סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 19/03/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת פורייה במחלקת הנוער: 11 ניצחונות, שישה מהם בנערים, ורק הפסד בודד. חמש קבוצות מוליכות את הליגות. צילום: האתר הרשמי, ג'ו הירש

מכירים את שורת המחץ של שלישיית הגשש החיוור המיתולוגית ששאלו : "כבר ראית את הכור בכרכור ? ". אז בכרכור אין כור וגם שחקני מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') משלוחת נהלל לא ראו שום כור. הם הגיעו למשחק חוץ מול מ.ס.פרדס חנה/כרכור וראו רק רשת. ולא פעם אחת, חמש פעמים אילצו את השוער המקומי להוציא כדורים מרשתו כדי להשאירם במקום הראשון לשבוע נוסף. חניכיו של אריק מלכה צברו ניצחון מספר 16 ברציפות (!!) כאשר בארבעת המחזורים הראשונים צברו חמש נקודות בלבד. אפילו בקנה מידה של הליגה הארצית הצפונית מדובר ברכבת אקספרס של העמק. תום סקלאבין חגג צמד ראשון העונה (30,6), מור סוברנו (38), ליאל ליברשטיין (65) ומג'די אבו-טפלא (80) עם שער ה-24 קבעו 0:5. שלוש הנקודות מקפיצות את מדד הנקודות של המוליכה ל-53 נקודות, כמו להפועל חיפה.

שמח גם בקבוצות נערים ב'. מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ארחה את הפועל באר שבע מהמקום החמישי ולא ליקקה דבש, בניגוד למשחק החד צדדי שנערך בסיבוב הקודם בבירת הנגב (0:4). קבוצתו של ערן ססי מסכמת 14 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, שלוש מהן תוצאות תיקו, שמשאירות אותה אחרי ה-1:2 הביתי מול הפועל באר שבע ( רועי מרדכי ומוחמד גדיר כבשו לחיפה, כל השערים הובקעו במחצית הראשונה) בפער חמש נקודות מהמוליכה מכבי פתח תקווה לה 59 נקודות. חיפה (54) חשה בעורפה את נשיפת מכבי תל אביב המפגרת אחריה בנקודה. השלוש כבר הבטיחו מקומן בגמר ה"פלייאוף" בסיום הליגה הסדירה.

עוד קבוצה שתשתתף בוודאות באותו גמר-על היא מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) המוליכה את ליגת הארצית הצפונית. מאמנה אביב קנפו רווה נחת מחניכיו שלא נתקלו השבת במכשול גבוה וגברו בביתם על הפועל עכו 0:3 מצמד שעריו של ג'ורג' חורי  (50,27) ושער בכורה לעבד אלעזיז (78). מאז ההפסד ה"משונה" לקבוצת התחתית מכבי הרצליה 3:2 החבר'ה של קנפו אספו את עצמם, ניצחו בארבעה משחקים רצופים וממשיכים להוליך עם 53 נקודות, בשתיים יותר מהפועל רעננה (51). הרחק מהשתיים ממוקמת בית"ר טוברוק (43).

שבוע עמוס עבר על קבוצתו של יורם בסר, נערים ג' מכבי "מקס" חיפה ששיחקה שלושה משחקים בשישה ימים. קצב של "ליגה ספרדית" שאילץ את המאמן הוותיק לחלק את דקות המשחק בין כל חניכיו. זוכרים, בשבת העפילה הקבוצה לחצי גמר הגביע אחרי שהדיחה ממנו את האלופה שבדרך, בני יהודה (0:1). מאחר ושיחקו במסגרת הגביע, משחק הליגה של הקבוצה נדחה ביומיים וביום שני ה"ירוקים" נסעו לפגוש בנווה-גולן את מכבי יפו מהתחתית. דרמה גדולה לא נרשמה במשחק זה ואם כן, היא נמשכה שמונה דקות בלבד. היפואים הפתיעו בשער בדקה השלישית, בן פרנקו השווה (11) ועד למחצית הצליח לחולל מהפך (29) כשכבש את הצמד השני שלו העונה. סתיו בנקין ביסס את היתרון (61) ומלך שערי הקבוצה, אברהם בלטה קינח (65). חלפו יומיים והקבוצה שיחקה פעם נוספת וגם לכאן מתאים ה"פעם שלישית גלידה" למרות שאכלו פעמיים קודם לכן. חיפה התחשבה ביריבתה, האחרונה בטבלה, מכבי "צו פיוס" רחובות המשחקת רק בימי חול. במקום לטרטר את האורחים הצעירים ביום שישי, הם הגיעו ביום חמישי וחזרו עם שישייה. מדובר בקבוצה שלא ניצחה עד כה וספגה הכי הרבה שערים בליגה. למרות זאת החזיקו מעמד עד הדקה ה-24 עת אברהם בלטה  כבש את שערו ה-23 ומיד אחריו כבשו בן פרנקו (37), שער שני של בלטה (42), סתיו בנקין (52) וחתם יהב פדידה בצמד (74,65) שהבקיע עד משחק זה שער בודד. האורחים זכו בסוכרייה רק בדקת הסיום. שני הניצחונות לא שינו במהותם את מצב החיפנים בטבלת מחוז המרכז. בני יהודה מוליכה בבטחה (54) לפני הפועל תל אביב (48), מכבי תל אביב (43) ומכבי "מקס" (42).

