משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 30/12/2018

משחקי השבת במחלקת הנוער

משחקי המחלקה שהתקיימו אתמול (שבת) הניבו לא מעט תוצאות מפתיעות עם שערים רבים. כל התוצאות וכל הסיפורים מהמגרשים בכתבה של יצחק הברמן. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי


סיפור השבוע קשור לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, סגנית המובילה בליגת העל. אתמול (שבת) במחזור סיום הסיבוב הראשון ארחה ב"קצף" את מכבי תל אביב, במטרה לנצח ולנסות לצמצם את הפער מהפסגה. לסיפור הזה שלושה חלקים. בראשון שבהם, משחק במחזור אמצע השבוע בוולפסון מול הפועל תל אביב מהמקום השלישי. ליוסי ג'אנח חסרו שחקני הרכב רבים, עקב הצטרפותם למשלחת קבוצת הנוער שטסה לטורניר בארצות הברית. הוא נאלץ לשאול כמחצית ההרכב מקבוצת נערים ב'. וכאילו לא די באלה, צץ לו שופט בשם כוכב (אמיתי !!) והרחיק משורות הקבוצה שני שחקנים במחצית הראשונה, יונתן כהן ודאוד מרעי. למרות זאת חיפה הוליכה 0:1 משער של משה גולן (32). שמונת שחקני השדה החיפאים לחמו כאריות ונכנעו רק בדקה ה-82 לשער שיוויון מקומי. דקה לאחר מכן ראה גם שוער הפועל כרטיס אדום ואחרי שקבוצתו ביצעה את מכסת החילופים, נכנס לשער שחקן שדה שלא הועסק עקב עייפות היריב המותש. החלק השני של הסיפור מגיע מהמשחק אתמול: המחצית הראשונה במשחק הצמרת מול תל אביב הצהובה. נגמר 1:2 לאורחים, לחיפה הבקיע סתיו נחמני. החלק השלישי בסיפור העצוב, הג'ט-לק עשה את שלו וב-45 הדקות האחרונות, תל אביב כבשה ארבעה שערים לעומת אחד של מכבי (שוב סתיו נחמני) ובסיום תוצאה הזויה 2:6 לחובת המארחת. הנחמה: למרות התבוסה, יוסי ג'אנח וחבורתו נותרו במקום השני.



מה יובנטוס הייתה עושה לו נלקחו ממנה כריסטיאנו רונאלדו ומריו מנדז'וקיץ ? או ברצלונה ללא ליאו מסי ולואיס סוארס ? ממשיכים להבקיע בצרורות ? להבדיל אלפי הבדלות, זה מה שקרה לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מנהלל. בשבועות האחרונים מתממש החיבור בין מכבי חיפה "קצף" לבין השלוחה בעמק יזרעאל. המאמנת ענבל נמני-קנפו שעבדה קשות כדי לייצב את קבוצתה, נאלצה לוותר על שניים משחקניה הבולטים בקבוצה. לא סתם, על לא פחות מאשר על "מלך השערים" שלה, ינאל עראידה (9 שערים) ועל סגנו באסם זערורה (8). שניהם התקדמו לעבר קבוצת נערים א' מליגת העל, מכבי "עלמני" חיפה, משאת נפשם של כל מי שמבקש להתקדם לפסגה. בלעדיהם, לפחות בתום ההלם הראשונה, הקבוצה המשיכה לכבוש ( ולספוג) שערים למכביר וסיימה בתיקו רב שערים 3:3  מול הפועל נצרת עילית. אשרף זיוף, תומס אשתמוז ויזאן נאטור עם שער ראשון העונה, שמרו על גחלת השערים הגבוהה של הקבוצה ששום משחק שלה לא הסתיים בתיקו אפס.

קבוצת מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') מליגת העל ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי שתי המקדימות אותה בטבלה, הפועל רעננה (36 נקודות) ומ.ס. אשדוד (32) כמו לחיפאים של אברהם אבוקרט במקום השלישי בסיום הסיבוב הראשון. המכבים יצאו לאצטדיון בנשר, שם אוהבים להקשות על היריב, והפעם הלך קל יותר עם ניצחון 0:4 מצמד של אריאל בוארון ותוספות מצד נהוראי יפרח וגיא לוי לו זה שער בכורה העונה. ראוי לציין שרבים משחקני הקבוצה "הוקפצו" באמצע השבוע לקבוצת נערים א' במשחקה מול הפועל תל אביב (1:1) כדי למלא את השורות שהידלדלו מאחר וחלק מסגל השחקנים במכבי "עלמני" חיפה נסע עם קבוצת הנוער לטורניר בניו-יורק. כאן העייפות לא השפיעה.



