מכבי "שמואל" חיפה מנצחת את הפועל תל אביב
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי "שמואל" חיפה מנצחת את הפועל תל אביב
שבת , 16/04/2016

מכבי "שמואל" חיפה מנצחת את הפועל תל אביב

הירוקים מהכרמל פגשו את האדומים מתל אביב במתחם וולפסון במסגרת המחזור ה-24. שפונגין (14') ומליקה (78'), כבשו למארחים. מוחמד עוואד עם שלושער (16', 40' ו-72') קבע ניצחון לחיפה. צילום: ג'ו הירש.

מכבי "שמואל" חיפה הגיעה למשחק לאחר הניצחון המשכנע במחזור האחרון על בית"ר טוברוק. איתי מרדכי, ביצע שלושה שינויים בהרכב הפותח בהשוואה לזה שפתח במשחק האחרון, כאשר יהב גורפינקל, עמנואל אבמה-קינג ומיכאל בן ברוך זכו לקרדיט מהמאמן הירוק.  

שחקני מכבי "שמואל" חיפה. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

המחצית הראשונה נפתחה בצורה חזקה מצד הירוקים שכבר בדקה ה-2, מוחמד עוואד הגיע להזדמנות ראשונה כשבעט מקצה הרחבה אבל מצא אוזלבו מוכן. בדקה ה-14', דווקא המארחים הצליחו למצוא את הרשת כאשר שפונגין קיבל כדור באגף שמאל, חדר מעט למרכז ו-16 מטרים אלכסונית בעט לפינה והכניע את רועי פוקס. דקותיים לאחר מכן והירוקים שבו למשחק, מוחמד עוואד שיגר כדור מ-35' מטרים שטס לכיוון החיבורים ומלך שערי הליגה הוסיף למאזנו כיבוש נוסף ורץ לחגוג עם חבריו לקבוצה. בדקה ה-40', הירוקים ביצעו מהפך, מוחמד עוואד קיבל כדור בתוך הרחבה והוכשל, החלוץ הירוק ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה, עשה זאת בצורה מוצלחת וחגג את שערו ה-23 העונה. המחצית השנייה התנהלה בתחילתה במרכז המגרש עם שליטה והנעת כדור סבלנית של החבורה הירוקה, המארחים מצידם ניסו להפעיל לחץ בנסיונות לחטוף כדורים ולצאת להתקפות מהירות. בדקה ה-62', חיפה הגיעה להזדמנות טובה נוספת. ערן ביטון חדר עם המון נחישות לרחבה והצליח להעביר רוחב למוחמד עוואד, החלוץ השתחרר מהשמירה, בעט לפינה אבל אוזלבו הדף בצורה טובה. השליטה של הירוקים המשיכה ובדקה ה-68', איתן וולבלום העביר לערן ביטון שמטווח של כ-17 מטרים בעט חזק, אך הכדור הלך מעל לשערו של אוזלבו. חיפה המשיכה עם הלחץ על שערה של היריבה ובדקה ה-71', גל קתבי סחט הצילה מרשימה מאוזלבו. דקה לאחרן מכן, מוחמד עוואד השלים שלושער. החלוץ הירוק, קיבל כדור רוחב מגל קתבי והיה במקום הנכון על לדחוק מקרוב ולהשלים שלושער שני ברציפות! בדקה ה-78', המארחים הצליחו לצמק את התוצאה כאשר רועי מליקה קיבל כדור בתוך הרחבה ולבד מול רועי פוקס בעט לפינה. עד לסיום, התוצאה נשמרה ומכבי "שמואל" חיפה רושמת ניצחון שביעי ברציפות (שישה בליגה ואחד נוסף בגביע).

מוחמד עוואד, שלושער שני ברציפות לחלוץ הירוק. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

מאמן הקבוצה, איתי מרדכי, התראיין לאחר הניצחון: "אחרי הגול השלישי הבנו שאנו הולכים לנצח. חשוב להגיד שאמנם פתחנו פער גדול אבל כמו שאומרים עד שהגברת הזקנה לא מפסיקה לשיר זה לא נגמר. נהנה ממשחק למשחק עד הרגע האחרון". על כובש השלושער ומלך שערי להיגה, מוחמד עוואד: "חלוץ שהוא רעב כל הזמן, הסוד שלו זה הרעב והאינטליגנציה שלו על המגרש. כל הזמן מעמיד את עצמו בעמדה של כיבוש ומגיע לשחקן שאפו גדול. הוא עדיין בתהליך של התפתחות ואני בהחלט חושב שהוא יכול להגיע לאן שאנו רוצים שהוא יגיע". 

איתי מרדכי, "אחרי הגול השלישי הבנו שאנו הולכים לנצח". צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

הרכב מכבי "שמואל" חיפה: רועי פוקס, פיטר אליאס, שי בן-דוד, עופרי ארד, יהב גורפינקל, איתן וולבלום, עמנואל אבמה-קינג, ערן ביטון, מיכאל בן ברוך, עמית זנטי ומוחמד עוואד.

כן שותפו: גל קתבי, מוחמד אבו פאני, יונתן לוי, סהר דבח וליעד מרדכי.