איציק עובדיה ספד לחבקה: "סלמאן אחי הגיבור"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
איציק עובדיה ספד לחבקה: "סלמאן אחי הגיבור"
שישי , 03/11/2023

איציק עובדיה ספד לחבקה: "סלמאן אחי הגיבור"

מנכ"ל המועדון והשוער שריף כיוף, ליוו יחד עם עוד אלפים את גיבור ישראל סא"ל סלמאן חבקה, שנפל בקרב בצפון ברצועת עזה. ארונו של חבקה, שנטמן ביישובו יאנוח-ג'ת, יצא כאשר הוא מכוסה בדגל ישראל ודגל מכבי חיפה. יהי זכרו ברוך

אלפים ליוו היום את סא"ל סלמאן חבקה ז"ל בדרכו האחרונה.

סלמאן, אוהד מכבי חיפה, משמש כמפקד גדוד 53 בחטיבה 188 של חיל השריון, קפץ בבוקר ה-7 באוקטובר מביתו ומיד עלה על טנק והיה מראשונים הכוחות המשוריינים שנכנסו לכבוש בחזרה את קיבוץ בארי. מאז אותו בוקר, הוא פיקד על הגדוד שלו והשתתף בצורה מאסיבית בכניסה אל תוך הרצועה. ביום חמישי הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סלמאן הותיר אחריו אישה, ילד בן שנתיים, שלושה אחים ושתי אחיות.

אל טקס הלוויה שלו, שנערך היום במגרש הכדורגל של יאנוח-ג'ת הגיעו אלפים, בהם גם מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה ושוער הקבוצה, שריף כיוף. ארונו של סלמאן יצא מבית הלוויות כשהוא עטוף בדגל ישראל ובדגל מכבי חיפה. בהלוויה השתתף נציג הממשלה, השר גדעון סער, שייח העדה הדרוזית, מוואפק טריף וקצין שריון ראשי, תת אלוף הישאם איברהים.

איציק עובדיה, שלאורך כל תקופת הלחימה היה בקשר רציף עם סלמאן והמועדון אף אימץ את הגדוד שלו, ספד לו: "״סלמאן אחי הגיבור, עוד שבוע של מלחמה ומחיר האובדן קשה מנשוא. רק השבוע שלחת אלי את אגרת המפקד וכתבת לחיילים שלך: 'אנו זוכים בכבוד רב, לצאת ולהגן על הבית, כשהעיניים נשואות אלינו בכדי לשמור על חירותה וריבונותה של מדינת ישראל'.

הגדשת ברוח מנהיג יוצא דופן ואמרת להם: 'אתם, אחיי לנשק, לוחמים ומפקדים, בסדיר ובמילואים, נלחמתם בעוז פרוץ המלחמה ונמשיך להילחם בנחישות בקטלניות, ביוזמה ובחתירה למגע, נשמור על צלם אנוש מוסרי וערכי, כמצופה מאתנו, מצבא ההגנה לישראל'.

החיילים שלך, סלמאן, היו הכי חשובים לך, כל אחד מהם, ואתה היית מקור השראה עבורם ועבור הגדוד כולו כשאמרת להם: 'מותג 53 נועד להוביל ניצחון, זאת שעתנו, לקרב ולניצחון, לקרב ולניצחון אני סומך עליכם ובטוח ביכולותיכם! ברעות ואחדות לוחמים'.

סלמאן, הדוגמא האישית והערכים החזקים, הם שהובילו אותך להיות גיבור. ואנחנו גאים בחיבור שלך למועדון ולחיבור שלנו אליך ולגדוד 53.

בשם מועדון כדורגל מכבי חיפה, ההנהלה, הצוות, השחקנים והאוהדים המסורים,

אני מצדיע לך!

סלמאן אחי הגיבור.

סלמאן גיבור ישראל.

תהה נשמתך צרורה בצרור החיים".