היסטוריה באירופה: נערי חיפה שתו מגביע החלב
EN threads facebook youtube instagram tiktok
היסטוריה באירופה: נערי חיפה שתו מגביע החלב
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 24/07/2004

היסטוריה באירופה: נערי חיפה שתו מגביע החלב

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




כשהניפו נתי חמו, עומרי אזולאי וליעד אלמליח את גביע החלב הענק במרכז האיצטדיון המרכזי בעיר קולריון (צפון אירלנד) אחזה התרגשות עצומה את המשלחת הירוקה הקטנה.
כל 5000 הצופים קמו על רגליהם והריעו לשלושת הקפטנים ששימשו בתפקיד במהלך טורניר "גביע החלב" ולקבוצה שהפכה בתוך חמישה ימים מקבוצה אלמונית לאלופת הטורניר היוקרתי, השני בחשיבותו באירופה.
ואם לא חסרו לישראלים המעטים רגעי התרגשות, ניגשו אליהם מגלי הכישרונות של מנצ`סטר יונייטד, טפחו על כתפיהם וציינו כי הזכייה מהווה ציון דרך חשוב כי מדובר בטורניר החשוב ביותר לגילאי נערים ב`.

עד למשחק הגמר ניצחו חניכיו של משה הרשקו בשלושה משחקים, כולל רבע הגמר. בחצי הגמר הצליחו לנצח את בירמינגהאם החזקה בבעיטות עונשין מהנקודה הלבנה, וכמו אלופה גדולה שמרו את התחמושת למשחק הגמר והמטירו על נערי אברטון האנגלית מבול של שערים וסיימו בתוצאה סנסציונית- 1:5 לחיפה.
הקונצרט החיפני התחיל בדקה השמינית כאשר כפיר דר קיבל כדור מראאד ג`אברין ומ- 18 מ` בעט כדור שטוח מסלול שנעצר רק ברשת- 0:1 לחיפה.
שחקני אברטון לא התייאשו ובחלוף שתי דקות ניצלו מבוכה בהגנת חיפה וחלוצם נגח את שער השוויון. זה היה שער החובה הראשון של חיפה בחמשת המשחקים בטורניר.
רוחם של החיפנים לא נפלה ובעידוד הקהל האירי שהעדיף לתמוך בישראלים, פרץ סיסאיי סהלו מאגף שמאל, הגביה לרחבה ומוחמד אבו-ערישה נגח מקרוב פנימה- 1:2 לחיפה בדקה ה- 25.
החיפנים לא איפשרו לאברטון להתאושש והלמו בה ללא רחם. בדקה ה- 28 חטף כפיר דר כדור במרכז המגרש, מסר לג`אברין שפרץ מימין והרים לרחבה ועומרי אזולאי, בבעיטת יעף מהאוויר קבע את תוצאת המחצית- 1:3 לחיפה.

מוחמד אבו-ערישה (דקה 48) וסיסאיי סהלו החליפו ביניהם מסירות, הראשון נותר עם הכדור והטעה שחקן אנגלי ומיד בעט לרשת העליונה- 1:4 וזה לא היה השער האחרון. בדקה האחרונה נכבש השער המדהים במשחק שאיפיין את התוצאה הנפלאה. כפיר דר שיגר כדור חופשי ממרחק 35 מ` (!) והכדור טס אל בין חיבורי הקורות וחתם את התבוסה- 1:5 לחיפה שעשתה היסטוריה באירופה ולראשונה זכתה בבכורה בטורניר כל כל יוקרתי. לחיפה היו עוד מספר מצבים להגדיל את התוצאה אך שלושה מהכדורים שנורו לשער אברטון פגשו רק את המשקוף.

ראש המשלחת, שוקי פרנקל, שידע כבר מספר הצלחות במחלקת הנוער מאז נכנס לתפקידו, לא ידע נפשו מרוב שמחה והתקשה להרגע. נשיא המועדון, יעקב שחר, המנכ"ל איתמר צ`יזיק, מאמן הקבוצה הבוגרת רוני לוי ומאמן העל של נבחרות ישראל הצעירות, זאב זלצר, התקשרו כדי לברך את השחקנים על הישגם הגדול, בפרט כאשר חיפה משתתפת בו רק בפעם השלישית.
חתן השמחה העיקרי היה המאמן משה הרשקו שיאמן בעונה הקרובה את הקבוצה. עם סיום שלב החיבוקים והנשיקות אמר: " הרגשה עילאית ואני לא מצליח עדיין לעכל את ההישג העצום. לפי הפידבקים שאנחנו מקבלים מנציגי היריבות שלנו, מסתבר שמדובר בהישג מדהים בקנה מידה אירופאי. הכי חשוב לי שכל השחקנים הצליחו להתעלות לרמות משחק גבוהות ביותר. זה לא עוד טורניר שבו אנו מתמודדים באירופה כשווים בין שווים. הפעם הוכחנו שאנחנו יותר טובים ממועדונים גדולים ומאקדמיות לכדורגל באנגליה, צפון-אירלנד וסקוטלנד. אחרי עשרים שנות אימון אני חייב לציין שטרם נתקלתי ביכולת קבוצתית ואישית כפי שהבחורים הפגינו בטורניר".
הרכב הקבוצה במשחק הגמר: בן רהב, עומרי הוכמן, הרן אלגרישי, נתי חמו, מג`ד יונס, עומרי אזולאי, כפיר דר, סיסאיי סהלו, מידן שטיינברג, ראאד ג`אברין, מוחמד אבו-ערישה. שותפו: אבירם עזרי, גיא פילוסוף, מאיר גבאי, רונן פאלח וארז יוסף).
אלופת הטורניר תשוב ארצה ביום ראשון.