רק על ה"פטנט", כיבוש כל השערים על ידי כובשים שונים, מגיע לשחקני מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" פרס. בפעם הרביעית העונה, קבוצתו של אמיר סופר ממחוז המרכז (נערים ג'), כובשת מבול שערים ולא נמצא כדורגלן אחד שיכבוש לפחות צמד. השבת נפלה קורבן ל"פטנט" הזה בית"ר ירושלים שהגיעה לעיר הכרמל, מרחק שני מקומות בלבד (חיפה שישית) והובסה 7:0 בתום קונצרט שערים נעים לעין. שלו ולרשטיין, אמיר דאהר, תום דריהם, גיטאצו יבלו, אורי עזו, עידו אלמישלי ובנימין צאגה השתתפו בחגיגת השערים. הבלם תום דריהם הפך לתופעה קבועה בין הכובשים, בשלושה משחקים רצופים פגש את הרשת. לחיפה, המרוחקת תשע נקודות מהמוליכה הפועל תל אביב, זה ניצחון שביעי ברציפות ובהפרשים גדולים. לרשותה ההתקפה השנייה בפוריותה במחוז (44) ורק הפועל תל אביב מקדימה אותה בשער אחד.
משום מה, עוד מימי הילדות, הורים משננים לילדיהם כי "אם הגדולים רבים, הקטנים יושבים בצד ולא מתערבים". הצחקתם את נערי מכבי "מקס" חיפה ממחוז השרון. קבוצתו של אוהד רוזלס, ב"סך הכול" במקום השביעי לנערים ג', ארחה בנהלל את הפועל רעננה מהמקום השני ומן הטוענות לכתר, וכשהתפזר ערפל העמק התברר שה "קטנה" הלמה ב"גדולה" וניצחה אותה 1:3 במשחק מצוין. ניב טובול שלא מפסיק לכבוש בחמשת המשחקים האחרונים הרצופים המשיך גם הפעם עם צמד, מוחמד קיינן הוסיף את השלישי ולעצמו את השני. ברור שנרשמה "התערבות גסה" בענייני הצמרת, את מכבי "מקס" חיפה שנותרה על עמדה, זה לא מעניין. היא כאן כדי לכבוש ועידו 13 משחקי הליגה שלה- בכולם נכבשו שערים. רק פעמיים התקפתה דממה.



למשחק הזה המתינו בחיפה בכיליון עיניים. בפרט לאור הפסד הבכורה בשבוע שעבר למכבי פתח תקווה (2:0). מכבי "מיכאל" חיפה מול הפועל כפר סבא, כל אחת עם הפסד בודד. לקבוצתו של צחי נהרדע משחק הפסגה "עלה בריאות" ואכן, ההשקעה במגרש הביתי השתלמה ובסיום 1:2 חיפאי מתוק משערים של עדן בן-סימון ובירהאן סמאן שהבריחו את קבוצתם למרחק בן שלוש נקודות מהסגנית השרונית. לחיפה 27 נקודות מול 24 של כפר סבא וגם מ.כ. נווה-יוסף עדיין חזק בתמונה.

בקור מקפיא עצמות ובמזג אוויר אנגלי, ציפתה קבוצת ילדים א' של מכבי חיפה גולדשנפלד לשוב מקריית שמונה עם "משהו" מול מובילת הטבלה. בסיום אכזבה לקבוצתו של אביב קנפו שנוצחה 2:1 והייתה קרובה לסחוט נקודה. יואב קלוזנר כבש את שער הניחומים בעוד חברו, היילי כהן החטיא בעיטת עונשין ובכך נמנע שוויון. לא נורא, זה קרה גם לגדולים מכולם.

נדירים המקרים שקבוצת ילדים ב' של הפועל חיפה מקדימה את זו של יריבתה העירונית. הפתיחה החלשה של ה"ירוקים" היוותה אות ל"אדומים" וערב הדרבי בקריית-חיים, נוצר המצב הנדיר הזה. אלא שמכבי "שמואל" חיפה של יוסי צרפתי, ביקשה להחזיר את המצב הרגיל לקדמותו. ואת זה עושים רק על המגרש. בתום משחק שווה כוחות המכבים ניצחו 1:2 ודילגו מעל המפסידה בזכות הפרש שערים עדיף. לשתיהן 19 נקודות, במכבי יתאמצו מכאן ואילך לגלות עדיפות גם בטבלה. זה והגביע, המטרה הראשונית. המרחק מהפסגה גדול לפי שעה.

