סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער
ראשון , 21/04/2024

סיכום משחקי סופ"ש במחלקת הנוער

היסטוריון המועדון יצחק הברמן מסכם את משחקי הליגה והגביע הסופ"ש במחלקת הנוער הירוקה צילום: מכבי חיפה, ג'ו הירש

השבוע האחרון התאפיין בשילוב בין משחקי הליגה לבין משחקי גביע המדינה בהם נטלו חלק ארבע קבוצות ילדים וטרום א' ולמרבה האכזבה רק קבוצה אחת, מכבי "מיכאל" חיפה העפילה לגמר הגביע והיא תצטרך לנסות ולשמור על הגביע מהיותה מחזיקת הפרס מהעונה שעברה. שלוש קבוצות נוספות נאלצו להיפרד מהמפעל והאכזרית ביותר נפלה בחלקה של קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה. זו לא השכילה לנצל פנדל שנשרק לזכותה במהלך המשחק, נגררה להארכה מול מכבי עוז תל אביב וממש לקראת סיום חלקה השני ספגה צמד שערים ונוצחה 2:0. גם מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') נכנעה 2:0 למכבי תל אביב ובאותה תוצאה אף מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') סיימה דרכה מול מכבי תל אביב.

 

כאמור, קבוצתו של רועי גוזלן  מכבי "מיכאל" חיפה שהעפילה לגמר הוכיחה שוב שאם לא היו "מפצלים" את כוחה וחלק נכבד משחקניה לא היה מוקפץ לקבוצה חדשה בנערים ג', איש לא יכול היה לה. בחצי הגמר הביסה ללא תנאי את מכבי "עמישב" פתח תקווה 1:10 כאשר בשלל השערים מתחלקים נועם גולדברג (3), אריאל דורה (2), רואי אברהם, לירוי רמלר, מיכאל כץ, מחמוד אבו-אחמד ואיתמר אוליאל.

 

בכדורגל כמו בכדורגל, האתמול חשוב פחות מאשר המחר וקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה יצאה למאבק מסקרן בוולפסון מול הפועל תל אביב ושבה ממנו עם ניצחון יוקרתי 3:4. לא השפיע על זהות האלופה כי ה"ירוקים" של עמיר נוסבאום כבר ויתרו על התואר לפני זמן רב, אבל כאשר מדובר במינימום סגנות, החיפאים לא מוותרים. משנותרו ארבעה מחזורים לסיום לחיפה תפקיד חשוב בעיצוב תמונת התחתית מאחר והיא תתמודד מול ארבע קבוצות הנאבקות על חייהן בליגה.

 

מעניין יהיה לעקוב אחר משחקה הביתי הקרוב של מכבי "עלמני" חיפה (נערים א') מול מכבי פתח תקווה הדולקת בעקבותיה. וזאת משום שהשתיים נאבקות על המקום הרביעי בו מחזיקה כעת חיפה של גיא בוגנים. עד אז ה"ירוקים" הצליחו לחבר בפעם הראשונה שלושה ניצחונות ליגה רצופים, האחרון שבהם בשבת מול הפועל ירושלים 0:2. איילון ברוך (45) וניב גבאי (55) הוכיחו שלא מגיעים אבו-גוש, מקום המשחק, רק כדי לנגב חומוס, הכדורגל החיפאי מחפש נקודות.

 

אכזבת השבת שמורה לקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה של ענבל נמני-קנפו. היריבה המארחת, הפועל תל אביב הנאבקת על תואר האליפות, נדהמה מהפתיחה הסוערת של חיפה שעלתה ליתרון משמעותי בחלוף מחצית השעה הראשונה משערים של נועם אילוק (25) וליאל נגת (31). ואז, בתוך חמש דקות במחצית השנייה ההגנה החיפאית קרסה כמגדל קלפים וספגה שלושה שערים בתוך חמש דקות (!) שחוללו את המהפך ומנעו הפתעה גדולה וחיסול סיכויי המנצחת להמשיך לחלום על התואר. המפסידה החיפאית נותרה ממוקמת רביעית ומעמדה כעת בסכנה מאחר ומכבי נתניה כבר נושפת בעורפה, מרחק נקודה בלבד.

 

מי שפתחה את העיניים ואת השער מוקדם בבוקר, קבוצת מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') לא חסה על יריבתה בית"ר חיפה והדרבי הסתיים בניצחון ירוק מוחץ 0:8, התוצאה הגבוהה ביותר שחניכיו של יורם בסר השיגו, אם לא לוקחים בחשבון את ניצחון הגביע על מעיליא (0:16). עומר קנרצ'יורק (שלושער), יונס אדנה (צמד), עילאי נתן (צמד) ושי וקסמן כבשו את השערים לקבוצתם שממשיכה להתקדם ומקווה שבששת המחזורים האחרונים תצליח להתברג למקום השני ( כרגע מספר נקודות זהה לאלה של מ.ס. אשדוד) ואולי גם להשיג את המוליכה מכבי פתח תקווה המקדימה אותה בחמש נקודות.

 

הקבוצה הצעירה יותר של נערים ג', זו שמאמן רועי גוזלן, מכבי חיפה גולדשנפלד וחלק משחקניה נטלו חלק בחצי הגמר המוצלח בילדים א', אינה מוותרת על רכישת ניסיון בדרג 1 וגברה במשחק חוץ על שמשון תל אביב 0:2. שני שחקנים מחליפים, רועי טננבאום ואורי אדמן הכריעו את גורל המשחק בשלהי המשחק.

 

קבוצת נערים א' מהאקדמיה מכבי "שמעון" חיפה נוצחה באמצע השבוע במגרשה במעגן מיכאל על ידי הפועל בני אעיבלין 4:1 (שער הכבוד יואב אברהם) והיום (ראשון) השלימה משחק נוסף שהסתיים אף הוא בהפסד חוץ 3:2 לקבוצתו של אמיר באר.

 

מי שממשיכה להרשים, יחסית לניסיונה בחברת "גדולים ומנוסים" ממנה, מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב' מהאקדמיה). שחקניו של ירון שיש סוגרים רצף בן חמישה משחקים ללא הפסד (ארבעה ניצחונות ותיקו) כאשר בסוף השבוע ניצחו בביתם את הפועל מטה אשר 0:3. גם בסיבוב הראשון חיפה ניצחה בחוץ 2:4. דולב צור כבש צמד שערים, הראשון בדקה השנייה ובדקה ה-28 דייק בפנדל, את השלישי כבש שחר אהרוני שלגביו מדובר ב"סגירת מעגל" מאחר והוא הכדורגלן הראשון שכבש השנה שער לזכות קבוצתו, במחזור השני בהפסד לאל-אהלי.

 

תוצאות נוספות:

ילדים א': הפועל חיפה- מכבי "מיכאל" חיפה 2:3

ילדים ג': מכבי פתח תקווה- מכבי "עודד" חיפה 2:6

ילדים ב': מ.כ. קריית חיים- מכבי חיפה גולדשנפלד 1:4

טרום א': מכבי "ישעיהו" חיפה- מ.ס. באר שבע 0:11

טרום א': מ.כ. קריית חיים- מכבי "יואל" חיפה 2:2