רנה מולנסטיין ולוחמי האש
EN threads facebook youtube instagram tiktok
רנה מולנסטיין ולוחמי האש
רביעי , 30/11/2016

רנה מולנסטיין ולוחמי האש

הם הצילו לו את הבית, הוא הגיע להודות להם. מאמן הירוקים פגש את כבאי מחוז חיפה. (צילום: האתר הרשמי)

שבוע לא פשוט עבר על העיר חיפה ותושבי העיר. עם שוך השריפה הפרועה שהשתוללה ברחבי הארץ ובפרט בחיפה גם אלו מאתנו שאינם חיפאים, הרגישו את השפעתה, שריפה שכילתה דונמים רבים מיערות ישראל, ופגעה בביתם ורכושם של לא מעט מאזרחי המדינה. כידוע, לא רק שהאש לא פסחה על חיפה, אלא שכאן היא פגעה בצורה הקשה ביותר, כאשר הותירה אחריה מעל 600 משפחות שבתיהם ניזוקו וכ-60,000 תושבים אשר נדרשו להתפנות מבתיהם ולשוב רק למחרת.
 
מזווית הראייה שלנו, היה זה בוקר רגיל שהחל באימון במתקן האימונים "כפר גלים". כאשר החלו להגיע הדיווחים על השריפה, העשן המיתמר מאזור הכרמל כבר נראה בברור, ולא לקח הרבה זמן עד שהיקף האירוע התברר במלואו. רק שבשלב זה, כמעט וכל דרכי הגישה לכרמל כבר היו חסומות. מאמן הירוקים, רנה מולנסטיין מספר את שעבר עליו ברגעים אלו: "ברגע הראשון שראינו את העשן שעלה מאחורי ההר, לא באמת הבנו מה קורה, אבל כאשר ענן העשן גדל וגדל ובמקביל החלו להגיע הדיווחים הבנו שזה רציני."
 
תחילתה של השריפה מזווית הראייה במתחם האימונים כפר גלים. (צילום: ראובן כהן)
 
לאחר מכן, התברר כי רנה מולנסטיין הוא אחד מאותם 60,000 חיפאים שנאלצו להתפנות מביתם בשל השריפה, כאשר הרחוב בו מתגורר המאמן היה במרכז האירועים. עם שוך הלהבות, גם בשל הסיפורים האישיים של השחקנים והצוות המקצועי, ובעיקר בשל הסיפורים שהגיעו מכל רחבי העיר חיפה, המועדון החליט להעניק מחווה לאנשים שסיכנו את חייהם כדי לוודא מינימום פגיעה בנפש וברכוש, לוחמי האש.
 
בצהרי יום שלישי (29/11), משלחת איכותית מטעם המועדון הגיעה לביקור מרגש בתחנת הכיבוי המרכזית של חיפה ברחוב חלץ, על מנת להודות ולהוקיר את פעילותם של לוחמי האש של מחוז חוף. המשלחת שהייתה מורכבת ממאמן הקבוצה, רנה מולנסטיין, מנכ"ל המועדון, אסף בן דב, מנהל הקבוצה רפי אוסמו ודובר המועדון, דודו בזק, הגיעה לחבק את הכבאים ולהעניק להם שי, כרטיסים למשחק הבית הקרוב מול בית"ר ירושלים, שיערך ביום שני הקרוב (5/12). כמו כן, הוענקה מתנה סמלית נוספת – חולצת משחק רשמית עם הכיתוב "לוחמי האש" והמספר 1.
 
בפגישה המרגשת עם לוחמי האש, ובין השאר עם מפקד המחוז, טפסר אריה רגב, ומפקד תחנה אזורית חיפה, טפסר אברהם תמרי, ערכו לוחמי האש סיור מיוחד למאמן הירוקים אשר כלל עלייה על המנוף ותצפית מגובה רב על כל מרחב התחנה.
 
מולנסטיין עם לוחמי האש על מנוף הכיבוי. (צילום: האתר רשמי)
 
בעת המפגש אמר מולנסטיין ללוחמי האש: "כאשר רואים איך הגבתם לאירוע, לצד הסיכון הגדול הכרוך בעבודתכם, איך התמודדתם עם האש והכלתם אותה, זה פשוט היה פנטסטי. מגיע לכם הרבה קרדיט על כך. מה שעשיתם משמעותי לא רק עבורי ועבור מכבי חיפה, אלא עבור כל תושבי חיפה. עשיתם עבודה נהדרת ומגיעה לכם תודה רבה!" עוד הוסיף המאמן: "יש הרבה דמיון בין לוחמי האש לקבוצת כדורגל, בשני המקרים חייבים לבוא ל"קרב" עם תכנית ברורה וכל אחד צריך לדעת מה בדיוק הוא עושה. ההבדל הגדול היחיד הוא שאנחנו מגיעים למשחק על מנת להרוויח 3 נקודות, ואתם מגיעים כדי להציל חיים ורכוש. אמרתי לשחקנים שאם ננהג כמו לוחמי האש ונהיה מאוחדים, יהיה מאוד קשה לגבור עלינו, כך שלמדנו מכם מסר מאוד חשוב."
 
לגבי המחווה, הסביר המאמן: "כאשר חשבנו על זה, החלטנו במועדון שאנחנו חייבים לעשות משהו כדי להראות את הערכתנו לכל הגברים והנשים אשר סיכנו את חייהם בתנאים כל כך מאתגרים. אנחנו יודעים מה המשמעות עבור העיר חיפה וברגעים כאלה כולם מתאחדים ויוצאים מחוזקים. היה חשוב לנו לתת להם מתנה סמלית, ולהזמין אותם למשחק ביום שני."
 
לא רק מאמן. רנה מולנסטיין. (צילום: האתר הרשמי)