מחר: קבוצת הנוער חוזרת לליגת האלופות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחר: קבוצת הנוער חוזרת לליגת האלופות
שלישי , 26/09/2017

מחר: קבוצת הנוער חוזרת לליגת האלופות

קבוצת הנוער של המועדון מכבי "שמואל" חיפה תחל את דרכה בליגת האלופות לנוער מחר (רביעי, 18:00 שעון ישראל) בפעם השנייה בתולדותיה כאשר תתארח בסרביה למשחק הראשון מבין שניים מול ברודארץ המקומית. צילום: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

קבוצת הנוער של המועדון מכבי "שמואל" חיפה תחזור מחר (רביעי, 18:00 שעון ישראל) לליגת האלופות לנוער כאשר תתארח בסרביה למפגש הראשון מבין שניים מול ברודארץ הסרבית, הגומלין ייערך בסמי עופר ב-18.10.

ליגת האלופות לנוער משוחקת בשני מסלולים, מסלול הבתים שבו משתתפות כל קבוצות הנוער שקבוצותיהן הבוגרות משתתפות בליגת האלופות, ומסלול האלופות שבו משתתפות קבוצות הנוער שזכו באליפות המקומית של מדינתם, ומדורגות ב-32 הליגות הבכירות של אירופה לפי שיטת הדירוג של אופ"א. מסלול האלופות שבו משתתפים הירוקים משוחק בשני סיבובים בשיטת בית וחוץ, כאשר 8 הקבוצות שינצחו עולות לשלב הפלייאוף.

כזכור קבוצת הנוער עשתה הישג היסטורי בשנה שעברה כאשר הגיעה עד פלייאוף שמינית הגמר של המפעל באותו משחק בלתי נשכח מול בורוסיה דורטמונד בסמי עופר לעיני 11,000 צופים (מקום שני בהיסטוריה בכמות האוהדים במשחק נוער!). המשחק שהסתיים בניצחון 1:0 לקבוצה הגרמנית היה אכזבה גדולה לאור השליטה הבלתי מעוררת והיכולת הנפלאה שהציגה הקבוצה בהתמודדות.


אחד ממצטייני ההתמודדות מול דורטמונד בעונה שעברה, מוחמד עוואד. צילום: האתר הרשמי (ראובן כהן).

קבוצת הבוגרים של ברודארץ אמנם משחקת בליגה הסרבית השלישית, אך קבוצת הנוער של המועדון היא בת טיפוחיה של ההתאחדות הסרבית והיא מקבלת מהם תקציבים והטבות למיניהם. כאשר אפילו המפגש בסרביה ייערך במתקן של ההתאחדות הסרבית שהשאילה אותה לקבוצה לקראת המפגש מחר.

מאמן קבוצת הנוער הירוקה איתי מרדכי היתייחס להכנות לקראת המפגש: "אנחנו פחות או יותר מכירים את אופי וצורת המשחק של הקבוצות הללו, קבוצות נוקשות מאוד, מסודרות, מאורגנות ומאוד פיזיות כך שבהחלט מצפה לנו משחק לא קל, ויתרה מכך בגלל שאנחנו קבוצה חדשה עם מעט מאוד שחקנים משנה שעברה שנשארו ויכולים להעביר את הניסיון באירופה. אין הרבה וידאו מהקבוצה הסרבית לכן אנו שולחים לשם סקאוטרים על מנת לצלם משחקים". בנוסף בהתייחסו למשחק אמר: "מי שנכח במפעלים אירופאים יודע שזו חוויה שקשה לשחזר אותה בכדורגל המקומי, בכל זאת זה אירופה, זאת התרגשות אחרת וזה מעמד אחר".


"זה אירופה, זאת התרגשות אחרת וזה מעמד אחר", איתי מרדכי. צילום: האתר הרשמי.