image/jpeg

הכירו את היריבה

כל החדשות
הכירו את היריבה

לקראת המפגשים מול סבאח במוקדמות הקונפרנס ליג, קבלו היכרות ראשונית עם היריבה שלנו מאזרבייג'אן. צילום: באדיבות סבאח

23/07/2024 08:13

בואו להכיר את היריבה הראשונה שלנו במוקדמות הקונפרנס ליג - סבאח

 

הוקמה על ידי משרד החינוך

מדובר במועדון חדש מאוד שנוסד רק ב-2017 על ידי אנשי עסקים מקומיים, במעורבות ישירה של משרד החינוך האזרי. בשנים הראשונות, רוב הקהל הגיע מהאוניברסיטאות, והתקשורת האזרית העניקה לסבאח את הכינוי "הסטודנטים". כינוי נוסף, אותו מעדיפים במועדון עצמו, הוא "הינשופים". ינשוף הוא סמל החוכמה באזרבייג'אן, וסבאח משתדלת להתנהל בתבונה.

 

צוברת פופולריות במהירות

למרות גילה הצעיר, הפכה סבאח במהירות לקבוצה פופולריות באזרבייג'אן, ולדעת הפרשנים המקומיים היא מדורגת שלישית במדד זה, כאשר רק האלופה התמידית קרבאח ונפטצ'י באקו לפניה. היא העפילה לליגה הבכירה כבר בנסיון הראשון ב-2018, תקעה בה יתד, ובשנתיים הקודמות נאבקה בצמרת הגבוהה. ב-2023 היתה סבאח סגנית אלופה, ובעונה שעברה דורגה במקום השלישי.

 

כמעט הדיחה את פרטיזן לפני שנה

ההשתתפות הראשונה של סבאח במפעלים האירופיים היתה בעונה שעברה, וההתנסות הוגדרה כחיובית ביותר. היא הצליחה לנצח פעמיים את ריגה הלטבית, ואז היתה קרובה מאוד לסנסציה גדולה מול פרטיזן בלגראד. במשחק הביתי, באיצטדיון הבנק הרפבוליקני, ניצחה סבאח 0:2, ואז הפסידה 2:0 בסרביה כאשר ביברס נאתכו כבש את השער השני החשוב. ההתמודדות הוכרעה בדו קרב פנדלים, בו ניצחה פרטיזן. הישגים אלה חיזקו את הביטחון העצמי לקראת העונה החדשה, והפעם נחושה סבאח לעבור את כל שלבי המוקדמות.

 

כוכב בונדסליגה לשעבר בחוד

השחקן המפורסם ביותר של סבאח הוא איסחק בלפודיל, חלוץ צרפתי-אלג'יראי עם עבר עשיר בקבוצות מגוונות בליגות הבכירות באירופה. הוא החל את דרכו באקדמיה של ליון, שם הוגדר לתקופה קצרה כ"יורשו של קארים בנזמה". בהמשך, שיחק באיטליה במדי פארמה ואינטר, עבר בסטנדרד ליאז', וזכה להצלחה בבונדסליגה. שיאו היה בעונת 2018/19 כאשר כבש 16 שערי ליגה בשורות הופנהיים – רק 6 פחות מרוברט לבנדובסקי שהוכתר למלך השערים. פציעה קשה בברך עצרה את הנסיקה שלו, וב-2023 הוא הגיע לסבאח אחרי תקופה קצרה בליגה הקטארית. בלפודיל לא היה בכשירות מלאה אשתקד, אבל במועדון מקווים כי כעת הוא בריא, ובונים עליו לקראת מאבקים באירופה, וגם בנסיונם לזכות לראשונה בתולדותיהם באליפות אזרבייג'אן.

 

מאמן שעבד עם אמיר כבירי

קרונוסלאב רנדוליץ' הקרואטי, שמונה למאמן סבאח באפריל האחרון, הוביל את זרינסקי מוסטאר לאליפות בוסניה בעונת 2022/23 ונבחר למאמן השנה בבוסניה. אמיר כבירי משמש כסגן הנשיא של זרינסקי מוסטאר ומכיר את פועלו היטב. רנדוליץ' נחשב למאמן ששם דגש על משמעת וטקטיקה, ויודע להשיג תוצאות גם כאשר הקבוצה נתקלת בקשיים.

 

האגם הוורוד מהווה השראה

הלוגו של סבאח היה בצבעי כחול-לבן עד לפני שנה, אך אז הוחלט שהוא לא ייחודי מספיק, והמועדון שינה את הצבעים לוורוד-שחור. הצבע הוורוד נבחר כי זה צבעם של המים באגם מסאזיר – אחד האגמים היפים ביותר בעולם בזכות המלחים המיוחדים שבו. באופן רשמי, מייצגת סבאח את הכפר מסאזיר הסמוך האגם, ובו כ-3,000 תושבים בלבד, אבל בפועל קהל היעד שלה רחב משמעותית. הצבע הוורוד אכן העניק מימד חדש למיתוג שלה, ויש לאזרים תקווה שיביא גם מזל – אבל רצוי מאוד שזה לא יקרה על חשבוננו.

 

 

השותפים שלנו
VOLVO
ADIDAS.CO.IL
עמרם אברהםhertzauto centervariety
image cover