סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 21/02/2016

סיכום השבת במחלקת הנוער

מחלקת הנוער הירוקה סוגרת שבת ברגשות מעורבים. צילום: אתר רשמי מכבי חיפה (ג'ו הירש)

סוף-סוף נראו חיוכים על פניהם של שחקני קבוצת מכבי "יואל" חיפה (נערים א') שלא הצליחו לנצח בחודש האחרון קבוצות נחותות ממנה. גם במחצית הראשונה הלך קשה לחניכיו של אורי גוטמן. אמנם שניר טליאס הצליח לכבוש ראשון (20) אולם האורחים מבית"ר טוברוק הממוקמים בתחתית חוללו מהפך, הצליחו לאזן (39) ולעלות ליתרון מפתיע חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה. זה כבר היה יותר מדי עבור החיפנים שהתעשתו, לחצו על דוושת המאמץ והפיקו ארבעה שערים בהפרש זמנים קצר: גיורגי דרסיליה (57) השווה, אלון דה-קסטרו החזיר את ההובלה (64), דולב בורה לא המתין הרבה (68) ורוי שוחט קינח בשער בכורה- 2:5 שהשאיר את החיפנים במקום הרביעי בפער שמונה נקודות מהמוליכה הפועל תל אביב.

ארבעה ימים הפכפכים עברו על קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית. באמצע השבוע הגיעו למשחק השלמה בקריית חיים מול המוליכה הפועל חיפה והוליכו 0:1 מרגלי גיל חדד (37). אלא שהמארחים זקוקים לנקודות כדי לחזור לליגת העל בגיל זה אחרי נשירה היסטורית , והם השוו כעבור דקה ובמחצית השנייה ארע דבר מוזר להגנת " שמעון". הגנת קבוצתו של אביב קנפו התפרקה לרסיסים בתוך חמש דקות בהן ספגה ארבעה שערים (!!) והתבוסה הושלמה 5:1 למרות ששחקן הפועל הורחק בדקה ה-67. עם ההרגשה הזאת עלו השחקנים למשחק ביתי מול הפועל עפולה שחשפה את מחדלי ההגנה בסיבוב הראשון (4:3) והפעם ניצחון מוחץ לשחקני נהלל 1:4. אמנם, עדיין מקום חמישי אבל לפעמים ההרגשה חשובה לא פחות.

חשיבות עצמה התלוותה ל"משחק העונה" בין מכבי "יהויכים" חיפה למכבי מנתניה על פסגת הליגה הארצית (צפון) לנערים ב'. את הרקע למפגש הצמרת הכינה קבוצתו של אברהם אבוקרט ארבעה ימים לפני מפגש הצמרת עת הרעישה במשחק השלמה את שערה של מ.ס.נשר 0:8 ופתחה פער מבטיח בין חמש נקודות. ב"מבול" כבשו מאור לוי ועמית מור צמדי שערים, שאדי מסארווה, תומר חזן, גיא דהן ומיכאל אשכנזי השלימו. הפער בצמרת הכניס ביטחון במוליכה הגאה שעלתה ליתרון משער של מאור לוי (48) שנמחק כעבור 17 דקות. תוצאת התיקו שרתה היטב את הפועל רעננה שנדחפה בין השתיים וכעת צמרת הטבלה נראית כך: "יהויכים עם 46 נקודות, רעננה (43) ומכבי נתניה (41). רעננה עדיין צריכה להגיע למשחק גומלין בשלהי העונה ובחיפה, שהפסידה בנתניה וברעננה בתוצאה זהה (1:0) ינסו לברוח מוקדם יותר.

גם קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד הייתה עסוקה השבוע מעל לראש. באמצע השבוע נחת רוח לקבוצתו של אריק מלכה שגברה במשחק ביתי דחוי על הפועל ניר רמת השרון 1:2 שהבריח אותה כמעט סופית מאימת האפשרות לרדת מהליגה הארצית (דרום). האיש החם ביותר בקבוצה הוא כעת מג'די אבו-טפלא שבמשחק שני ברציפות כבש צמד (58,15) וביטל פיגור מוקדם של האורחים. אבו-טפלא לא עצר גם בשבת במשחק החוץ בבית וגן מול בית"ר ירושלים והבקיע פעמיים נוספות אלא ששעריו לא הספיקו וקבוצתו נוצחה 4:2. שער בדקה ה-13 העלה את בית"ר ליתרון שהוכפל מיד בדקת הפתיחה במחצית השנייה (41), אבו-טפלא צימק בחלוף דקה אולם הירושלמים כבשו בשלישית (74) ולא ידעו שיש להם עסק עם חלוץ מוכשר שצימק. רק בתוספת הזמן נקבעה תוצאת המשחק.

סיפור השבת שייך לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה שלא הפסידה העונה בכלל- 14 משחקי ליגה ושלושה משחקי גביע. מסתבר שבכל מסע מופלא קיימות מהמורות ואחת כזאת ציפתה לקבוצתו של גיל לבנדה באם המושבות. גם בסיבוב הראשון החיפנים התקשו לכבוש מול מכבי פתח תקווה (0:0), גם הפעם לא מצאו את הרשת והמקומיים ניצחו 0:3 חלק כדי לגרום לצפיפות גדולה יותר בצמרת. המחצית הראשונה הייתה בעוכרי חיפה שספגה בדקות 12 ו-22 ושער נוסף בפתיחת המחצית השנייה (45). המצב בפסגה: מכבי "מקס" חיפה עם 41 נקודות, למכבי תל אביב 39 ולמכבי פתח תקווה 37. כעת ייאלצו החיפנים להישאר מרוכזים כי הכל תלוי ברגליהם ואין יותר "משחקי עונה" כי סיימו את העימותים הישירים מול שתי המדורגות תחתיה.

