סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 02/04/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת מנצחת במחלקת הנוער. שלוש קבוצות העפילו לחצי הגמר, שתיים סיימו בתיקו והשאר עם כל הנקודות בכיס. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש)

שבתות כאלה נוצרות פעמים רבות במחלקת הנוער הירוקה ובכל זאת היה בה לא מעט פיקנטיות שהוסיפו תבלין. בראש וראשונה קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה (ראו ידיעה נפרדת) שהגיעה ל"משחק העונה" מול סגניתה, הפועל רעננה כצייד ביער וצרפה "קרקפת" נוספת לחגורת האליפות באופק וכעת החיפנים ניצחו את כל קבוצות הליגה הלאומית לנוער. ותל אביב ניצלה זאת לתיקו 3:3

בגלל פתיחת עונה מאוחרת והשתתפות שחקנים רבים בנבחרות השונות ייערכו גם באמצע השבוע משחקי ליגה עליהם ידווח בנפרד. כנהוג להדגיש, ילדים ובעלי חיים תמיד גונבים את ההצגה ולכן נתחיל את הסקירה בהעפלתן לחצי הגמר של שתי קבוצות המחלקה. כבר ביום שישי ערכה קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד קבלת שבת חגיגית שכמעט ו...הוציאה למאמנה גולן פרל את הנשמה והנשימה. קבוצתו שסיימה את העונה בליגה (מקום תשיעי) מרוכזת במשחקי הגביע והדרך שהיא צועדת בה מלאת חתחתים ו"התקפי לב" לכל מי שקשור לקבוצה הסימפטית. מלבד ניצחון הפתיחה במסלול הגביע עם 0:5 קליל ביוקנעם, הצליחו ה"ירוקים" מהעמק לסלק מדרכם את מכבי נתניה החזקה בפנדלים, בשמינית הגמר נזקקה להארכה בה ניצחה את בני יהודה והנה זימנה לה ההגרלה משחק ביתי שלישי ברציפות שהוליד דרמה מקפיאת דם. אחרי שפיגרה 1:0 דקה למחצית ונראה היה שהפועל תל אביב צפון תצא לדרכה עם כרטיס לחצי הגמר, הצליח אחמד סעדי (56) להשוות ולגרור את הקבוצות להארכה בת עשר דקות שלא הולידו הכרעה. הגיע תור בעיטות ההכרעה. ה"אדומים" החטיאו את שתי הבעיטות הראשונות ומאידך מוחמד עמאר ומוחמד אבו-עייש דייקו. תל אביב צימקה בבעיטה השלישית אבל עומר חביב קבע 1:3. האורחים שוב כבשו ודווקא כובש שער השוויון, אחמד סעדי החטיא. גם חברו ג'וליאן שלופה לא מצא את הרשת ותל אביב ניצלה זאת לתיקו 3:3 בתום חמש בעיטות לכל קבוצה. בסבב החדש החטאה תל אביבית שלישית בשעה שראווי חסן קבע 3:4 לנהלל והקפיץ את החברים והוריהם למעמד חצי גמר הגביע. מישהו חלם שם על סיום עונה כזה ? השתיים תשובנה לאותו מקום ביום רביעי הקרוב למשחק ליגה שלא ישנה מאומה.

כרטיס לחצי הגמר בילדים ב' הוענק למכבי "אפרים" חיפה אותה מאמן עופר קולטון. במשחק חד צדדי גברו על בני סכנין 2:9 והאופציות הממתינות לחיפנים בשלב שלפני הגמר, הפועל באר שבע, מכבי פתח תקווה ובית"ר טוברוק.

פחות דרמטי, למרות שהחבר'ה של משה שושן מקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה חגגו לא פחות, היה ניצחונה באם המושבות על הפועל פתח תקווה 2:11. המנצחת הירוקה תשחק בחצי הגמר וכל אחת משלוש הקבוצות האחרות, מכבי תל אביב ב', מכבי תל אביב צפון ומכבי נתניה, תשאפנה להדיח את החיפנים שזכו בגביע בשלוש השנים האחרונות.

מכאן לליגה וראשונה, תרתי משמע, היא מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) שממשיכה לדרוס כל מה שנקרה בדרכה. לזכות קבוצתו של אריק מלכה הצטברות רציפה של 18 (!!) ניצחונות ליגה בליגה הארצית הצפונית ומעניין לראות כיצד היא ממשיכה מכאן. היום הביסה בנהלל את איחוד בני-בקה 0:7 . המוציא העיקרי לפועל היה "מלך השערים" מג'די אבו-טפלא עם ארבעה שערים והוא השחקן השני העונה שמבקיע כמות כזאת של שערים. קדם לו מור סוברנו שעשה זאת מול ג'וליס לפני כחודש. לאבו-טפלא כבר 31 שערים במאזנו וגם מור סוברנו עם צמד הגיע לשער מספר 19. אליהו אברהם השלים את השביעייה ובפעם המי יודע כמה נזכיר שבכרטיס העלייה כבר זכתה השנייה בטבלה, הפועל חיפה לה מספר נקודות זהה לזה של "שמעון" (59).

