ראיון פתיחת עונה עם נשיא המועדון יעקב שחר
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ראיון פתיחת עונה עם נשיא המועדון יעקב שחר
שבת , 12/08/2017

ראיון פתיחת עונה עם נשיא המועדון יעקב שחר

נשיא המועדון, יעקב שחר התארח לראיון המסורתי לרגל פתיחת העונה וענה על שאלות האוהדים. צפו בראיון המלא>>>>

במקום מסיבת העיתונאים העונה, יעקב שחר נשיא המועדון ענה ישירות לשאלותיכם אוהדים יקרים, שאלות שזכו למספר ה"לייקים" הגדול ביותר בדף הפייסבוק שלנו.

בתחילת הראיון תיאר הנשיא את ההרגשה לקראת פתיחת העונה: "כבר הרבה שנים חזרתי על התחושה של טרום עונה, ההתרגשות והציפיות קיימות לא משנה כמה שנים אתה בענף. כמובן שיש את ההתרגשות וככל שהזמן קרב לשריקת הפתיחה ההתרגשות הולכת וגדלה. כל שנה אני מתרגש מחדש, ומי שיאבד את זה שיחפש משהו אחר". 
  
לאחר מכן התייחס שחר לשנים הפחות טובות של המועדון לקראת העונה שבפתח: "פחות טובות בלשון המעטה, השנים האחרונות לא היו ברמה שאנחנו רגילים לראות ממכבי חיפה. עשינו חריש עמוק ואני חושב שעלינו על הבעיה וצירפנו גם שחקנים בהתאם. עדיין לא השלמנו את בניית הסגל, אנחנו מתכוונים לצרף עוד שחקן או שניים, ואני כבר רואה ניצוצות של חיבור ושינוי לטובה".  

בהמשך התייחס שחר לשאלת האוהדים, מדוע אין מערך סקאוטינג המורכב מאנשי מקצוע ולא משחקני עבר של המועדון: "סקאוטינג זה אינו דבר שעושים אותו בהתנדבות, בקבוצות הגדולות בהם יש תקציב גדול, מחזיקים מערכים של הרבה סקאוטרים בכל רחבי העולם, דבר שמקשה את התחרות איתם. לכן אנו נעזרים בכל האמצעים שיש היום הכוללים אינפורמציה רבה על כל שחקן שמועמד לקבוצה, ובעזרת האינפורמציה הזאת גם החלטנו לא להחתים שחקנים שאינם מתאימים. אנחנו מחזיקים במשרדי המועדון שניים עד שלושה אנשים שעוקבים אחרי שחקנים. בנוסף יש לנו קשרים עם אנשי מקצוע מחוץ לארץ שאנחנו סומכים עליהם מתוך היכרות מהעבר".

כשנשאל ע"י האוהדים מדוע מחתימים שחקנים לטווח ארוך ללא סעיף יציאה לאחר העונה הראשונה, אמר שחר: " רוב השחקנים מתעקשים על חוזה לטווח ארוך, ואם אנחנו יודעים שהשחקן יכול לתרום לקבוצה, ועל כך אנחנו משלמים הרבה כסף אז אנחנו גם רוצים ליהנות ממנו".

לשאלת האוהדים לגבי שינוי מדיניות הרכש: מדוע לא מביאים שלושה עד ארבעה שחקנים איכותיים, במקום תשעה שחקנים בינוניים, השיב שחר: "השנה אנחנו עושים שינוי רדיקלי בקבוצה. בשנה שעברה הבאו לראשונה מנהל מקצועי שקיבל את היד החופשית להביא שחקנים. הוא רצה להחליף שחקנים באמצע העונה בגלל שלטענתו הם לא היו חזקים מנטלית, לא מנענו את ההחלפה של יותר מדי שחקנים. לעומת זאת השנה השקענו בשחקנים עם ניסיון ורזומה מרשים שעולים הרבה כסף, ובשל כך גם התקציב שלנו השנה יהיה מאוד גבוה. יש סממנים של שיפור העונה, שאת תחילתו אפשר היה לראות במחנה האימונים".