ניצחון 11 ברציפות (בסך הכול 17) לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מוליכה המאמנת ענבל נמני-קנפו לעונה חלומית ולא חשוב איך תיראה הטבלה בסיום העונה. שבעה מחזורים לסיום העונה וקבוצתה טרם טעמה טעמו המר של הפסד בכורה. נכון לעכשיו, חיפה/נהלל מוליכה את הטבלה עד שיריבתה מכבי נתניה תשלים את משחקיה. השבת צברה שלוש נקודות בקיבוץ ברקאי עת ניצחה 1:4. כבר בעשרים הדקות הראשונות סיפור ההפתעה הסתיים אחרי שתמיר בניאשווילי (3), למיר בניאשווילי (18) ומוחמד רביע (20) כבשו שלישייה. המארחים כבשו שער כבוד (31) אלא שרביע 'התעקש' על שער שני (48) וחתם את התוצאה. נוף הצמרת: ראשונה חיפה גולדשנפלד (53 נקודות מ-19 משחקים) לפני מכבי נתניה (51 ב-18 משחקים). שלישית מכבי פתח תקווה (43).

אכזבה בקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה שאיבדה שתי נקודות ביתיות להפועל ניר רמת השרון (0:0) המדורגת שבעה מקומות תחתיה. גם בסיבוב הראשון התקשתה קבוצתו של אופיר מסיקה לנצח (1:2) אבל הפעם האורחים לא נכנעו וגררו את החיפנים למשחק ללא שערים, תופעה ראשונית לעונה הנוכחית. תוצאת התיקו הורידה את חיפה למקום השישי והיא מפגרת בשבע נקודות אחרי המוליכה הפועל תל אביב לה משחק עודף (35) ואחריה מכבי תל אביב (32), מ.ס.אשדוד (31), בית"ר ירושלים (29) וחיפה (28). אחרי ההפסד בגביע נותר לחיפה לנסות ולצבור מכסימום נקודות משנותרו 14 מחזורים לסיום העונה.

סיבוב שלם המתינו במכבי חיפה גולדשנפלד להפועל מעגן מיכאל (ילדים א') בעקבות הפסד הבכורה בליגה במחזור הפתיחה. היה כדאי לחכות. האורחים ניצחו אז 0:2 וקבוצתו של גולן פרל השיבה באותו מטבע ובהפרש דומה 1:3. מבחינת מיקום המנצחת תישאר במקום השמיני ואין מקום לחגיגות. מי שחגג יום נפלא היה מוחמד עייש שכבש את שלושת השערים והוא לא היה מרשית אלמלא עזרתם ב"בישולים" של אחמד סעדי, עובל גורליק וג'וליאן שלופה.

ניצחון צפוי לקבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה אותה מאמן עופר קולטון. קבוצתו שבמקום הרביעי לא התקשתה לנצח בבית את האחרונה הפועל כפר סבא 0:3 וגם ניצחון זה לא קרב אותה לצמרת הגבוהה בה מחזיקה הפועל תל אביב עם 39 נקודות (16 משחקים) לפני הפועל באר שבע עם 35 (14) מכבי "אפרים" חיפה לה 32 (14) ומכבי תל אביב שצברה 32 נקודות (12).

לעומתה, קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד נחלה מפח נפש ביתי כשלא הצליחה לנצח את הלפני אחרונה, הפועל הרצליה וסיימה עימה בתיקו 1:1. גם בסיבוב הראשון איבדה קבוצתו של ליעד לבנסולד שתי נקודות בסיימה בתיקו 0:0 מול אותה קבוצת תחתית.

בקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה לא התלהבו במיוחד מניצחון החוץ בקריית חיים על הפועל חיפה בהפרש זעום 3:5. קבוצתו של בני הרשקוביץ, כנראה על רקע ההדחה מהגביע, יכולה להתעודד רק מהישארותה במקום הראשון עם 39 נקודות ומשחק חסר. סיבה נוספת להתרוממות הרוח, אחותה הצעירה מכבי חיפה גולדשנפלד קפצה מדרגה ומהמקום השלישי עלתה לסגנות אחרי שניצחה את הפועל כפר סבא 2:17 המהווה שיא כיבושים עונתי לקבוצתו של שמעון הרוש.

האם קבוצות טרום א' של מכבי "ישעיהו" חיפה של משה שושן והפועל חדרה "הגיעו להסכם" לפיו יכפילו את מכסת השערים במשחק הגומלין ביניהן ? הנה בסיבוב הראשון חיפה ניצחה 5:10 בחדרה וב"קצף" כבשה 20 וספגה 9. הניצחון משאיר את החיפנים במקום הראשון עם 40 נקודות עם מספר הכיבושים הגבוה בליגה.

אחרונה ולא רק חביבה, קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שהפסידה ביום שישי בקריית חיים להפועל חיפה 11:1 ולראשונה קבוצתו של לירן אהרן לא הצליחה לכבוש יותר משער אחד במשחק.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)