תיקו "משוגע" בילדים ב' במחוז מפרץ 1 בין מכבי אחי נצרת למכבי חיפה גולדשנפלד. קבוצתו של שמעון הרוש טרם הצליחה העונה לסיים משחק אחד לרפואה בתיקו, במגרש ביפיע הופיע בגדול- 4:4. ניתי אביטן (2), אייר אלקנתי ואייל מינצר כבשו ל"ירוקים" המדורגים במקום הרביעי.

כל שלוש הקבוצות המרכיבות את צמרת מחוז השרון לילדים ג' ניצחו. עובדה זו גורמת לכך שמכבי "עודד" חיפה של יורם בסר, בית"ר טוברוק והפועל כפר סבא עם מלוא הנקודות האפשריות. לחיפה, למרות הכול, שלוש נקודות יותר (27 ) מאחר והיא נהנית ממשחק עודף. גם הפרש השערים שלה טוב לאין ערוך (+121). בשבוע הבא אחת או שתיים תישארנה עם מאזן לא מושלם בגלל משחק החוץ של המוליכה בכפר-סבא. בינתיים סילקה זמנית (?) מהמרוץ את מכבי נתניה בניצחון ביתי 6:13 והאורחים מעיר היהלומים יכולים להתנחם רק בהצלחתם להכניע 6 פעמים את שוערי חיפה, מה שאף קבוצה לפניהם לא עשתה.

ביום שישי הגשם ביטל את משחקה של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') בקיבוץ סער מול הפועל נהריה צו פיוס. המארחת עם אפס נקודות "הרוויחה"- קבוצתו של לירן אהרן הפסידה כנראה נקודות בטוחות.
הגשם ניצח את טרום א' 1:2. וכאן נשאלת השאלה אם כדאי/רצוי להזיז משחקים משבת או להשאירם במועד שכמעט כולן משחקות. אין תשובה חד-משמעית. הנה הפועל יוקנעם ביקשה להזיז את משחקה הביתי מול מכבי חיפה גולדשנפלד ליום חמישי. נותן אלוהים גשמי זלעפות והמשחק שאמור היה לכאורה, להעניק לקבוצתו של טל הנדלר שלוש נקודות (מקום שני מול שמיני) בוטל עוד לפני שריקת הפתיחה. כעת המאזן בין מזג האוויר לחיפה גולדשנפלד 0:3 אחרי שהמשחקים מול גבעת אולגה והפועל חיפה בוטלו אף הם. יריבותיה, עירוני נשר שיחקה ומ.כ. נווה-יוסף תשחק ביום שני, כך שקבוצת העמק נשארת עם מלוא הנקודות (21 משבעה משחקים) ופער מהיריבות.

עבר יום חמישי, הגיע יום שישי וגם כאן אכזבה חיפאית. המוליכה מכבי "יואל" חיפה ממחוז מפרץ, אמורה הייתה לנסוע לקיבוץ מסילות הרחוק למפגש מול , שימו לב לשם הארוך, הפועל עמק מעיינות ארז צו פיוס. חניכיו של מתן אלמליח הפסידו פעמיים. יום החופש ש"ילדיו" אמורים היו לקבל מבית הספר בוטל מבעוד מועד, הנקודות טבעו במי הגשמים. וזאת בהנחה שהיו מנצחים קבוצת צמרת בביתה. למזלה, כל משחקי המחזור לא נערכו כך שנוצר סטטוס-קוו בצמרת.
מי שהרוויחה מהגשם הסוחף, קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה. ביום שישי שמחה שמשחקה של יריבתה , בית"ר טוברוק בוטל ובשבת קבוצתו של בני הרשקוביץ גברה בביתה על הפועל רעננה 7:15 וצימקה את הפער לשלוש נקודות. לפני כחודש בוטל משחקה של חיפה נגד הפועל תל אביב צפון בגלל הגשם. המיוחד בניצחון "ישעיהו" הוא דווקא בצד השלילי. לראשונה העונה הגנת הקבוצה ספגה 7 שערים.