שאלה שעניינה מאוד את האוהדים הייתה בנוגע לאלירן עטר ומאור בוזגלו, וכן לגבי הרכש הבא, עליה ענה הנשיא: " עטר פנה אלינו וביקש לבדוק את האפשרות לעבור למכבי ת"א, נאמר לו שאנחנו לא מחזיקים שום שחקן בכוח ואם נקבל את מה שאנחנו רוצים לא נעמוד בדרכו. בנתיים לא קיבלנו והוא שחקן שלנו. וכל זמן שהוא שחקן שלנו אנחנו מקווים שהוא ייתן את הכל באימונים, וזה יבוא לידי ביטוי גם במשחקים. לגבי בוזגלו, אני מאוד אוהב את השחקן הזה, לא רבנו איתו מעולם.יש לי הערכה גדולה אליו גם כבן אדם וגם כשחקן, ואם זה יתאפשר אני אשמח לראות אותו אצלנו". לגבי הרכש הבא, אנחנו עובדים על רכש נוסף".  


לגבי אצטדיון סמי עופר נשאל שחר ע"י האוהדים, מדוע אין שטחי מסחר סביב האצטדיון, בתגובה ענה: " האצטדיון הוא אצטדיון עירוני, אין ספק שאם היינו מגיעים להסדר עם העירייה וממקמים את המוזיאון ומשרדי המועדון שם, זה היה מוקד משיכה לאנשי עסקים נוספים שהיו מחיים את האצטדיון".            


"הצלחת הקבוצה השנה תחשב להגיע לשלושת המקומות הראשונים. אנחנו לא צריכים להצהיר על כוונותינו לנצח ולזכות בתארים. אנחנו נמצאים שם כל שנה לא תמיד זה מצליח, ובשנים האחרונות למעט הגביע זה לא הצליח. מה שאנחנו בונים עכשיו הוא בסיס טוב  מאוד להמשכיות שלנו בעתיד".

שאלה נוספת שעניינה את קהל האוהדים הייתה לגבי מדיניות בנוגע לשילוב שחקני בית, על כך השיב שחר: " כל שחקן בית שיהיה בשל וטוב, מקום בהרכב יהיו לו לפני כל זר שנביא מחו"ל. אנחנו לוקחים תארים בנוער אך מרגישים שאין להם עדיין את החוסן הגופני, בנוסף הם צריכים להתרגל לעשות את המעבר לשחק מול קהל אוהדים רב, אבל אנחנו עובדים על זה. אין שחקן נוער שיהיה ברמה גבוהה שיהיה מקופח. כולנו נשמח לראות שחקן נוער שממשיך את התרומה שלו בבוגרים ומצטיין".  

לקראת סיום נשאל שחר האם הוא חושב שיש תרבות ספורט בישראל, לאור השנים הרבות שהוא נמצא בענף, על כך ענה: "תרבות הספורט בישראל נמצאת בפיגור אחרי מדינות אחרות, אבל יש תזוזה לכיוון חיובי, יותר אנשים באים לתחרויות. ישנה פחות אלימות מאשר הייתה בעבר. אם יושקעו המשאבים הנכונים מצד מקבלי ההחלטות, האלימות תלך ותפחת".    

לסיכום הראיון פנה הנשיא לקהל: " ראיתי השנה בגרות של האוהדים, הדבקות בליווי הקבוצה גם שהיא לא נמצאת במיטבה. זה הזכיר לי איצטדיונים באנגליה, שהקבוצה הביתית לא מנצחת ולא זכתה בתואר זמן רב, אבל אי אפשר לקנות מנוי כי הכל תפוס ע"י האוהדים שמעודדים ושרים. אני רואה פה שינוי לטובה בבגרות של האוהדים. כשאתה מנהל מועדון כמו מכבי חיפה אתה לא רק חי על ניצחון או גביע, אתה חי על הכלל. דוגמא לכך היא ששנתיים ברציפות זכינו במגן הכבוד מנשיא המדינה. אנחנו הולכים ופועלים מעבר לשעות המשחקים בבתי ספר ובתי חולים, וזה חלק מתרבות של מועדון. אלה דברים שמשמחים אותי לא פחות מניצחון במשחק. התפיסה שלי כמועדון היא מעבר לכר הדשא, ופה עשינו דברים יפים לכל אורך שנותיו של המועדון. אנחנו מתקדמים כי אנחנו לא מוכנים לוותר על הדברים האלה לצד ההישגים בספורט שבהם תמיד יש עליות ומורדות".