מחלקת הנוער | סיכום השבת
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער | סיכום השבת
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 29/01/2023

מחלקת הנוער | סיכום השבת

סיקור משחקי השבת במחלקת הנוער הירוקה. צילום: ג'ו הירש, מכבי חיפה

על אחת הגדרות באצטדיון קריית חיים פרושה כתובת ענק עם "אין רחמים בקריית-חיים", תזכורת לאוהדים וותיקים של הפועל חיפה שבמגרש הזה קשה היה להוציא נקודות. עשרות שנים אחרי, הגיעה קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה ומימשה כהלכה את הנכתב. קונצרט שערים מלווה בשישה שערים לעומת אחד והמוליכה הגאה צברה שלוש נקודות יקרות- 1:6 מול הפועל חיפה. (ידיעה נפרדת באתר).

לפני שבוע, שלוש קבוצות הנערים של מכבי חיפה סיימו את המשחקים בגביע, כולן עפו וסיימו את תפקידן. ביקשו להחזיר את הכבוד המקצועי והצליחו. בחודש אוגוסט החולף קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה פתחה את העונה ברגל שמאל, בהפסד חוץ 2:0 להפועל באר שבע. חלף סיבוב שלם והגיע זמן פרעון. החיפאים של גיא בוגנים לא השאירו לאורחים סיכוי לחזור דרומה, ולו עם נקודה. ג'אד שיבלי הבקיע את השער היחיד במחצית הראשונה וגם סגר את מסכת השערים בדקה ה-80 ובכך השווה את סך שעריו שלזה של "מלך השערים", איאד חלאילי (7). בתווך הצטרף לרשימת הכובשים רוי חגג (46). ל"ירוקים" במקום הרביעי 27 נקודות והם עדיין במרחק תריסר נקודות מהמקום הראשון בו מחזיקה מכבי פתח תקווה.

לפני שבוע שחקני מכבי "יהויכים" חיפה רצו למצוא מקלט כדי להסתתר בתוכו, וזאת עקב ההפסד המדהים בגביע למכבי יפו מהליגה הארצית. קבוצתו של עודד ברנע חיפשה מזור ל"כאב" ומצאה אותו, כמו קבוצת הנוער, בקריית חיים. כמו ב"דרבי" הקודם בפתיחת העונה (0:5 למכבי) גם הפעם קבוצת הצמרת הירוקה לא התקשתה להביס את האחרונה בטבלה, הפועל חיפה. מבחינת הבקעת שערים, רק איתי אלוש (19) הצליח להרשית אבל במחצית השנייה נכנסו לרשימת הכובשים, וכאלה יש עד כה ארבעה עשר, סהר סבן (65) ואלעד בן-שמעון (75) ובסך הכול 0:3 קליל. עם 36 נקודות, שבע מהמקום הראשון, החיפאים במקום השלישי בליגת העל.

עוד קבוצה שחיפשה נחמה להדחתה בגביע, קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". או-טו-טו והייתה חוזרת מנס ציונה עם אכזבה חלקית. למרות שגילתה עליונות המתינה כמעט על ל"באזר" ואז כבשה צמד שערים דרמטי מרגלי המחליף  מור חיים (80) וליאם לוסקי (83). קבוצתו של רועי גוזלן ממוקמת שלישית במחוז המרכז, מרחק שתים עשרה נקודות מהמובילה, מכבי תל אביב.

קבוצת ילדים א' ממחוז המרכז מכבי "מיכאל" חיפה ממשיכה לפזול לעבר שני התארים החשובים, ליגה וגביע. במסלול הגביע היא כבר ברבע הגמר, בליגה חניכיו של יורם בסר ממשיכים לשמור על מאזן נקי מהפסדים ( היחידה בליגה בת 44 קבוצות) ןשומרים על המקום הראשון, שתי נקודות מעל מכבי נתניה הדולקת בעקבותיה. בשבת יצאו למשחק קשה בבית וגן מול בית"ר ירושלים ושבו מהבירה עם ניצחון 1:2 משערים שכבשו יגל תרשיש ועומר קנאציורק. המובילה נמצאת בתנופת ניצחונות מרשימה- שמונה ברציפות בליגה ושניים בגביע.

בסימן "המתיני" נמצאת קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה ממחוז המרכז. חסר לה משחק לעומת מכבי תל אביב, האחרונה מוליכה בהפרש שלוש נקודות (42 לעומת 39) וברגע שקבוצתו של  מתן אלמליח תיישר קו, הפסגה תקרוץ לה בזכות הפרש שערים. ובכל זאת, השבת התרחש "נס" במגרש ב"קצף". לראשונה העונה בליגה, החיפאים ספגו שני שערים במשחק ורק שמשון תל אביב 'העזה' לעשות זאת בגביע. אל דאגה, ממאבק הצמרת מכבי הכרמליסטית יצאה כשידה על העליונה עם 2:3 חשוב כי המנוצחת מדורגת שלישית וביקשה לעצמה את הסגנות.

