סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 12/02/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבוע לא מלהיב לקבוצות הנערים שהפסידו נקודות ולמרות הכול ממשיכים להיאבק בצמרת (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

שבוע הפכפך עבר על קבוצות הנערים, בכיוון הפחות נעים. מכבי "יואל" חיפה שהתקרבה עד מרחק שתי נקודות מהפסגה יצאה באמצע השבוע למשחק קשה מול מכבי פתח תקווה וחזרה ממנו בשן ועין. אמנם, שאדי מסארווה הזדרז לכבוש בדקה ה-12 וכשנדמה היה שה"ירוקים" של אברהם אבוקרט יצליחו לשוב מאם המושבות עם מלוא הנקודות התרחשו דברים. כי אם מוליכים בפתח תקווה בהפרש שער נזיל, קורים דברים. מוחמד כנעאן הורחק (73) והמארחים קפצו על המציאה והשוו כעבור ארבע דקות. גם נקודה במגרש הסינטטי של המארחים נראתה מספיקה אולם עמוק בתוספת הזמן חיפה ספגה את השני ששם קץ לשרשרת של שישה ניצחונות רצופים. ההפרש ממכבי תל אביב צמח לחמש נקודות, ערב משחק חוץ שני ברציפות מול הפועל באר שבע. גם הפעם נראה כרטיס אדום, לשם שינוי נשלף לעבר שחקן מקומי (35) וגם מול עשרה לא הצליחה חיפה לטייל. רק בדקה ה-74 התכבד אלון דרעי בשער הניצחון, שערו הראשון העונה שהעלה צפונה את מלוא הנקודות. כעת נותר פער חמש הנקודות ונשאר ראש חץ משולש הכולל את מכבי תל אביב (47 נקודות), מכבי "יואל" חיפה (42) כמו למכבי פתח תקווה במקום השלישי.

שמח מעט יותר במכבי "שמעון" חיפה ( נערים א' , ארצית) של אריק מלכה. לפני שבוע העפילה לראשונה לראש הטבלה וכבר בשבת היה עליה להוכיח שהיא ראויה למקומה. היריבה, הפועל נצרת עילית שקיזזה שתי נקודות מקבוצתו של אריק מלכה בסיבוב הראשון (2:2) לא הצליחה הפעם לעצור את התקפת שחקני נהלל ובסיום 3:5 מקומי שסגר שרשרת של תריסר ניצחונות ליגה ברציפות (!!). גם ללא בדיקת רופא ניתן לקבוע נחרצות שלמור סוברנו אלרגיה גבוהה ורגישות לרשת נצרת עילית. במשחק הקודם כבש את צמד השערים, הפעם הוסיף לחשבונית מע"מ והשלים שלושער, השני העונה בקבוצה. הראשון שעשה זאת, מג'די אבו-טפלא הסתפק הפעם בשער והוא כבש בכל משחק בחודש האחרון ואילו נדב מוסנקו השלים את החמישייה עם שער חמישי אישי. בטבלה אין שינוי: "שמעון" ראשונה, הפועל חיפה סגנית ולשתיים 41 נקודות.

רגשות מעורבים בקבוצות נערים ב'. מכבי חיפה גולדשנפלד קצף שנוצחה בגביע המדינה לפני שבוע חיפשה קבוצה עליה תוכל לשפוך את זעמה. הפועל רהט שלא ניצחה העונה ארחה את החיפנים של ערן ססי והובסה 7:0 כאשר במלאכת הכיבוש נוטלים חלק שלושה שחקנים עם צמדי שערים, סוף פודגוראנו (4 בפנדל, 78), איברהים ג'ואברה (60,53), אוריאל אלביליה (79,37) וליאור טימוטי (26). הניצחון משאיר את תמונת הצמרת זהה לערב המחזור: מכבי תל אביב (48), מכבי פתח תקווה (47) ומכבי חיפה (44). כפי שזה נראה כעת, שלוש אלה יאיישו בסיום העונה את שלושת המקומות הראשונים וישתתפו ב"פלייאוף" בן שש קבוצות ממנו תצא האלופה.

ההפתעה המרה של השבוע הגיעה מהרצליה. למוליכה מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') ציפתה כבר ביום חמישי קבוצה מקומית מהמקום השמיני ולא נראה היה שטמונה סכנה ברגלי שחקניה. אלא שמחצית ראשונה חלשה מצד קבוצתו של אביב קנפו הורידה את שחקניו בפיגור 2:0 משערים בדקות 20 ו-27. גם פתיחת המחצית השנייה לא בישרה טובות (46) כשהרצליה כבשה את השלישי. רק בדקה ה-60 שחקני העמק חזרו לתלם ובתוך שלוש דקות פיצחו עאלם עאדל (60) ומוחמד דראוושה (63) את השער המקומי. ליותר מכך לא השכילו. הפסד בכורה ותהיות אם הקבוצה שלא ניצחה בשלושת משחקיה האחרונים (כולל גביע) במשברון זמני. למזלה במחזור הנוכחי התחרו זו נגד זו הפועל רעננה ובית"ר טוברוק, שתיים הנאבקות עימה על הפסגה. רעננה ניצחה 0:2 והעפילה לראש הטבלה עם 42 נקודות לפני "יהויכים" חיפה (41) וטוברוק (39). בכל מצב, נראה שההפסד המפתיע לא ימנע משחקני השלוחה בנהלל להשתתף בסיום העונה ב"פלייאוף" ולהימנות על שש הקבוצות הטובות בישראל בשכבת גיל זו.