שישה מחזורים לסיום העונה הרגילה, שלוש קבוצות שהבטיחו מקומן ב"פלייאוף" העליון בנערים ב' מחפשות את הבכורה. מכבי פתח תקווה ניצחה וממשיכה להוליך (65 נקודות), מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" צברה אף היא שלוש נקודות בניצחון ביתי על הפועל פתח תקווה 0:2 ולקבוצתו של ערן ססי 60 נקודות והשלישית מכבי תל אביב במקום השלישי עם 59 נקודות. איברהים ג'ואברה כבש פעמיים במחצית השנייה (78,52).

"חבר'ה, מה קרה ?"- שאלה שודאי שאל אביב קנפו , מאמן קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה עם סיום משחקה הביתי מול קבוצת התחתית הפועל כפר סבא שהסתיים בתיקו מפתיע 1:1. ערב המשחק כיכבה הספרה 50 במאזן שתי הקבוצות. זאת כמות השערים שחיפה/נהלל כבשה וזה מספר השערים שכפר סבא ספגה. "ברור" היה ש"יהויכים" תנצח ללא קושי ומסתבר שלא כך הדברים. זאת השבת השנייה ברציפות שה"ירוקים" לא מנצחים (בשבוע שעבר נוצחו בקריית שמונה) ולמרות שהבטיחו מקומם ב"פלייאוף" בסיום העונה הרגילה, תמיד עדיף להגיע מהמקום הראשון. זה שמור , נכון לעכשיו, להפועל רעננה שפתחה פער בן שלוש נקודות מ"יהויכים" וכבר בשבוע הבא "משחק עונה" בו המוליכה תארח את נציגת העמק שבכל מקרה, גם של ניצחון, לא תחזור לפסגה בשל יחס שערים נחות בהרבה. כאמור, שחקני חיפה/נהלל איבדו שתי נקודות יקרות ויכלו לאבד גם את השלישית כי האורחים עלו ליתרון מפתיע (68) שהחזיק מעמד בקושי דקה כשיצחק כהן איזן. שבע דקות מאוחר יותר מצאו עצמם מחוץ למגרש שחקן אורח ועודאיי ביאטרה המקומי שהורחקו.

במכבי "מקס" חיפה (נערים ג') עושה המאמן יורם בסר מאמצים רבים לשמור על מתח משחקים בקרב שחקני קבוצתו שבמקרה הטוב ידורגו בסיום במקום השלישי. הכוננות דרושה כדי להגיע בכושר מעולה ל-25 באפריל כשהקבוצה תופיע בחצי גמר הגביע (היריבה טרם נקבעה). השבת ארחה את את ס.כ.נס ציונה מהתחתית והביסה אותה 1:6 משערים של אברהם בלטה (75,45,15), שער בכורה של גיא סנקר (11), סתיו בנקין (24) וסולימן בריה (73).

אלפרד היצ'קוק יגיע בשבוע הבא לנהלל. לא בדיוק, כי מלך סרטי המתח נפטר מזמן, רוחו ודאי תרחף מעל "משחק עונה" (כמה משחקי עונה נפלו עלינו השבוע ?) בו תארח מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג') את המוליכה מכבי נתניה בניסיון להחליף מקומות. רק לפני שבוע הספדתי את קבוצתה של ענבל נמני-קנפו ומתוך הכרה ביכולתה של מכבי נתניה לא לשמוט נקודות סרק עד למשחק בנהלל, והנה מכבי הרצליה שסחטה בעמק נקודה במחזור הקודם, שחזרה את מבצעה וקיזזה שתי נקודות גם ממכבי נתניה. הפער בצמרת שב והצטמק לנקודה (58 לעומת 57) וכעת כל הדרכים לתואר האליפות במחוז השרון מוליכות לנהלל. וזאת משנותרו חמישה מחזורים לסיום. אלא שנעשה עוול אם נשבח את הרצלייה ולא נדגיש שאת עיקר העבודה עשתה חיפה גולדשנפלד שנתנה קונצרט ביתי מול מכבי תל אביב (רביעית) והביסה אותה ללא תנאי 0:4. כבר במחצית הראשונה סיפקה סימפוניית שערים מרגלי תומס אשתמוז (28), מוחמד רביע (35) וליאם וירני (40). ינאל עראדה (42) השלים את התבוסה הצהובה והשאיר את קבוצתו היחידה בלתי מנוצחת.

שני משחקים נוספים שנערכו היום: קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה (מאמן: אופיר מסיקה) לא יכלה במגרשה להפועל קריית אונו וסיימה מולה בתיקו ללא שערים וקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה (מאמן: בני הרשקוביץ) הקדימה את המשחק מהמחזור ה-19 וגברה על הפועל חדרה 3:16 תוך שהיא שומרת על מקומה הראשון במחוז השרון.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)