מכבי חיפה - האתר הרשמי | הקבוצה | לוח משחקים | 23/12/2000 - מכבי חיפה מול מכבי תל אביב
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת העל, מחזור 18 , 23/12/2000 , קרית אליעזר
14,000 צופים |  שופט: דני קורן
מכבי חיפה
0-0
מכבי תל אביב

מהלך המשחק

חילוף - וואליד באדיר מחליף את רדוסלאב מיכאלסקי
חילוף - רפי כהן מחליף את יניב קטן
חילוף - ראובן עטר מחליף את אלון חרזי
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
מחצית
סיום
המשחק
65
חילוף - מכבי חיפה
ראובן עטר מחליף את אלון חרזי
59
חילוף - מכבי חיפה
רפי כהן מחליף את יניב קטן
23
חילוף - מכבי חיפה
וואליד באדיר מחליף את רדוסלאב מיכאלסקי
0
כרטיס צהוב - אלון חרזי
0
כרטיס צהוב - אנדריי אוסטרובסקי

הרכבים

הרכב פותח

5-4-1
ניר דוידוביץ
אלון חרזי
אריק בנדו
אדורם קייסי
אנדריי אוסטרובסקי
אבישי ז'אנו
רדוסלאב מיכאלסקי
יוסי בניון
יניב קטן
ננאד פרלייה
סרגיי קלשצ'נקו

מחליפים

וואליד באדיר (קשר)
23
ראובן עטר (קשר)
65
רפי כהן (חלוץ)
59

מאמן

אברהם גרנט
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 23/12/2000

מלחמת המכבים הסתיימה רק בנס תל-אביבי





ט1


מכבי תל-אביב הייתה היחידה באצטדיון קריית-אליעזר שהזכירה במשהו את מלחמת החשמונאים ואת נס פך השמן. הנקודה שה"צהובים" נטלו עמם מהווה נס של ממש, ואלמלא יכולת נפלאה שגילה ה"מתתיהו" שלהם, השוער לירן שטראובר, היו סופגים מנת שערים לא מבוטלת.

חניכיו של ניר לוין לא באו לשחק כדורגל. הם הוכנו למלחמה כדי לזכות בכותרות ובכך הצליחו מעל המשוער. מנגד, החיפנים סייעו להם במשחק בינוני, לא מדויק וחסר מחץ.
המסורת של משחקים קשוחים בין שתי היריבות נשמרה גם הפעם. שערים, כאמור, לא היו אבל שטראובר היה, ועוד איך היה. גם הוא המשיך מסורת ארוכה מאד של הפגנת יכולת שיא דווקא מול מכבי חיפה, ולא חשוב אם הוא במכבי תל-אביב או בקבוצתו הקודמת, הפועל ירושלים.

בדקה השביעית ניסיון חיפני ראשון לשבור את קו ההגנה המעובה של האורחים. בניון הקשית ליניב קטן שנגח מקרוב לידי שטראובר. כעבור דקה מסירה נפלאה של פראליה לקלשצ`נקו שהצליח להעביר את הכדור מעל שטראובר, אך כדורו נחת על גג השער. בדקה ה-23 נאלץ מיכאלסקי לנטוש את המגרש עקב פציעה ואת מקומו מילא וואליד באדיר.

בדקה ה-26 צהוב משמעותי לבלם מכבי חיפה, אנדריי אוסטרובסקי שייאלצו לראות את ה"דרבי" בעוד שבועיים מהיציע. חלפו ארבע דקות ובניון נשלח על ידי בנאדו מול השער ללא תוצאות. הדקה ה-38 הקפיצה את היציעים. בניון הגביה כדור למרכז הרחבה, באדיר הסתער עליו ובמקום לבעוט ישירות, התקדם צעד נוסף ואז כבר היה במקום שטראובר כדי להציל שער בטוח. השוער לא הספיק לנוח ולא חלפו 60 שניות כדי שיזנק בצורה וירטואוזית ויהדוף לקרן נגיחה מאיימת מראשו של קלשצ`נקו.


ט2


רק בדקה ה-49 נגע השוער החיפני לראשונה בכדור אחרי שדגו בעט מרחוק והוא קלט. דקה 52. בעיטת עונשין , בניון מסובב כדור ושטראובר מתעופף והודף שוב. גיא צרפתי האורח היה הראשון לסכן את שער דוידוביץ (דקה 57) שעה ששיגר "טיל מונחה" שפגע בפניו של דוידוביץ המזנק, אך גם כך קורן שרק לנבדל. שתי דקות אחר-כך פראליה הרים מימין ובאדיר בנגיחת ראש מדוייקת לריצפת השער מצא שוב את השוער מזנק והודף.

ההזדמנות הטובה של תל-אביב הגיעה (דקה 60) כאשר החלוץ ההונגרי, הורבט, נגח לחוץ מול שער חשוף. גם בדקה ה- 71 ניצל שער חיפה מספיגה כאשר קובי רפואה ניצב חופשי מול דוידוביץ ובעט לחוץ.

חיפה ניסתה להכריע את המשחק. כניסתו של עטר הגבירה את הלחץ. באחת ההתקפות, דקה 73, הגביה לבניון שבעט בעיטת יעף אל מתחת למשקוף אלא שגם הפעם שטראובר זינק והדף לקרן. לעטר הייתה הזדמנות לכבוש בתוספת חמש הדקות. כדור העונשין שבעט מטווח 18 מ` עשה דרכו לחיבור הקורה התחתונה אבל בפעם המי יודע כמה, שטראובר זינק והדף. כך הפסידה מכבי חיפה בפעם הראשונה העונה, שתי נקודות לקבוצה מהחלק התחתון של הטבלה ולא לאחת משתי הדולקות אחריה.

הרכב מכבי תל-אביב: לירן שטראובר, ג`וג`ז ודז`ינסקי, גדי ברומר, טל טויאש, דדי בן-דיין, טל בנין (הוחלף ע"י גיא צרפתי בדקה 45), אבי נמני, אייל שן, ברוך דגו, פרנץ הורבט (הוחלף ע"י קובי רפואה בדקה 69), אלי ביטון (הוחלף ע"י אנדריי טיחונוב בדקה 83).

אלבום תמונות