כשמכבי חיפה ובני סכנין נפגשות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
כשמכבי חיפה ובני סכנין נפגשות
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 15/04/2017

כשמכבי חיפה ובני סכנין נפגשות

רגע לפני המשחק הערב (18:00), ההיסטוריון שלנו בדק על המפגשים בין הקבוצות במהלך הפלייאוף העליון (האתר הרשמי, ראובן כהן)

מכבי חיפה ובני סכנין תיפגשנה ב"סמי עופר" למפגש חשוב כאשר הן עדיין לוטשות עיניים לעבר המקום הרביעי. שתיהן נוצחו במחזור האחרון בתוצאה זהה (3:0) ומכאן תהיה להן מוטיבציה לנסות ולהתקדם. במקרה של חיפה למקום החמישי כאשר יריבתה תרצה להימנע מהדרך ההפוכה.

אין היסטוריה רחבת אופקים ביחסי שתי הקבוצות בשלב השני של הליגה, בחלקה העליון. שלוש פעמים בלבד. לראשונה בעונת 2011/12 כששמונה קבוצות העפילו אל בין שמונת המקומות הראשונים וחיפה ניצחה 0:2 משערים של דלה ימפולסקי ויניב קטן. חלפו שנתיים וכל קבוצה זכתה בניצחון אחד. ההפתעה הגיעה מכיוון סכנין שהדרימה לעיר הכרמל, לא התרגשה משער של אלון תורג'מן וחוללה מהפך מכיבושים של המגן עלי עותמן ששיחק גם בחיפה וגארסיה פרננדז שקבע 1:2 בסיום. בגומלין חיפה הבקיעה צמד. תורג'מן כבש פעם נוספת וביסס את הניצחון שתחילתו בשער מרגלי רובן ראיוס.

המשחק הסוער בין השתיים בחלק זה של העונה נערך בסמי עופר. אברהם פאס, בלם סכנין, שהופיע בעונת 2014/15 במדים הירוקים "התנדב" להקנות לחיפה יתרון בשער עצמי לזכותה אלא ששלומי אזולאי, עוד חלוץ שהופיע במכבי כבש צמד והפך את התוצאה. אזולאי הוא אחד משלושת חלוצי סכנין שהבקיע שלושה שערים לרשת החיפנית, שלושה כמו חאמד גנאים וז'אורז'יניו. גם האחרון הפך לשחקן ראשי בדרמה, לא לפני שגליינור פלט ואלירן עטר העלו את חיפה ל- 2:3 והברזילאי רשם שער וסייע ל-3:3 שהוליך את הקבוצות לשום מקום. במשחק השני בפלייאוף העליון היה זה שחר הירש החיפני שהכניע את שוער סכנין וחיפה ניצחה 0:1 קטן.

אם קטן, אז חלוץ חיפה לשעבר, יניב קטן הבקיע את מספר השערים הגבוה ביותר במשחקים מול בני סכנין- שמונה. עבור הבלם החיפני דקל קינן המשחק יהווה מעין "תמונת מחזור". כשהושאל לסכנין כבש לזכותה שער ניצחון יקר (2:3) מול חיפה והשאיר את קבוצתו בליגת העל. אל דאגה, גם במדי חיפה דאג להבקיע אלא שזה קרה השנה ונשאר שער ניחומין בהפסד 2:1.

בסך הכול שתי הקבוצות קיימו ביניהן 36 משחקים בליגת העל וחיפה נהנית מיתרון בניצחונות (18) לעומת 8 של סכנין, עשרה משחקים הסתיימו בתיקו והפרש השערים 37-50 לזכות חיפה הצטמצם מאוד בשנים האחרונות.

מבט אחרון ליום ראשון באצטדיון בנתניה מול מכבי תל אביב. שופט המשחק, אלון יפת "שבר שיא" כשהפך לשופט ששפט בהכי הרבה משחקים של מכבי חיפה. שרק ב- 74 משחקים, כולם בליגת העל, וחלף על פניו של מאיר לוי (73). שניהם מחזיקים ב"שיאים"- יפת שלף לעבר שחקני חיפה 187 "צהובים" במשחקי ליגה , יותר מכול שופט אחר , מאיר לוי הראה 10 פעמים את ה"כרטיס האדום" לשחקני חיפה.

יניב קטן. הבקיע את מספר השערים הגבוה ביותר במשחקים מול בני סכנין (האתר הרשמי מכבי חיפה)