מכבי "שמואל" חיפה מפסידה לבורוסיה דורטמונד
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי "שמואל" חיפה מפסידה לבורוסיה דורטמונד
שלישי , 07/02/2017

מכבי "שמואל" חיפה מפסידה לבורוסיה דורטמונד

הירוקים הצעירים התמודדו מול קבוצת הנוער של בורוסיה דורטמונד במסגרת שלב הנוק-אאוט של ליגת האלופות לנוער. שער של יולין שוורמן (60'), קבע את תוצאת המשחק. צילום: האתר הרשמי (ראובן כהן)

חניכיו של איתי מרדכי, הגיעו הערב לסמי עופר וקיוו להמשיך את המסע ההיסטורי במסגרת ליגת האלופות לנוער, כאשר המשוכה הייתה מהמתאגרות ביותר, קבוצת הנוער של בורוסיה דוטמונד. גם הקהל הירוק הגיע בהמוניו כאשר 10,124, צופים נכחו באצטדיון והעניקו אווירה מדהימה. נתון מדהים ללא ספק, ועל פי אנשי אופ"א מדובר באחד מהמשחקים הנצפים ביותר במשחקי נוער במסגרות אירופאיות.

משחק היסטורי של הירוקים בליגת האלופות לנוער. (האתר הרשמי, ראובן כהן)

מהלך המשחק:

הירוקים נכנסו טוב למשחק וכבר בדקה ה-8', עמית זנטי, ניסה בבעיטה מחוץ לרחבה שהלכה מעט גבוה. דקה לאחר מכן, גיא דהן קיבל כדור טוב בתוך הרחבה אבל ההגנה של דורטמונד הצליחה להרחיק את הסכנה. בדקה ה-12', חיפה הייתה קרובה מאוד לעלות ליתרון, ים כהן מצא עצמו לבד מול השוער, אבל הקשר ניצה להקפיץ ובנסן הצליח להדוף את הכדור. דקה 23', הזדמנות נוספת של זנטי. החלוץ הצעיר, השתלט על כדור בחצי המגרש של היריבה, התקדם מעט ומקצה הרחבה בעט כדור שטוח שלא מצא את המסגרת. האורחים הצליחו להגיע למצב הראשון בדקה ה-29', כאשר אמנידו ניסה בבעיטה חזקה מטווח של כ-20' מטרים ומצא את רועי פוקס מוכן. 

בדקה ה-48', בעיטה חופשית של לארסן הלכה מעל לשער של פוקס. בדקה ה-60', דורטמונד הצליחה לעלות ליתרון לאחר שיולין שוורמן שלח כדור חזק מקצה הרחבה שנעצרה ברשת של פוקס. שתי דקות מאוחר יותר, איתי מרדכי ביצע את החילוף הראשון כאשר הוציא את גיא דהן והכניס את איאס עראף. בדקה ה-65', ואיאס כמעט קנה את עולמו, הקשר שרק נכנס קיבל כדור ומטווח של כ-17 מטרים, שלח כדור שטוח שאילץ את בנסן למתוח את איבריו ולהדוף לקרן. דקה לאחר מכן, יונתן לוי היה קרוב גם כן כאשר נגח מתוך הרחבה כדור שנהדף שוב ע"י בנסן. בדקה ה-79', הירוקים ערכו חילוף נוסף כשעמית זנטי פינה את מקומו לטובת גל קתבי. בדקה ה-86', המאמן הירוק, הכניס את ליעד מורדכי במקומו של ים כהן. עד לסיום, התוצאה נשמרה והירוקים אמנם נפרדו מהמפעל אבל בהחלט יכולים להתנחם בכך שהציגו משחק טוב ורק יכולת טובה של שוער הקבוצה האורחת מנע מהמשחק להסתיים בתוצאה אחרת. 

הרכבים:

מכבי "שמואל" חיפה: רועי פוקס, עופרי ארד, יונתן לוי, אדם אבו ג'אנב, יהב גורפינקל, איתן וולבלום, מוחמד אבו פאני, ים כהן, גיא דהן, עמית זנטי ומוחמד עוואד.

כן שותפו: איאס עראף, גל קתבי, ליעד מורדכי. 

בורוסיה דורטמונד: אייקה בנסן, יוליאן שוורמן, אמוס פיפר, לוקה קיליאן, דומיניק וונר, דזניס בורניץ', טים סצ'למן, ג'אנו בקסמן, ברון לארסן, יואל אילמה ואטיאן אמנידו.

כן שותפו: אלכסנדר לאוקארט, גבריאל קיירמטנג.

ים כהן, היה קרוב לעלות את הירוקים ליתרון (האתר הרשמי)

מוחמד עוואד במהלך המשחק (האתר הרשמי, ראובן כהן)

יונתן כהן. הזדמנות טובה לבלם הצעיר (האתר הרשמי, ראובן כהן)

עמית זנטי. היה קרוב להשוות את התוצאה (האתר הרשמי, ראובן כהן)

רועי פוקס (האתר הרשמי, ראובן כהן)