50:50 בקבוצות נערים ג'. מכבי "מקס" חיפה אותה מאמן יורם בסר החמיצה הזדמנות להתקרב לצמרת הגבוהה. אחרי שישה משחקים ללא הפסד ארחה את הפועל ראשון לציון המדורגת מאחריה ודווקא ב"קצף" נוצחה 1:0 משער עצמי (67). במקום ארבע נקודות, במקרה של ניצחון, החיפנים התרחקו מרחק שבע נקודות מהראשונה.

מי ששומרת על קצב טוב, ועדיין בלתי מנוצחת היא קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שהוסיפה למאזנה הכולל כעת 12 ניצחונות שלוש נקודות וניצחון שישי ברציפות. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו ניצחה בביתה בנהלל את ניר רמת השרון 0:3 וזה משחקה החמישי ברציפות שבה הגנת הקבוצה שומרת על רשת נקייה. מוחמד רביע, ינאל עראידה ועידן ינקוביץ כבשו והשאירו את קבוצתם מרחק נקודה ממכבי נתניה (39 לעומת 38) במאבק הפרטי ביניהן על תואר האליפות.

"חצי משחק עונה" בילדים א' הסתיים באכזבה חיפנית. קבוצתו של אופיר מסיקה מכבי "מיכאל" חיפה כבר הוליכה 0:2 במשחקה הביתי מול מכבי תל אביב והחמיצה הזדמנות לשלוף שלוש נקודות ולעלות לראש הטבלה. בסיום נראו פנים חיפניות לא מרוצות כי האורחים חזרו למשחק, כבשו צמד צהוב והשאירו את הסטטוס-קוו בצמרת בעינו, כי גם הפועל תל אביב סיימה בתיקו. חיפה שלא הפסידה בשבעה משחקים רצופים מחלקת את הפסגה עם מכבי תל אביב והפועל תל אביב, לכל השלוש 23 נקודות.

מיני דרבי (ילדים א') נערך בעמק בין מכבי חיפה גולדשנפלד להפועל חיפה ובניגוד לבוגרים, קבוצתו של גולן פרל הביסה את ה"אדומים" 0:5 שהיו ונשארו מדורגים לפני המנצחים. כנראה שניצחון הגביע לפני שבוע על מכבי נתניה עשה את שלו והקבוצה בירוק שאבה ביטחון נוסף לניצחון שלישי.

בילדים ב' ניצחון ביתי למכבי "אפרים" חיפה אותה מאמן עופר קולטון על ס.כ.נס ציונה 0:4. מספר המשחקים הלא מאוזן בין חמש הראשונות אינו מאפשר תמונת מצב מלאה של הצמרת. הפועל תל אביב ראשונה ולה 27 נקודות (11 מש'), מכבי "אפרים" שנייה עם 25 (10), בית"ר ירושלים עם 24 (10), מכבי תל אביב  (23 בתשעה משחקים) והפועל באר שבע עם 23 (10משחקים).

ניצחון חוץ לילדים ב' של מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן ליעד לבנסולד. קבוצת המקום הרביעי ניצחה את מכבי הרצליה 2:3 ונותרה במקום הרביעי עם 22 נקודות אחרי מכבי תל אביב (28), מכבי נתניה (27), הפועל חדרה (24) כאשר הראשונה נהנית ממשחק עודף.

שבועות על גבי שבועות פנטזו במ.כ.נווה-יוסף להיות הקבוצה הראשונה שתקזז נקודות ממאזנה המושלם של מכבי "עודד" חיפה בילדים ג'. לפחות בנתון אחד הצליחו. קבוצתו של בני הרשקוביץ כבשה בפעם הראשונה "רק" שלושה שערים והנחמה היחידה שיכלה להעניק למארחת המפתיעה שמדורגת שנייה, שאחרי משחק הצמרת הפכה לקבוצה היחידה ש...לא הבקיעה לרשת החיפנים מבין עשר הקבוצות נגדה התמודדו. כעת פער הנקודות בין השתיים צמח לשש (30 לעומת 24) ולנווה-יוסף גם משחק עודף.

את ההפסד ניצלה כראוי קבוצת ילדים ג' של מכבי חיפה גולדשנפלד שהשתוותה לנווה-יוסף בנקודות (24) אחרי שניצחה את ניר רמת השרון 2:8. קבוצתו של שמעון הרוש הייתה זקוקה לניצחון הזה אחרי שבאמצע השבוע, במשחק השלמה, נוצחה בחוץ על ידי מכבי נתניה 9:3 ולהפסד זה יש השלכות על הסגנות, לפחות באופן זמני.

ב"דרבי" פנימי בטרום א' ארחה מכבי חיפה גולדשנפלד  (מאמנה לירן אהרן)את המוליכה, אחותה הבכירה מכבי "ישעיהו" חיפה והפסידה לה 14:6. המנוצחים רשאים להסתכל על חצי הכוס המלאה ולראות שהם הקבוצה הראשונה העונה שהצליחו לכבוש שישה שערים לרשת "ישעיהו". עד היום חמש קבוצות הסתפקו בחמישה כיבושים למשחק. קבוצתו של משה שושן ממשיכה להוליך את הטבלה עם 31 נקודות לפני הפועל רעננה (29) ומכבי נתניה (27 ומשחק פחות).

מכבי "מיכאל" חיפה (האתר הרשמי, ג'ו הירש)