפעמים הקודמות, מכבי קריית גת אשר רק חמש נקודות הפרידו בינה לבין בחוריו של שחר פוני. משחק מצוין של שחקני נהלל הדהים את האורחים שלא הבינו מאיפה צמח להם ה-7:1. הגיע מצמד שערים של יוסף חורי, ועוד שניים מרגלי מוחמד גראבא ובודדות של עז אלדין, אריה פורשטיין ויוסף אוחנה. המקום השישי מתוך ארבעים וארבעה במחוז המרכז מוחזק היטב בידי המנצחים שלראשונה כבשו שביעייה לא סודית, אחרי שעשו זאת עם התשיעיות, שמינייה, שישייה וחסרה להם רק חמישייה. בגביע היה להם...

 

עשרים ותשע נקודות למנצחת, כמספר הזה למפסידה- כך בסיכום ההתמודדות בישוב בת חפר בו מכבי המקומי גברה על המקבילה לה מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') 0:2. קבוצתו של אלכס סליפקו לא השכילה לכבוש ולו שער אחד לרפואה, אחרי שבעשרת המשחקים האחרונים הצליחה בכך.

 

באיזו סבלנות המתינה קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד למכבי צור-שלום כדי להלום בה ולגמול לה מנה אחת אפיים. בדצמבר החולף, הצליחה הקבוצה הקרייתית להדיח מגביע המדינה את המארחת מהמושב (1:2) ולפני כחודש להפתיע את הקבוצה המקבילה במחלקת הנוער הירוקה מכבי "עודד" חיפה (שוב 1:2). חניכיו של שון שיון הבינו שזאת ההזדמנות האחרונה העונה לגמול והם עשו זאת בגדול. ניצחון 1:5 המהווה ניצחון ביתי שביעי ולמעשה מאז ההפסד למכבי פתח תקווה בחודש ספטמבר (5:2) היחידי בבית, המארחת ניצחה בשבעה ממשחקי הבית שלה.

 

באמצע השבוע נוצחה קבוצתו של גלעד פטרו, טרום א' של מכבי חיפה גולדשנפלד, בידי מ.כ. גני תקווה 3:2.

 

גלריית השבת:

נערים ב'

ילדים א'

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ילדים ב'

 
 
 
 
 
 
 

ילדים ג'

טרום ב'