בכל פעם שקבוצתו של תמיר פרידמן, ילדים ב' מכבי חיפה צפון, יורדת מנוצחת, זה יהיה על חודו של שער. בשלושת ההפסדים שלה זה קרה וגם במשחק השבוע (יום חמישי) הפסד החוץ למ.כ. קריית חיים הסתיים ב-3:2. הקבוצה הצעירה, המורכבת משחקני ילדים ג', נמצאת במקום השישי במחוז חוף ולה 27 נקודות כמו לבני סכנין והפועל נוף הגליל. עם כוכבית: לחיפה פחות שני משחקים.

אם במשחק בוגרים קבוצה אחת הייתה מובילה 0:3 ניתן בדרך כלל לקפל את הפקלאות וללכת הביתה. אלא שבמשחקי ילדים ג' עסקינן בכלל ובקבוצת מכבי "עודד" חיפה מהצמרת ולכן לא היה מפתיע שבחוריו של לירן אהרון יצליחו להתאושש ולנצח בסיום 3:6, מעין נחמה פורתא להדחה הכואבת ממעגל משחקי הגביע בשבוע שעבר. והמדיחה, מכבי עוז תל אביב, ממשיכה להוליך בפער שבע נקודות מחיפה לה חסרים שני משחקים שהופסקו ולא נערכו עקב גשם.

עונה "מטורפת" עוברת על שחקני קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה ממחוז המרכז. שני משחקים נדחו לה בגלל מזג האוויר, חסר לה משחק נוסף ועוד תוצאות שלא מאפשרים לקבוצתו של אפי סבג לפרוץ לעבר הפסגה בה נינוחה הפועל רמת גן, לה יתרון בן שש נקודות על פני החיפאים. השבוע ניצב אתגר רציני בפני המכבים שארחו במגרשם את הפועל תל אביב מהמקום השני. בסיום הקרב העיקש 1:2 ירוק, ניצחון בית חמישי.

עוד קבוצה המשחקת בגיל צעיר בשנה משאר יריבותיה, מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז חוף) ממשיכה לעשות חיל וכרגע היא ממוקמת שלישית עם 31 נקודות, שש פחות מאשר לשתי הראשונות, מעלות/תרשיחא ובני סכנין. בשבת ניצחה קבוצתו של שי סלי את הפועל מטה-אשר 1:2.

תוצאות משחקי קבוצות האקדמיה בנהלל

בקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה ביקשו לשחזר את הניצחון במחזור פתיחת העונה מול בני אעיבלין (0:1). קבוצתו של אריק מלכה המתינה סיבוב שלם ולא הצליחה במלאכת השחזור. הפסידה בביתה 3:2 וחזרה להסתבך בתחתית הטבלה הארצית. כעת מבדילות בינה להפועל עכו, במקום ההולך למבחני הישרדות, חמש נקודות. מרוב רצון לנצח מצאו עצמם ה"ירוקים" מהעמק בפיגור 2:0 כבר בדקה ה-34 ושערו של עידן חביה, בחלוף שלוש דקות, נטע תקוות. אלא שהאורחים כבשו שער שלישי (48) וגם שערו של עידן גור בתופת הזמן לא מחק את האכזבה של הביתיים.

על סיבוב חלומי כזה, כל שחקן בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד היה מוכן לחתום בתחילת העונה. אמנם, עדיין במקום השני בפער מינימלי בן נקודה מהמוליכה, הפועל כפר סבא. האחרונה הפסידה לראשונה בשבוע שעבר ורצתה בכל מאודה להנחיל הפסד בכורה גם לקבוצתה של ענבל נמני-קנפו. אלא שלשחקניה הייתה תכנית אחרת. סהר פרלמוטר הבקיע ראשון (41) ומשנדמה היה ששחקני חיפה/נהלל ייצאו עם מלוא השלל ויעפילו למקום הראשון, לרוע המזל ספגו שער משווה בתוספת הזמן  ובסיכום 1:1 בין ההתקפות וההגנות הכי טובות בליגה הארצית הצפונית. 15 משחקים ללא הפסד, צל"שניקים.

מפח נפש לקבוצתו של שחר פוני, ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז המרכז). חיפשו לחפות על הפסד הגביע, שלטו במשחק הביתי מול מ.כ. נווה-יוסף המדורגת תחתם, לא הצליחו וירדו מנוצחים בתוצאה 2:1 כאשר את שער הכבוד כבש מוחמד גראבא.

משחק שנערך ביום ראשון: קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד ממחוז המרכז נסעה עד לאשדוד וזכתה בניצחון שיא העונה על א.ס. אדומים אשדוד 0:7. קבוצתו של אלכס סליפקו ניצחה בפעם השישית העונה.

בתוצאה הזאת (1:2) ניצחה קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד את האחרונה בטבלה מכבי הרצליה. המנצחים של המאמן אלכס סליפקו במקום ה-11 מתוך 34 קבוצות במחוז המרכז הקשה.

תוצאה נהדרת לקבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שיצאה למשחק חוץ נגד מכבי פתח תקווה צפון (מקום ראשון במחוז השרון) וחזרה עם תיקו 1:1. עבור חניכיו של גלעד פטרו זאת תוצאת התיקו השלישית ברציפות וכולן 1:1.

תמונות נוספות מהשבת: