סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 05/03/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

הנוער ניצח בראשון לציון ומסתער על שיא הליגה, אכזבה בנערים א', שמונה בעקבות אפס ל"שמעון" ובשאר הצלחות לנערי נהלל. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

ראשון לציון מארש. גם נציגת עיר היין נכנעה בביתה למוליכת הליגה הלאומית לנוער, מכבי "שמואל" חיפה הממשיכה לשמור על פער בן עשר נקודות מסגניתה הפועל רעננה וכל זאת ערב שני המשחקים הרצופים שיתקיימו בשבוע הבא (גביע) ובתחילת אפריל ב"משחק העונה" הסופי בהחלט ממנו תצא האלופה החדשה.

עבור החיפנים של איתי מרדכי זה היה משחק חוץ שלישי ברציפות וגם אותו בהצלחה גדולה עם ניצחון 0:2. המגרש בראשון לציון הווה לא פעם אבן נגף בפני החיפנים ומתוך 20 משחקי החוץ שלהם מול המקומיים הפסידו בחמישה וסיימו ללא הכרעה בחמישה אחרים. היום ה"ירוקים" קטפו את ניצחונם העשירי במפגש ה-40 מאז כוננה ליגת העל לנוער לפני 33 שנים. עם 56 נקודות מתוך 63 המסלול החיפני מוליך לאפשרות שהשנה יקבעו שיאים חדשים. בראש וראשונה מספר הנקודות שאלופה (בדרך) סיימה את העונה. שלוש פעמים קבוצות צברו 75 נקודות, מתוכן חיפה פעמיים ב-2002/03 עם רוני לוי וב-2009/10 כאשר המאמן הנוכחי איתי מרדכי אימן. גם לבית"ר ירושלים היו 75 נקודות (עונת 2006/07) וכעת חיפה תנסה לצבור 20 נקודות מתוך 27 כדי להציב רף צבירה חדש. מבצע קשה ביותר.

היום בראשון לציון חיפה עלתה ליתרון ראשון משער חגיגי והיסטורי שכבש המגן אדם אבו-ג'אנב (20) לו היה זה שער ראשון במדי קבוצת הנוער. את החותמת הסופית העניק מיכאל בן-ברוך (90) שנכנס בדקה ה-58 והבקיע שער שישי בליגה. הרכב חיפה: רועי פוקס, אדם אבו-ג'אנב (סהר דבח/75), עופרי ארד, גיורגי דרסיליה, יהב גורפינקל (אופק נדיר/90), מוחמד אבו-פאני, ים כהן (מחמוד ג'אבר/87), איתן וולבלום, גיא דהן (מיכאל בן-ברוך/58), ליעד מרדכי (איאס עארף/53), גל קתבי.

ניצחון נוסף לשחקניו של איתי מרדכי (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

האם הסתיים החלום ? את השאלה הזאת שאלו בצהריים שחקני מכבי "יואל" חיפה (נערים א') שהיו חייבים לנצח את מכבי תל אביב בכדי להתקרב מרחק שתי נקודות מהמוליכה שהגיעה ל"קצף" כשהיא מוכנה להסתפק בתיקו ולשמור על הסטטוס קוו. ודאי אחרי שבדקה ה-16 כבש שאדי מסארווה שער יתרון לחיפה (שערו ה-12) ונראה היה שערב פורים העיר חיפה תשמח. אלא שהמאמן אברהם אבוקרט וחניכיו היו במצב רוח מעולה תשע דקות בלבד עד שהאורחים השוו ושלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה נסתם הגולל על התקווה לצאת עם "משהו" מהמשחק. תל אביב חוללה מהפך וגם הרחקת אחד משחקניה בתוספת הזמן לא מנעה משחקניה לחגוג כאילו כבר זכו באליפות ליגת העל. עם שמונה נקודות יתרון (56 לעומת 48 של חיפה ו-47 למכבי פתח תקווה) מדובר ביותר מ"כמעט". חיפה תצטרך להשקיע הכול בזירת הגביע. רבע הגמר ממתין כבר בשבוע הבא.

אכזבה גם במחנה מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל), מסיבות שונות לחלוטין. קבוצתו של אריק מלכה המשיכה גם היום לדרוס והקורבן השבועי מ.ס.ג'וליס מתחתית הטבלה שסיפקה לשחקני העמק שיא הבקעות עונתי- 0:8 (!!). התוצאה הגבוהה מעלה תהיות כיצד הצליחה ג'וליס בסיבוב הראשון לסחוט משחקני נהלל נקודה (1:1) והתשובה טמונה כמובן ביכולת של מוליכת הליגה שהשלימה סדרה בת 15 משחקים עם 45 נקודות. תשאלו היכן האכזבה ? בעובדה שעם צוות מצוין כזה "שמעון" חיפה לא תצליח בשום מקרה להעפיל לליגת העל לנערים א' וכבר הסברתי: למועדון אחד (במקרה הזה מכבי) אין זכות לאייש שני מקומות בליגה הבכירה. חראם. בל נקדים את המאוחר, שאפו לשמינייה ובעיקר לכובש הרביעייה הראשונה מקרב שחקני נהלל, מור סוברנו יחד עם ירמוק חמאיסי, איתי ארזי, מוחמד שדידה ואליהו אברהם.

בנערים ב' הצלחה כפולה. מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" אותה מאמן ערן ססי, דילגה למקום השני אחרי שמכבי תל אביב הסתפקה בתיקו מול אשדוד. מכבי פתח תקווה, הצלע השלישית במשולש שתעפיל ככל הנראה ל"פלייאוף" בסיום העונה הגדילה את הפער מהרודפות אחריה ונהנית מיתרון בן חמש נקודות על החיפנים (51) ותל אביב (50). למיקום הסופי קיימת משמעות מאחר והראשונה זוכה לארח שני משחקים מתוך שלושת משחקיה נגד שלוש הקבוצות העולות מהליגה הארצית הצפונית. גיבור משחק היום נעדר מרשימת המבקיעים מזה עשרה משחקים ומדובר ברועי מרדכי שחילק את זמנו בין קבוצתו הנוכחית לקבוצת נערים א'. בשתי הזירות שבת ממלאכתו. היום במשחק הביתי מול הפועל רמת גן "התפוצץ" וכבש שלושער שלישי העונה בליגה (לזכותו גם רביעייה). האורחים היו מרוצים פחות כי מרדכי הבקיע כמות דומה גם במשחק הראשון בסיבוב הקודם אלא שאז החיפנים כבשו כמות כפולה.

מבחן אמיתי, לא שמשחקים אחרים קלים, הפגיש בנתניה את מכבי המקומי ואת מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) וערב המשחק היה ברור שהמארחים מהמקום הרביעי ינסו לתקוע מקל בגלגלי קבוצתו של אביב קנפו המוליכה בגאווה את הליגה וכמעט הבטיחה את השתתפותה הסופית באותו פלייאוף אותו הזכרנו למעלה. מדובר היה במבחן אופי, עוד אחד בסדרה, שנועדה לבחון את עמידות שחקני נהלל בתנאי לחץ ולמוליכה תמיד יש את ה"זכות" להיות בלחץ. גם בסיבוב הראשון נראה היה שנתניה תגנוב שתי נקודות (0:1 לנהלל) והפעם הייתה קרובה יותר.  יתרה מזאת, נתניה עלתה ליתרון מוקדם בדקה התשיעית ונכנעה בארבע דקות בתוך תוספת הזמן, התוצאה 1:1 וג'ורג' חורי שכבש גם את השער הראשון (34) קבע 1:2 דרמטי והריץ את חבריו ומאמנו לדבוקה צוהלת. חוליה נוספת במחזור ה-21 וכשנותרו תשעה מחזורים לסיום, בנהלל מפנטזים על המקום הראשון בליגה הסדירה. על הפלייאוף יהיה די זמן לחשוב. עכשיו ל"יהויכים" חיפה/נהלל 50 נקודות לפני הפועל רעננה (48) ובית"ר טוברוק (42).

בשעה שמשחקה של נערים ג' מכבי "מקס" חיפה ישוחק ביום ב' (דווח מיד לאחר המשחק כאן) ממשיכה אחותה הקטנה והלא מופרעת מכבי חיפה גולדשנפלד במסע מופלא שהספיק לסחוט כל מחמאה אפשרית. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו ידעה שהיא יוצאת למשחק חוץ מסקרן בוולפסון, מול הפועל תל אביב צפון ורק אזכור שם היריבה עלול לעורר פיק ברכיים. לא השנה. כל מה שעלה בידי המארחים התבטא בכיבוש שער כבוד בדקה ה-35 (הפועל ת"א ומכבי ת"א הן היחידות שכבשו פעמיים לרשת נהלל) בשעה שמוחמד רביע (דקה 5) ממשיך להבקיע, שבוע חמישי ברציפות, וינאל עראידה עם שער אישי שני (12) השלימו את המשימה וחזרו עם מלוא שלוש הנקודות ועם ניצחון תשיעי ברציפות (!!). גם עם רצף פנטסטי שכזה ועם התואר המחמיא של בלתי מנוצחת, שחקני העמק נותרו במקום השני בהפרש נקודה ממכבי נתניה (48 לעומת 47). מעניין עד הסוף.

קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה מכה על חטא. ויש לה סיבה טובה. קבוצתו של אופיר מסיקה נסעה 200 ק"מ במטרה לנצח את הפועל באר שבע ולנסות לכבוש את הפסגה. בפועל ניתנה לה הזדמנות פז להיצמד לתוכניתה אלא שהמארחים לא התחשבו ברצונם, כבשו שער וניצחו 0:1 בהרחיקם את החיפנים למקום החמישי למרות שהפער מהמקום הראשון נותר שתי נקודות בלבד. מכבי תל אביב ממשיכה להוביל למרות תבוסתה בנס ציונה, בתווך התברגו הפועל תל אביב (לשתיים 29 נקודות), מ.ס.אשדוד (28), ראשון לציון ו"מיכאל" חיפה (27). הפרט הפיקנטי במשחק שחיפה לא מתלהבת ממנו, לראשונה העונה לא כבשה שער זכות בליגה (בגביע קרה לה וניצחה בפנדלים).

על ניצחון החוץ של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') ניתן להסתכל כעל הפתעה מסוימת. גם משחק חוץ, גם התמודדות מול קבוצה עדיפה "על הנייר" ושתי נקודות אלה לא הפחידו את שחקניו של גולן פרל שחזרו מהשרון עם נקודות וניצחון 1:3 מצמד של מוחמד עייש (שבוע שני ברציפות) ושער עצמי, מתנת המארחת. הניצחון העלה את המנצחים למקום השמיני. עמאר וג'וליאן שלופה "בישלו" את השערים.

הפתעה בילדים ב'. מכבי "אפרים" חיפה של עופר קולטון יצאה למשחק חוץ באשקלון בהרגשה טובה ובתחושה שאפשר לשוב עם ניצחון עשירי בליגה, המציאות טפחה על פניהם. אשקלון, השמינית בליגת המרכז, לא רק שניצחה, היא גם הראשונה שפגשה שלוש פעמים את רשת חיפה שבשבוע האחרון ספגה חמישה שערים בשני משחקים והרחיקו אותה שש נקודות מהמקום הראשון. ראשונה באר שבע (35), הפועל תל אביב שנייה (33), מכבי תל אביב עם 29 ואחריה "אפרים" חיפה לה 29 נקודות ושני הפסדים.

לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שנותרו במקום החמישי גם אחרי ניצחון החוץ על בית"ר טוברוק 1:3 אין סיכוי להתברג לשני המקומות הראשונים. לא מפריע לשחקניו של ליעד לבנסולד ליהנות ולצבור נקודות, עד כה 25 כאשר למוליכות מכבי תל אביב ב' ומכבי נתניה 34 נקודות.

בפתיחת הסיבוב השני לילדים ג' ניצחון שני למכבי "עודד" חיפה על מכבי הרצליה וגם הפעם בהפרש לא קטן- 3:14. החיפנים של בני הרשקוביץ ראשונים עם 36 נקודות לפני מכבי נתניה (32) ושלישית מכבי חיפה גולדשנפלד (30) שניצחו על מכבי הרצליה ב' בהפרש זהה לתוצאה מהסיבוב הראשון בשינוי קטן. אז המנצחת כבשה שער יותר וספגה אחד יותר. הפעם קבוצתו של שמעון הרוש חגגה ניצחון תשיעי.

מגמה זהה בטרום א' לאורך כל העונה. מכבי "ישעיהו" חיפה ניצחה את הפועל הוד השרון 9:14 ותוך כדי שמעה בסיפוק שהרודפת אחריה, מכבי נתניה הפסידה ב"דרבי" לבית"ר טוברוק כך שפער הנקודות צמח לארבע נקודות כאשר לנתניה משחק חסר.

מכבי חיפה גולדשנפלד פתחה בסערה את משחק הבית מול הפועל חדרה וכבשה שלושה שערים. בהמשך קבוצתו של לירן אהרן נחלשה וספגה ארבעה שערים. ה"ירוקים" מהעמק עוד ניסו לשמור על שוויון שערים ואיזנה ל-4:4 אך כוחותיה אזלו ובסיום נכנעה 6:4 שהוליד צניחה למרתף הטבלה.

שחקני טרום א' (האתר הרשמי, ג'ו הירש)