זמנים טובים במכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג'). כשהקבוצה לא מנצחת, הגבות מורמות. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו כבר ראתה בעיני רוחה ניצחון כפול על הפועל ראשון לציון אותה ניצחה בחוץ בסיבוב הראשון (2:4). צמד שערים מהיר של סהר אוחיון (8) עם שער בכורה ואייל פארס (18) כמעט ולא השאירו מקום לדמיון מי תהא המנצחת. האורחים צימקו בפנדל (30) וחזרו למשחק עם שער שוויון (57) שגרם לאכזבה בנהלל, למרות שנותרה במקום החמישי המכובד במחוז המרכז.

שבועות על גבי שבועות חלמו בקבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') על "משחק העונה" בינה, הסגנית לבין המוליכה מכבי נתניה. הציפיות נבעו מהרצון להנחיל לנתניה את הפסד הבכורה שלה ובכך לצמצם את פער הנקודות מחמש לשתיים. מאמן חיפה, יורם בסר ידע שניתן לסמוך על הגנת קבוצתו האיתנה שספגה עד השבת 5 שערים בלבד וגם הבצורת בחלק הקדמי שהניבה 6 שערים בלבד בחודש האחרון לא הדאיגה. גם בנתניה בנו על ההגנה שספגה שער אחד יותר מחיפה וטבעי היה שהמשחק הזה לא יוליד שערים רבים. בפרט כשחיפה החטיאה מספר הזדמנויות וכשנראה היה שאפס-אפס יהלום את המעמד האורחים כבשו שער יקר לקראת הסיום (67) ואם לא יקרה נס, זה יהפוך לשער אליפות. כי כעת נוצר פער עצום של שמונה נקודות, כמעט בלתי מחיק לאור דהירת שחקני נתניה. חיפה תצטרך להתאמץ ולהצליח יותר בגביע.

מנפלאות הכדורגל. את שערו הראשון והיחיד הבקיע רוי קטרי, שחקן מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') בסיבוב הראשון והוא הפך לשער ניצחון ביתי מול בני יהודה (0:1). גם במשחק הגומלין בשכונת התקווה שב קטרי והבקיע אך הפעם שערו היה רק שער כבוד בהפסד החוץ לקבוצתו של הראל סלע 2:1. המארחים הוליכו 0:1 (דקה 28), שחקן נהלל השווה אחרי עשר דקות ושער ההפסד (50) לא הזיז את המפסידה ממקומה התשיעי.

מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') עשתה קולות של חזרה לכושרה הרגיל, אחרי שני הפסדים רצופים ובמשחק חוץ מול הפועל מטה-אשר שבה וניצחה את המארחים 0:5 , ההפרש שהושג גם בפתיחת העונה (2:7). הרווח היחיד  לקבוצתו של רפי כהן, אחרי שנודע לה שהיתרון מהמוליכה מכבי תל אביב (7 נקודות) נותר בעינו- העפלה למקום השני אחרי שמכבי פתח תקווה הפסידה במפתיע בהרצליה.

במשחק אחר בשכבת גיל זו הצליחה מכבי חיפה גולדשנפלד (מקום 12)  אותה מאמן ליעד לבנסולד, להפתיע בבית את הפועל רמת גן (5) ולסיים בתיקו 2:2.

את השבת החמצמצה הצליחה להמתיק מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') ששבה מ"משחק עונה" קשה ביותר בנתניה בה ניצחה את בית"ר טוברוק 3:4. ערב המשחק השתיים היו צמודות כתאומות סיאם, 36 נקודות לכל אחת ולמארחים היה חלום לנצח את קבוצתו של משה שושן כפי שעשו ב"קצף" (1:7). אלא שלחיפנים היו תוכניות חדשות והניצחון פתח הפרש בן שתי נקודות מנתנייתית אחרת, מכבי, שניצלה את הפסד טוברוק כדי לתקוע טריז בין הירוקים (39 נקודות ו-161 שערי זכות) לטוברוק (36). למכבי נתניה שתי נקודות פחות מאשר לחיפה שהשלימה 11 ניצחונות ליגה רצופים.

ואם מכבי נתניה מוזכרת, בקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן אהרן) נזכרו בה בשבת האחרונה. כי זאת הקבוצה היחידה שהצליחה לנצח את הקבוצה בהפרש הגבוה בעשרה שערים במחזור הפתיחה כאשר שחקני נהלל עדיין התגבשו (2:14). והנה השבת לא הצליחו המכבים לכבוש יותר משער אחד בעין המפרץ ונוצחו 11:1 על ידי הפועל מטה אשר.

הגענו לקבוצות טרום א' שסיפקו השבוע מכסת שערים מכובדת. מכבי "ישעיהו" חיפה שומרת בינתיים על מקומה השני ועוקבת אחרי הפועל רעננה ממרחק נקודה. קבוצתו של בני הרשקוביץ ניצחה את מ.ס.נשר 6:20 ובמכבי חיפה גולדשנפלד הניחו בצד את שתי תוצאות התיקו האחרונות וקבוצתו של שמעון הרוש ניצחה בביתה את מכבי עמק חפר 5:19. זאת כמות השערים הגבוהה ביותר שהמנחת כבשה העונה.

אתר רשמי מכבי חיפה (ג'ו הירש)