מבט מקרוב על גנט
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מבט מקרוב על גנט
שני , 19/02/2024

מבט מקרוב על גנט

לקראת המפגש המכריע מול גנט הבלגית בשלב פלייאוף בקונפרנס ליג, החלטנו לתת לכם מספר עובדות שכדאי לדעת על היריבה המאתגרת והמסקרנת שלנו

מכבי תפגוש ביום רביעי את גנט הבלגית, למשחק הגומלין של פלייאוף הקונפרנס ליג. אחרי הניצחון במשחק ה"ביתי" מול הבלגים, בואו נכיר את היריבה טוב יותר. 

האליפות ההיסטורית של רמי גרשון

לגנט קשרים ענפים עם ישראל. לא פחות מ-10 שחקנים ישראלים לבשו את מדיה, כולל עומרי גאנדלמן שעבר ממכבי נתניה בקיץ האחרון וכבר שיחק מולנו במשחק הראשון.

ההישג הישראלי הגדול ביותר בקבוצה שייך לרמי גרשון וקני סייף (וראינו כמה הבלגים התגעגעו אליהם), שסייעו לגנט לזכות ב-2015 לזכות באליפות היסטורית ראשונה – אשר גם נותרה היחידה עד כה. גרשון היה שחקן מרכזי ביותר במערך, והיווה מעוז בהגנה, תוך שהוא משלים 90 דקות בכל 38 משחקי הליגה. פציעה בברכו מנעה מרמי ליטול חלק בשלב הבתים בליגת האלופות בשנה המדוברת, אבל הוא החלים בזמן כדי לשחק מול וולפסבורג בשמינית הגמר. הוא אף היה דומיננטי בקמפיין המוצלח של גנט בליגה האירופית ב-2016/17, בו העפילה הקבוצה לשמינית הגמר על חשבון טוטנהאם, והאוהדים זוכרים את הקדנציה שלו לטובה.

בחלוף שנתיים, חזר גרשון לישראל, חתם במכבי חיפה, ומאז הוא איתנו. שחקן שהלך בזמנו בכיוון השני הוא שלומי ארבייטמן, שעבר ממכבי חיפה לגנט ב-2010 ובילה בה 3 שנים, חלקן בהשאלות לקבוצות בלגיות נוספות.

 

התמודדה מול מכבי תל אביב בשלב הבתים

זו תהיה התמודדות שניה של גנט מול יריבה ישראלית העונה, לאחר שהוגרלה מול מכבי תל אביב בשלב הבתים בקונפרנס ליג. במשחק הביתי ניצחו הבלגים את הצהובים 0:2 באוקטובר. בשבוע שעבר, גברה עליהם מכבי תל אביב 1:3 במשחק "ביתי" בסרביה, סיימה במקום הראשון על חשבונם ועלתה ישירות לשמינית הגמר, בעוד גנט נדרשת לעבור שלב נוסף בנסיון להגיע לשם. מטרתנו היא למנוע זאת ממנה.

 

מאמן ותיק ומוערך בקדנציה שניה

היין ואנהאזברוק בן ה-59 הוא מאמן אהוד ומוערך במועדון. הוא זה שהיה חתום על האליפות הסנסציונית ב-2015, ועל כן נחשב באופן טבעי לממאן המוצלח ביותר בתולדות הקבוצה. ההרפתקה באנדרלכט היתה טובה הרבה פחות עבורו, ובדצמבר 2020 הוא חזר לגנט. בינתיים, הקדנציה השניה לא עלתה גנט לפלייאוף אליפות בבלגיה, אבל תמיד העפילה לאירופה והשיגה תוצאות חיוביות. בעונה שעברה, היא עלתה לרבע גמר קונפרנס ליג, שם הודחה בידי ווסטהאם – וזו מטרת המינימום שלה במפעל גם העונה. כאמור, תפקידנו הוא למנוע זאת ממנה.

 

חוליית התקפה מסוכנת

בסגל גנט כשרונות התקפיים רבים. הוגו קייפרס היה לך השערים של הליגה הבלגית בעונה שעברה עם 27 כיבושים, והעונה הספיק לכבוש 10 פעמים בקונפרנס ליג, אם לוקחים בחשבון את שלבי המוקדמות. גיפט אורבן הניגרי, שהוחתם בינואר מסטאבק הנורבגית תמורת 3.5 מיליון יורו, הפך ללהיט ענק ומתוקשר ברחבי אירופה כולה בסיבוב השני של העונה שעברה. הוא כבש אז  15 שערים ב-16 משחקים בליגה הבלגית, הוסיף 5 שערים ב-6 משחקים בקונפרנס ליג כולל שלושער תוך 5 דקות לרשת איסטנבול בשאקשהיר בטורקיה, והיה מבוקש בקיץ על ידי מועדונים אנגלים רבים. העונה חלה נסיגה מסוימת ביכולתו, אבל הוא עדיין הבקיע 9 שערים בקונפרנס ליג כולל המוקדמות, ועיתונאים בלגים סבורים כי גנט עשויה למכור אותו במחיר גבוה בקיץ הקרוב בגיל 21. בנווסף, נמצא בסגל גם טאריק טיסודאלי, הולנדי שמייצג את נבחרת מרוקו. הוא הבקיע פעמיים מול מכבי תל אביב באוקטובר, ותרם 5 שערים בקונפרנס ליג עד כה.

 

איצטדיון חדיש

גנט מקיימת את משחקי הבית בגלאמקו ארנה. מדובר באיצטדיון חדיש שנבנה ב-2013 בהשקעה של 80  מיליון יורו, ומכיל 20 אלף מקומות. הוא נחשב לאחד האיצטדיונים האיכותיים ביותר בבלגיה, והאווירה במשחקיה של גנט ביתית וחמה.